ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
Συνέντευξη Κ. Χατζηδάκη για τα τραπεζικά προϊόντα 21/7/09

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Ανακοίνωση Τύπου, 21 Ιουλίου 2009

 

Συνέντευξη Τύπου του Υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη
για τα Τραπεζικά Προϊόντα

O Υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης έδωσε σήμερα Τρίτη 21 Ιουλίου 2009, συνέντευξη Τύπου με θέμα τις πολιτικές προστασίας του καταναλωτή για την αγορά Τραπεζικών προϊόντων.

Στη συνέντευξη Τύπου συμμετείχαν ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Γ. Βλάχος και ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή κ. Ι. Οικονόμου.

Ακολουθεί το κείμενο της συνέντευξης Τύπου

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλημέρα. Σήμερα παρουσιάζουμε μια σειρά παρεμβάσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης στον τομέα των τραπεζικών προϊόντων. Είναι ένας τομέας ο οποίος απασχολεί προφανώς τους καταναλωτές αλλά και τα Μέσα Ενημέρωσης.

Η αγορά των τραπεζικών προϊόντων είναι μια αγορά η οποία έχει ευκαιρίες από τη μια πλευρά, αλλά κρύβει και κινδύνους από την άλλη. Και γι’ αυτό πρέπει να είναι στις προτεραιότητες της πολιτικής για την προστασία του καταναλωτή. Ακριβώς λόγω του μεγάλου ενδιαφέροντος που υπάρχει γύρω απ’ αυτή την αγορά, συχνά παρατηρούνται φαινόμενα λαϊκισμού, δημαγωγίας και πλειοδοσίας μιας δήθεν κοινωνικής ευαισθησίας.

Η κυβέρνηση είναι εδώ για να προστατεύσει πραγματικά τον καταναλωτή με ουσιαστικά μέτρα, όχι με μεγάλα λόγια. Αυτή είναι η γραμμή μας, δεν πρόκειται να λαϊκίσουμε, αλλά από την άλλη πλευρά θα βρεθούμε απέναντι σε αθέμιτες πρακτικές των Τραπεζών, όταν αυτές συμβαίνουν, γιατί πέρα από το να υπάρχουν και να λειτουργούν και να προσφέρουν στην οικονομία οι Τράπεζες, που μας ενδιαφέρει, μας ενδιαφέρει επίσης από την άλλη πλευρά η προστασία του Έλληνα καταναλωτή.

Πολύ σύντομα να πούμε τι έχει γίνει μέχρι σήμερα σε επίπεδο νομοθετικών παρεμβάσεων αλλά και παρεμβάσεων διοικητικού χαρακτήρα. Πρώτα απ’ όλα θεσμοθετήθηκε τη μη κατάσχεση της μοναδικής κατοικίας δανειολήπτη για οφειλές μέχρι 20.000 ευρώ από καταναλωτικά δάνεια και πιστωτικές κάρτες.

Δημιουργήθηκε νέο θεσμικό πλαίσιο για τον καθορισμό των όρων λειτουργίας των εταιρειών ενημέρωσης για ληξιπρόθεσμες οφειλές, εταιρείες που ήταν γνωστές ως «εισπρακτικές εταιρείες». Πέρασε καινούργιος νόμος από τη Βουλή, νόμος που συνάντησε ευρύτερες συναινέσεις και θέλω να πω ότι οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται πλέον σ’ αυτό τον κλάδο θα πρέπει να εγγραφούν στο σχετικό μητρώο και ν’ ακολουθούν συγκεκριμένες δεσμευτικές πρακτικές.

Η σχετική Υπουργική Απόφαση έχει υπογραφεί και έχει σταλεί για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως έτσι ώστε μέσα στον Αύγουστο το Μητρώο ν’ αρχίσει να συμπληρώνεται.

Εκδόθηκε όπως ξέρετε Υπουργική Απόφαση με την οποία αποκτούν καθολική εφαρμογή αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις που έχουν κρίνει καταχρηστικούς όρους και αφορούν σε χρεώσεις και προμήθειες. Είναι τα λεγόμενα «ψιλά γράμματα» των Τραπεζών.

Γνωρίζετε την απόφαση του Συμβούλιου της Επικρατείας επί του θέματος αυτού, η οποία δικαιώνει την κυβέρνηση, η απόφαση αυτή καίτοι δεν έχει καθαρογραφεί είναι γνωστή σε όλους και γι’ αυτό το λόγο ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή από τις 15 Ιουνίου έστειλε γράμμα στις Τράπεζες καλώντας τις όλες να συμμορφωθούν χωρίς καθυστερήσεις απέναντι στις προβλέψεις του νόμου και φυσικά απέναντι στην απόφαση του ΣτΕ.

Οι Τράπεζες με τη σειρά τους το προηγούμενο διάστημα, τις προηγούμενες μέρες, έστειλαν επιστολές στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή με βάση τις οποίες γνωστοποιούν τη θέση τους να συμμορφωθούν τελικά στις προβλέψεις του νόμου και τις προβλέψεις της απόφασης του ΣτΕ για τα ψιλά γράμματα. Είναι κάτι κατ' αρχήν θετικό, ωστόσο είμαστε εδώ, η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή είναι εδώ για να ελέγχει την εφαρμογή του νόμου και για να κινηθεί εναντίον όσων ενδεχομένως τελικά δε σεβαστούν αυτές τις δεσμεύσεις.

Αυτά ως προς τις νομοθετικές παρεμβάσεις. Αναφέρθηκα στη μη κατάσχεση της πρώτης κατοικίας, στις εισπρακτικές εταιρείες, στα ψιλά γράμματα.

Τώρα ν’ αναφερθώ σε κάποιες άλλες διοικητικές, θεσμικές παρεμβάσεις οι οποίες μαζί με τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης δημιουργούν ένα πιο θετικό πλαίσιο για την προστασία του καταναλωτή.

Με τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα, πετύχαμε τη ματαίωση της προσπάθειας από την πλευρά αρκετών τραπεζικών ιδρυμάτων για τη μονομερή αύξηση των επιτοκίων στις πιστωτικές κάρτες τον περασμένο Δεκέμβριο, με την επίκληση του θεσμικού πλαισίου για τους πλειστηριασμούς δίνουμε τη δυνατότητα σε αρκετούς δανειολήπτες, σίγουρα σε όσους προσφεύγουν έγκαιρα στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή να μπορέσουν να γλιτώσουν τα σπίτια τους, επιβάλλαμε πρόστιμο στην Τράπεζα Citibank για τη γνωστή υπόθεση με την Lehman Brothers και πραγματοποιήσαμε σειρά εκδηλώσεων με στόχο την ενημέρωση των καταναλωτών για τα δικαιώματά τους αλλά και την προσπάθεια δημιουργίας κουλτούρας υπεύθυνου δανεισμού.

Σήμερα, πέρα απ’ αυτές τις πρωτοβουλίες οι οποίες ελήφθησαν σχετικά πρόσφατα, θέλουμε ν’ ανακοινώσουμε τη δρομολόγηση τριών νέων πρωτοβουλιών οι οποίες έρχονται να προστατεύσουν ακόμα περισσότερο τους Έλληνες καταναλωτές σε σχέση με τη χρήση των τραπεζικών προϊόντων.

Η πρώτη πρωτοβουλία είναι η δημιουργία Ειδικού Γραφείου Υποστήριξης του καταναλωτή τραπεζικών προϊόντων. Πρόκειται για μια ειδική δομή η οποία θα χρηματοδοτηθεί από το ΚΠΣ και που θα έχει ως σκοπό τελικά να λειτουργήσει ως σύμβουλος του καταναλωτή όταν έρχεται σε επαφή με τις Τράπεζες.

Μέσα λοιπόν από την αξιοποίηση πόρων από το ΕΣΠΑ, από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Υπουργείου, το ΕΠΑΝ ΙΙ, προχωρούμε στη δημιουργία αυτού του Ειδικού Γραφείου Υποστήριξης το οποίο θα λειτουργεί στα πλαίσια της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή. Τι θα κάνει αυτό το Γραφείο: Θα έχει ένα τηλεφωνικό κέντρο για την καταγραφή ερωτήσεων, παραπόνων και καταγγελιών για θέματα της χρηματοπιστωτικής αγοράς, θα χαρτογραφεί τα προσφερόμενα τραπεζικά προϊόντα, θα παρέχει συμβουλευτική υποστήριξη του καταναλωτή για την καλύτερη επιλογή δανείου ή άλλου τραπεζικού προϊόντος, θα δίνει νομική υποστήριξη σε αρχικό στάδιο για την απεμπλοκή από διάφορα προβλήματα και θα συμβάλλει στην ενημέρωση για τα δικαιώματα των καταναλωτών που απορρέουν από το πλαίσιο έτσι όπως αυτό ισχύει.

Θα είναι ένα Γραφείο το οποίο θα έχει πραγματικά ουσιαστικό χαρακτήρα, είναι μια φιλόδοξη προσπάθεια της κυβέρνησης και της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή έτσι ώστε πραγματικά οι πολίτες, οι καταναλωτές που έρχονται σε επαφή με τις Τράπεζες να έχουν μια ευρύτερη υποστήριξη στην καθημερινότητά τους. Για μας είναι στοίχημα να πετύχει αυτή η προσπάθεια.

Η μορφή του συγκεκριμένου Γραφείου αυτής της δομής θα οριστικοποιηθεί μετά από μια μελέτη η οποία θα προκηρυχθεί μέσα στον Αύγουστο. Η χρηματοδότηση της μελέτης θα γίνει από το πρόγραμμα «Πολιτεία» και η μελέτη θα είναι προϋπολογισμού 55.000 ευρώ.

Ο στόχος μας είναι το Γραφείο αυτό, το Ειδικό Γραφείο για τη στήριξη του καταναλωτή, την ενημέρωση του καταναλωτή τραπεζικών προϊόντων, να λειτουργήσει το 2010. Αυτή είναι η πρώτη πρωτοβουλία που σήμερα ανακοινώνουμε. Δηλαδή η δημιουργία Ειδικού Γραφείου για την προστασία του καταναλωτή.

Η δεύτερη πρωτοβουλία αφορά την ενσωμάτωση της Κοινοτικής Οδηγίας για την καταναλωτική πίστη. Οι διαδικασίες της Επιτροπής για την ενσωμάτωση της σχετικής οδηγίας στο ελληνικό Δίκαιο έχουν ξεκινήσει και προβλέπουμε ότι θα ολοκληρωθούν το Σεπτέμβριο. Με την οδηγία αυτή, η τραπεζική αγορά έτσι όπως τη γνωρίζουμε σήμερα αλλάζει σ’ έναν σημαντικό βαθμό. Και αλλάζει προφανώς προς όφελος του καταναλωτή.

Με την ενσωμάτωσή της οδηγίας, όλοι οι καταναλωτές στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα λαμβάνουν μέσω του εντύπου των, όπως λέγεται, «τυποποιημένων ευρωπαϊκών πληροφοριών καταναλωτικής πίστης», τις ίδιες πληροφορίες έτσι ώστε εύκολα να μπορούν να συγκρίνουν και αν επιλέγουν την πλέον συμφέρουσα τραπεζική υπηρεσία ή προϊόν είτε στη χώρα τους είτε σε άλλο κράτος μέλος, δημιουργώντας έτσι και στην πράξη μια ενιαία τραπεζική αγορά για τους ίδιους τους καταναλωτές σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Με απλά λόγια, με όλες αυτές τις διαδικασίες τόσο οι Έλληνες όσο και οι άλλοι Ευρωπαίοι καταναλωτές τραπεζικών προϊόντων, θα έχουν πρόσβαση όχι μόνο στη χώρα τους αλλά σε όλες τις χώρες της Ευρώπης θα μπορούν να κρίνουν και να συγκρίνουν και μ’ αυτό τον τρόπο θα μπορούν να έχουν μεγαλύτερες δυνατότητες επιλογής. Πράγμα το οποίο σημαίνει ότι κατ' αρχήν τουλάχιστον η τραπεζική αγορά θα λειτουργήσει πιο ομαλά, πιο ανταγωνιστικά, με μεγαλύτερες δυνατότητες για τον καταναλωτή. Αυτό δε με τη σειρά του μπορεί αν έχει θετικές επιπτώσεις στα επιτόκια και γενικότερα στις υπηρεσίες που προσφέρουν οι Τράπεζες στους καταναλωτές.

Η ενσωμάτωση θα γίνει προφανώς με νομοθετική πράξη, που στόχος μας είναι να ψηφιστεί το φθινόπωρο, έτσι ώστε από τις αρχές του 2010 η οδηγία αυτή ν’ αποτελεί νόμο του κράτους.

Στο πεδίο εφαρμογής της πρέπει να πω θα εμπίπτουν τα πλέον διαδεδομένα καταναλωτικά δάνεια, δεδομένου ότι θα καλύπτει συμβάσεις πίστωσης που αφορούν ποσά από 200 έως 75.000 ευρώ και θα αφορά και τις πιστωτικές κάρτες. Αυτά σε σχέση με την ενσωμάτωση της Κοινοτικής Οδηγίας.

Και τελειώνω με μια πρόσκληση που θέλει να απευθύνει δημόσια η Κυβέρνηση στις τράπεζες σήμερα. Πέραν της απόφασης για τα “ψιλά γράμματα” για την οποία η κυβέρνηση έχει δικαιωθεί από το Συμβούλιο Επικρατείας και υπάρχει δήλωση συμμόρφωσης των τραπεζών, υπάρχουν ήδη κάποιες αποφάσεις, οι οποίες έχουν τελεσιδικήσει, δηλαδή έχουμε φτάσει μέχρι το επίπεδο του Εφετείου, αλλά δεν είναι αμετάκλητες, δεν έχει τοποθετηθεί ο Άρειος Πάγος, έτσι ώστε να τελειώσει η όλη διαδικασία.

Η θέση της κυβέρνησης είναι ότι οι τράπεζες δεν πρέπει να περιμένουν να τελειώσουν όλα τα στάδια της διαδικασίας στα δικαστήρια. Θεωρούμε ότι σε μια κίνηση καλής θέλησης πρέπει να συμμορφωθούν, κάτι το οποίο θα είναι καλύτερο τόσο για τους καταναλωτές, όσο και για τη δική τους εικόνα.

Ενδεικτικά αναφέρω δυο τέτοιες αποφάσεις, οι οποίες δεν έχουν καταστεί μέχρι τώρα αμετάκλητες, αλλά στις οποίες υπάρχουν πάρα πολύ μεγάλες πιθανότητες πράγματι να καταστούν.

Η μία απόφαση απ’ αυτές αφορά την αναδρομική επιβάρυνση τόκων σε χρήση πιστωτικής κάρτας με χρέωση από την ημέρα διεξαγωγής της συναλλαγής και όχι από την ημερομηνία εξόφλησης που αναφέρεται στο λογαριασμό. Φαινόμενο το οποίο φέρεται να προκαλεί οικονομική επιβάρυνση στον καταναλωτή για τόκους 35 ημερών κατά μέσο όρο.

Με αυτή την πρακτική οι καταναλωτές δηλαδή πληρώνουν τόκους για 35 μέρες περισσότερο απ’ ότι θα πλήρωναν με βάση την απόφαση του δικαστηρίου, η οποία δικαιώνει τους προσφεύγοντες.

Μια δεύτερη απόφαση είναι η χρέωση προμήθειας έως 1,40 € για κατάθεση σε λογαριασμό τρίτου προσώπου, παρ’ όλο που η κατάθεση φέρεται να λειτουργεί υπέρ του πελάτη της τράπεζας, που είναι το τρίτο πρόσωπο στη συγκεκριμένη περίπτωση, αλλά και υπέρ της ιδίας δεδομένου ότι προκαλεί μεγαλύτερη ρευστότητα χρημάτων.

Και εδώ τα δικαστήρια έχουν δικαιώσει τους προσφεύγοντες και γι’ αυτό το λόγο και επειδή αφορά πολύ κόσμο εμείς πιστεύουμε ότι παρ’ ότι οι τράπεζες τυπικά μπορεί να περιμένουν μέχρι να καταστεί η απόφαση αμετάκλητη, έχουν αρκετούς λόγους έτσι ώστε να ακούσουν την σύσταση της κυβέρνησης και να προχωρήσουν άμεσα σε συμμόρφωση απέναντι στις αποφάσεις αυτές των δικαστηρίων.

Αυτά είναι τα τρία βασικά μηνύματα που θέλουμε να στείλουμε σήμερα. Το ένα είναι, επαναλαμβάνω, η δημιουργία Ειδικού Γραφείου για την προστασία του καταναλωτή τραπεζικών προϊόντων. Το δεύτερο είναι ότι προχωρούμε στην ενσωμάτωση της Οδηγίας για την καταναλωτική πίστη χωρίς καθυστερήσεις, διότι θεωρούμε ότι θα ωφελήσει τους καταναλωτές και θα δημιουργήσει ένα περισσότερο ανταγωνιστικό τοπίο στην αγορά τραπεζικών προϊόντων. Και το τρίτο είναι η σύσταση στις τράπεζες να συμμορφωθούν σε αποφάσεις που ακόμα δεν έχουν καταστεί αμετάκλητες, οι οποίες όμως έχουν πάρα πολύ σοβαρές πιθανότητες να καταστούν αμετάκλητες.

Στόχος της κυβέρνησης είναι η προστασία των καταναλωτών όχι στα λόγια, αλλά στην πράξη. Και θεωρούμε ότι όλα αυτά τα οποία περιέγραψα τόσο σε σχέση με τις πολιτικές που έχουν ακολουθηθεί μέχρι σήμερα, όσο και σε σχέση με τις πολιτικές που εξαγγέλλουμε κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση.

Δεν θα λαϊκίσουμε ποτέ. Δεν θα ακολουθήσουμε πολιτικές δημαγωγικές όσο και αν προσωρινά μπορεί να γίνει κανείς συμπαθής με τέτοιου είδους πολιτικές. Από την άλλη πλευρά όμως δεν πρόκειται να μείνουμε και απαθείς απέναντι σε στρεβλώσεις της αγοράς, απέναντι σε πρακτικές οι οποίες στρέφονται εναντίον των καταναλωτών.

Είμαστε εδώ υπερασπίζοντας τους πολλούς, θέλουμε να είμαστε μια κυβέρνηση των απλών Ελλήνων πολιτών, του ανυπεράσπιστου πολίτη, ο οποίος δικαιούται να έχει ένα δυνατό σύμμαχο στο πρόσωπο της εκάστοτε κυβέρνησης.

Αυτή είναι η φιλοσοφία μας, είναι η φιλοσοφία της Ευρώπης, είναι η φιλοσοφία της απλής λογικής και αυτή τη φιλοσοφία θα ακολουθήσουμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπουργέ θα ήθελα να ρωτήσω εάν έχετε έρθει σε κάποια επαφή με τις τράπεζες για τους όρους που δεν κριθεί αμετάκλητα καταχρηστικοί με δεδομένο -εμένα θα μου επιτρέψτε να έχω μια μικρή επιφύλαξη- ότι οι τράπεζες αρνούνται να εφαρμόσουν όρους που έχουν κριθεί αμετάκλητα καταχρηστικοί, τι σας κάνει να πιστεύετε ότι θα ανταποκριθούν σ’ αυτό το κάλεσμα;

Και μια δεύτερη ερώτηση. Ήδη από το Υπουργείο Οικονομίας έχουν ακουστεί κάποιες φωνές για πιέσεις προς τις τράπεζες, ώστε να ρίξουν τα επιτόκια. Διαπιστώνω το τελευταίο διάστημα μια μεγάλη απόκλιση στο θέμα των επιτοκίων καταθέσεων και χορηγήσεων, αντί να κλείνει η ψαλίδα αυξάνεται. Θα ασκηθούν και από πλευράς δικής σας τέτοιες πιέσεις, ώστε να δούμε κάποια καλύτερα επιτόκια στο μέλλον;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εμείς πιστεύουμε, ότι με τις δύο από τρεις πρωτοβουλίες που εξαγγέλλουμε σήμερα στην πραγματικότητα συμβάλλουμε σε μια πιο ομαλή λειτουργίας της τραπεζικής αγοράς, πράγμα το οποίο μπορεί να έχει θετική επίπτωση και στα επιτόκια.

Δηλαδή θεωρούμε, ότι τόσο το Γραφείο Ενημέρωσης του Καταναλωτή, το οποίο επαναλαμβάνω είναι μια φιλόδοξη πρωτοβουλία, όσο και η ενσωμάτωση της οδηγίας για την καταναλωτική πίστη μπορούν να δημιουργήσουν καινούργιες πιο θετικές προϋποθέσεις για τους καταναλωτές των τραπεζικών προϊόντων και θα βοηθήσουν στην ομαλοποίηση της αγοράς.

Αυτό δεν μας εμποδίζει να είμαστε σε συνεχή επαφή με τις τράπεζες στις οποίες στο πλαίσιο βεβαίως της λειτουργίας της αγοράς - όπως γίνεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες - εκφράζουμε τις θέσεις μας, οι οποίες επαναλαμβάνω από τη μια είναι θέσεις υπεύθυνες χωρίς να ενδίδουμε σε λαϊκίστικους πειρασμούς, από την άλλη είναι θέσεις που στοχεύουν στην προστασία των πολλών.

Γι’ αυτό επιμείναμε σε σχέση με τα ψιλά γράμματα. Γι’ αυτό ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή ήθελε να έχει ξεκάθαρη τη θέση των τραπεζών, ότι πράγματι θα συμμορφωθούν.

Από εκεί και πέρα σήμερα στέλνουμε επίσης ένα μήνυμα που κινείται προς αυτή την κατεύθυνση, ότι δηλαδή οι τράπεζες έχουν κάθε λόγο να συμμορφωθούν για περιπτώσεις όπου τα δικαστήρια κατά πάσα πιθανότητα θα δικαιώσουν οριστικά και αμετάκλητα τους προσφεύγοντες. Το δείχνουν τόσο οι πρωτόδικες αποφάσεις που έχουν βγει, όσο και οι αποφάσεις στο επίπεδο του Εφετείου.

Η μάχη οπισθοφυλακών δεν ωφελεί σίγουρα τις τράπεζες. Και λέω δημόσια κάτι το οποίο είχα πει και κατ’ ιδίαν όταν συναντήσαμε την Ένωση των Ελληνικών Τραπεζών, ότι υπάρχουν μερικά ζητήματα στα οποία μια αλλαγή στάσης από τη δική τους πλευρά δεν θα ήταν μόνο προς όφελος του καταναλωτή, αλλά θα ήταν προς όφελος και της δικής τους εικόνας.

Γ.Γ.Καταναλωτή: Απλώς σε ότι αφορά τις περιπτώσεις που δεν έχουν τελεσιδικήσει, υπάρχουν κάποιες τράπεζες οι οποίες έχουν ανταποκριθεί στην αντίληψη αυτή που και ο κ. Υπουργός είπε σήμερα, δηλαδή δεν εισπράττουν αυτές τις προμήθειες.

Εμείς αυτό που κάνουμε χωρίς να στερούμαστε όλων των δικαιωμάτων που απορρέουν από το θεσμικό πλαίσιο που έχουμε δημιουργήσει είναι να καλούμε όλους τους συντελεστές της αγοράς, να μην αφήνουμε το χρόνο να κυλά, διότι ξέρουμε ότι αυτές οι διαδικασίες είναι όλες χρονοβόρες προκειμένου και συμβολικά, αλλά και ουσιαστικά να ενισχυθούν οι καταναλωτές.

Και να συμπληρώσω, ότι στην απάντησή τους όλες οι τράπεζες δεσμεύονται ότι πλέον έχουν συμμορφωθεί με το σκεπτικό της Υπουργικής Απόφασης. Είναι πρώτη φορά που έχουμε έγγραφη διαβεβαίωση από την πλευρά των τραπεζών, διότι τα γραπτά μένουν.

Να συμπληρώσω βεβαίως, ότι -το είπε άλλωστε και ο κ. Υπουργός- αυτό δεν σημαίνει πως εμείς δεν θα ασκήσουμε τον εποπτικό μας ρόλο, δηλαδή το γεγονός ότι έχουμε τη διαβεβαίωση πως έτσι είναι, δεν σημαίνει ότι δεν είμαστε ανοιχτοί και σε καταγγελίες, αλλά και σε αυτεπάγγελτες έρευνες, όπως θυμάστε έχει γίνει και στο παρελθόν, για να εξακριβώσουμε ότι όντως είναι οι τράπεζες σύμφωνες με το θεσμικό πλαίσιο που υπάρχει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όσον αφορά τα επιτόκια;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σε ότι αφορά στα επιτόκια νομίζω σας απάντησα. Θεωρώ, ότι πολιτικές σαν κι αυτές που εξαγγέλλουμε σήμερα βοηθούν στην ομαλοποίηση της αγοράς, διότι διευρύνουν τα δικαιώματα του καταναλωτή, τον κάνουν ενεργό συμμέτοχο στην τραπεζική αγορά και στους κανόνες της, δημιουργούν ένα πιο θετικό πλαίσιο.

Βεβαίως εξακολουθούν να ισχύουν στο ακέραιο όλα αυτά τα οποία είπε την περασμένη Παρασκευή ο Υπουργός Οικονομίας στις Τράπεζες. Είμαστε μια ενιαία κυβέρνηση και έχουμε μια ενιαία πολιτική.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μία πολιτική ερώτηση. Αν συμμερίζεστε την άποψη, ότι γίνεται εργαλειοποίηση του θεσμού του Προέδρου της Δημοκρατίας από το ΠΑΣΟΚ;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προσωπικά θεωρώ, ότι το ΠΑΣΟΚ βρίσκεται σε δύσκολη θέση γι’ αυτό το θέμα, για το θέμα της εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας. Το ΠΑΣΟΚ θα πρέπει να εξηγήσει για ποιο λόγο έχει αποφασίσει να οδηγήσει τον τόπο σε πρόωρες εκλογές με αφορμή την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας, όταν μάλιστα ο συγκεκριμένος Πρόεδρος της Δημοκρατίας είναι κοινής αποδοχής, υψηλού κύρους και δεν αμφισβητείται από κανέναν.

Ευχαριστούμε πολύ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved