ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Φάκελος: Διαγωνισμοί εκπαιδευτικών Επιστροφή    
Διαγωνισμός Εκπαιδευτικών 2006: Θέματα Γνωστικού Νέων (7/11/06)


Αθήνα 7.11.2006
MAΘΗΜΑ: ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΝΕΩΝ (2)

1. Ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης καλλιέργησε κυρίως το ηθογραφικό διήγημα, στο οποίο έβαλε και το ψυχολογικό στοιχείο.
Σωστό Λάθος

2. Η λογοτεχνική βούληση, η ακριβής παρατήρηση και η ψυχογραφική δύναμη, «γενικά ένας τόνος ρεαλιστικός» χαρακτηρίζει:
α. τα μυθιστορήματα του Παπαδιαμάντη
β. τα διηγήματα του Παπαδιαμάντη
γ. τα διηγήματα του Καρκαβίτσα
δ. τα Ρόδινα Ακρογιάλια του Παπαδιαμάντη

3. Ο Βιζυηνός χρησιμοποιεί την καθαρεύουσα και τη δημοτική στους διαλόγους του:
Σωστό Λάθος

4. Η γλώσσα του δεν περιέχει ιδιωματισμούς.
Σωστό Λάθος

5. Τα διηγήματα του Βιζυηνού έχουν άρτια τεχνική αλλά υστερούν στη δομή.
Σωστό Λάθος

6. Η μορφή του «παραμυθά παππού» εμφανίζεται στο διήγημα «Μόνον της ζωής του τ ταξίδιον.
Σωστό Λάθος

7. Το αριστούργημα του Βιζυηνού, σύμφωνα με τον Λίνο Πολίτη, είναι ο Μοσκώβ Σελήμ.
Σωστό Λάθος

8. Ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης έχει γράψει το διήγημα:
α. Αμαρυλλίς
β. Χρήστος Μηλιόνης
γ. Τρεις ημέραι εν Τήνω
δ. Αννιώ

9. Στη γενιά του ’20 ανήκει ο:
α. Ρώμος Φιλύρας
β. Πλάτων Ροδοκανάκης
γ. Κώστας Παρορίτης
δ. Αλ. Πάλλης

10. Η ποιητική συλλογή Στροφή είναι του:
α. Μ. Μαλακάση
β. Ανδρέα Εμπειρίκου
γ. Γιώργου Σεφέρη
δ. Άγγελου Σικελιανού

11. Ο υπερρεαλισμός με την καταγραφή (στην ποίηση) ή την παράσταση (στην τέχνη) των υποσυνείδητων ενεργειών της ψυχής και των ονειρικών εντυπώσεων χωρίς την επέμβαση της λογικής είχε ως σκοπό την:
α. μεταβολή του πραγματικού
β. υπέρβαση του πραγματικού
γ. κριτική του πραγματικού
δ. ανάλυση του πραγματικού

12. Ποιο βιβλίο του Νίκου Καββαδία είναι πεζό:
α. Πούσι
β. Τραβέρσο
γ. Βάρδια
δ. Μαραμπού

13. Τα διηγήματα με τον τίτλο Κόκκινες Ιστορίες γράφτηκαν από τον:
α. Κοσμά Πολίτη
β. Στρατή Μυριβήλη
γ. Γιάννη Σκαρίμπα
δ. Θράσο Καστανάκη

14. Χαρακτηριστικά της ρεαλιστικής τάσης της μεταπολεμικής πεζογραφίας είναι:
α. Η απόδοση των αποκρουστικών και ωμών πλευρών της πραγματικότητας, η μελέτη και απεικόνιση της πραγματικότητας με διάθεση κριτική, η αυτοαναφορικότητα (τέχνασμα της αυτοβιογραφίας)
β. Η μελέτη και απεικόνιση της πραγματικότητας με διάθεση κριτική, η αυτοαναφορικότητα (τέχνασμα της αυτοβιογραφίας)
γ. Η λυρικότητα, η αυτοαναφορικότητα και η στοχαστική ματιά
δ. Ο μοντερνισμός, η αυτοαναφορικότητα και η απόδοση της ωμής πραγματικότητας

15. Χαρακτηριστικά της τάσης που θέτει κοινωνικούς και πολιτικούς προβληματισμούς είναι μια θεματολογία κοινωνικών και πολιτικών συγκρούσεων, οικονομικών πολιτικών αλλαγών, πρόσωπα συμμέτοχα στα γεγονότα ή ενεργούμενα εξωτερικών συνθηκών ή θύματα των καταστάσεων.
Σωστό Λάθος

16. Η γλώσσα της μεταπολεμικής γενιάς είναι ρεαλιστική, κοντά στην καθημερινότητα, κάποτε είναι τραχιά αλλά ποτέ δεν αποδιοργανώνεται συντακτικά ή λογικά
Σωστό Λάθος

17. Τεχνοτροπία ονομάζεται:
α. Ο ιδιαίτερος τρόπος ανάπτυξης του περιεχομένου
β. Η ιδιαίτερη μορφή του λογοτεχνικού κειμένου
γ. Ο τρόπος αισθητικής απόδοσης στοιχείων του περιεχομένου
δ. Ο ιδιαίτερος τρόπος σύνθεσης ενός λογοτεχνικού έργου τόσο ως προς τη μορφή όσο και στο περιεχόμενό του

18. Σχολή ονομάζεται:
α. Μια τάση στη θεωρία της Λογοτεχνίας
β. Μια περίοδος της ιστορίας της Λογοτεχνίας
γ. Ομάδα λογοτεχνών που ακολουθεί ένα συγκεκριμένο λογοτεχνικό ρεύμα
δ. Ομάδα λογοτεχνών που ακολουθούν συγκεκριμένες μεθόδους συγγραφής

19. Ο Δημοσθένης Βαλαβάνης ανήκει στην:
α. Προσολωμική περίοδο
β. Νέα Αθηναϊκή Σχολή
γ. Παλαιά Αθηναϊκή Σχολή
δ. Επτανησιακή Σχολή

20. Ο Χάσης είναι έργο:
α. του Ιώσηπου Μοισιόδακα
β. του Αντ. Μάτεση
γ. του Δημ. Γουζέλη
δ. Ανώνυμου

21. Ο Μιχ. Μητσάκης ανήκει στη:
α. Γενιά του Τριάντα
β. Πρώτη Μεταπολεμική γενιά
γ. Νέα Αθηναϊκή Σχολή
δ. Παλαιά Αθηναϊκή Σχολή

22. Το Ελεύθερο Πνεύμα είναι έργο του:
α. Άγγελου Τερζάκη
β. Γιάννη Μπεράτη
γ. Κώστα Βάρναλη
δ. Γιώργου Θεοτοκά

23. Ο Λορέντζος Μαβίλης ανήκει στην:
α. Παλαιά Αθηναϊκή Σχολή
β. Νέα Αθηναϊκή Σχολή
γ. Επτανησιακή Σχολή
δ. Γενιά του Τριάντα

24. Η Θυσία του Αβραάμ είναι έργο:
α. του Μπεργαδή
β. του Β. Κορνάρου
γ. του Γ. Χορτάτζη
δ. Ανώνυμου

25.Το δρόμο για την καλλιέργεια του ηθογραφικού διηγήματος άνοιξε ο:
α. Γ. Βιζυηνός
β. Γ. Δροσίνης
γ. Α. Καρκαβίτσας
δ. Δ. Βικέλας

26. Το περιοδικό που συνδέεται στενά με τη γέννηση του νεολληνικού διηγήματος είναι:
α. Ο Νουμάς
β. Η Τέχνη
γ. Η Εστία
δ. Τα Παναθήναια

27. Ο Στάθης είναι έργο:
α. του Β. Κορνάρου
β. του Αγάπιου Λάνδου
γ. του Μελέτιου Πηγά
δ. Ανώνυμου

28. Η Ερωφίλη είναι έργο του:
α. Ιωάννη Ανδρέα Τρωίλου
β. Γ. Χορτάτζη
γ. Β. Κορνάρου
δ. Μάρκου Αντώνιου Φώσκολου

29. Να επιλέξετε την ορθή απάντηση ανάμεσα στις προτεινόμενες:
Ι. Σόφισμα είναι:
α. ο παραλογικός συλλογισμός που οφείλεται σε πρόθεση εξαπάτησης
β. ο παραλογικός συλλογισμός που οφείλεται σε λόγους άγνοιας
γ. ο παραλογικός συλλογισμός που σχηματίζεται χάριν αστεϊσμού
δ. τίποτε από τα προηγούμενα
ΙΙ. Ο επιστημονικός λόγος είναι:
α. υποκειμενικός και προσωπικός
β. οικείος και άμεσος
γ. απρόσωπος και αντικειμενικός
δ. γλαφυρός και καλαίσθητος
ΙΙΙ. Ο πολιτικός λόγος γίνεται προπαγανδιστικός, όταν:
α. στηρίζεται σε παραλογικούς συλλογισμούς
β. χαρακτηρίζεται από έντονη συναισθηματική φόρτιση και από ρητορεία
γ. παραποιεί τις έννοιες και στρεβλώνει τις αξίες
δ. επικαλείται το ήθος του πομπού, για να αυξήσει την πειστική του αξία

30. Ποια στρατηγική πειθούς εφαρμόζεται κατά τη γνώμη σας, στα ακόλουθα κείμενα;
α. Το σχολείο στις μέρες μας μετεωρίζεται ανάμεσα σε δύο διαφορετικούς προσανατολισμούς: τον τεχνοκρατικό και τον ανθρωπιστικό. Η συνεχής επιστημονική και τεχνική πρόοδος σε συνδυασμό με τις αυξημένες απαιτήσεις της αγοράς εργασίας επιβάλλει την ανάγκη μετατροπής του σε χώρο εξειδίκευσης και επαγγελματικής κατάρτισης, γεγονός που έρχεται σε αντίθεση με την αρχή της γενικής μόρφωσης, που προγραμματικά πρεσβεύει. Η αδυναμία της εκπαίδευσης να συναρμόσει τους δύο αυτούς στόχους αποτελεί μια από τις κυριότερες αιτίες του εκπαιδευτικού μας προβλήματος. Γιατί, όταν με προχειρότητα επιχειρείται η υλοποίηση δύο σημαντικών και αντίθετων μεταξύ τους λειτουργιών, το αποτέλεσμα αναπόφευκτα δεν είναι το επιθυμητό. Το σχολείο στις μέρες μας ούτε γενική μόρφωση ούτε ικανοποιητική κατάρτιση προσφέρει.
β. Ποτέ ως τώρα δε διαψεύστηκαν οι προβλέψεις μου. Γιατί, λοιπόν, δυσπιστείτε;
γ. Η πάλη των τάξεων, όπως είπε και ο Μαρξ, αποτελεί την κινητήρια δύναμη της ιστορικής εξέλιξης.
δ. Η ακολουθούμενη πολιτική μόνο δεινά μπορεί να προκαλέσει στον τόπο: να καταστρέψει την οικονομία, να διαλύσει το κράτος πρόνοιας, να οξύνει τις σχέσεις με τις γειτονικές χώρες, ακόμη και να οδηγήσει σε πόλεμο.
ε. Το Υπουργείο Υγείας προειδοποιεί: Το κάπνισμα βλάπτει σοβαρά την υγεία.
στ. Έρευνα που διεξήγαγε το ΕΚΚΕ αποκαλύπτει πως το 54% των νέων που κατάγονται από γονείς επιστήμονες ή ελεύθερους επαγγελματίες αποφοιτά από κάποια ανώτερη ή ανώτατη σχολή, ενώ το ποσοστό των νέων που προέρχονται από οικογένειες αγροτών και εργατών είναι αντίστοιχα 12,8 % και 15 %. Άρα, η ταξική προέλευση των μαθητών διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην εισαγωγή τους στην ανώτερη και ανώτατη εκπαίδευση.
ζ. Το φροντιστήριό μας είναι, για πολλούς λόγους, το καταλληλότερο να σας βοηθήσει στην προσπάθεια που καταβάλλετε. Μπροστά στη γενική σύγχυση και τους πειραματισμούς που επικρατούν, εμείς αντιτάσσουμε το άρτιο διδακτικό προσωπικό, το πανελλήνια αναγνωρισμένο συγγραφικό έργο μας, τη μεθοδικότητα και την πείρα που χρόνια τώρα μας έχουν αναδείξει στην εκπαιδευτική πρωτοπορία της πόλης.
η. Θα πιστέψεις έναν τόσο άστατο και ανυπόληπτο άνθρωπο και όχι εμένα;
θ. Κάθε ποινή αποτελεί μια πράξη συμβολικής ανταπόδοσης της βλάβης που προξένησε ο παραβάτης: η κοινωνία τον τιμωρεί, αναγκάζοντάς τον να υποστεί ένα κακό όχι κατ’ ανάγκην όμοιο αλλά ανάλογο και ισομέγεθες με αυτό που προκάλεσε. Και επειδή η ελευθερία λογίζεται ανώτερο ανθρώπινο δικαίωμα, η ποινή που επιβάλλεται συνηθέστερα έχει τη μορφή της κάθειρξης, δηλαδή της αφαίρεσης αυτού του αγαθού για διάστημα ανάλογο με τη σοβαρότητα του αδικήματος. Έτσι, απ’ τη μια αποκαθίσταται η έννομη τάξη, αφού η φυλάκιση λειτουργεί ως ανταποδοτική τιμωρία, και απ’ την άλλη απομονώνεται ο παραβάτης και παύει να αποτελεί κίνδυνο για τους υπόλοιπους.
ι. Τολμάς να μου μιλάς έτσι, ύστερα απ’ όσα έκανα για σένα;

31. Με τι είδους συλλογιστική πορεία (παραγωγική, επαγωγική, αναλογική) οργανώνονται τα παρακάτω επιχειρήματα;
α. Οι νομοταγείς πολίτες δεν παραβαίνουν το νόμο. Ο κ. Γεωργίου ήταν πάντα νομοταγής και δεν πιστεύω ότι θα παρέβαινε ποτέ το νόμο.
β. Το νερό πάγωσε. Άρα, η θερμοκρασία του είναι κάτω από 0 βαθμούς C.
γ. Τα αυτοκίνητα που αγόρασαν οι φίλοι μου έχουν αερόσακους. Άρα, και αυτό που σκέφτομαι να αγοράσω θα έχει αερόσακο.
δ. Απαγορεύτηκε ο απόπλους όλων των πλοίων. Άρα, επικρατούν εξαιρετικά αντίξοες καιρικές συνθήκες.
ε. Οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης φοιτούν είτε στο Ενιαίο Λύκειο είτε στα ΤΕΕ. Η Μαρία, μαθήτρια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δε φοιτά στα ΤΕΕ. Επομένως, είναι μαθήτρια του Ενιαίου Λυκείου.
στ. Σύμφωνα με δημοσκόπηση που έγινε, στο 5% των φοιτητών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας μόνο το 10% των ερωτηθέντων απάντησε πως αξιολογεί θετικά την κυβερνητική πολιτική. Απ’ το στοιχείο αυτό μπορούμε να συμπεράνουμε πως η πλειοψηφία του ελληνικού λαού αντιτίθεται στην πολιτική της κυβέρνησης.
ζ. Όλες τις προηγούμενες μέρες είχε ηλιοφάνεια. Άρα, και αύριο θα έχει ηλιοφάνεια.
η. Κάθε διαίρεση που αφήνει υπόλοιπο μηδέν είναι τέλεια. Η διαίρεση 5:3 δεν αφήνει υπόλοιπο μηδέν. Άρα, δεν είναι τέλεια.
θ. Δύο γνωστοί μου που νόσησαν απ’ αυτή την ασθένεια, τελικά θεραπεύτηκαν. Άρα, και εσύ θα θεραπευτείς.
ι. Οι μισοί εργαζόμενοι μιας εταιρείας είναι πάνω από 45 ετών. Όσοι είναι πάνω από 45 δικαιούνται επίδομα. Άρα, οι μισοί εργαζόμενοι δικαιούνται επίδομα.

32. Ο Θωμάς Μανδακάσης:
α. ανήκει στη γενιά του 1880
β. είναι συμβολιστής ποιητής
γ. είναι ρομαντικός φαναριώτης
δ. ανήκει στην α’ περίοδο του διαφωτισμού

33. Το έμμετρο μυθιστόρημα Κλαθμός Πελοποννήσου το έγραψε:
α. ο Εμμανουήλ Γεωργιλλάς
β. ο Χρύσανθος Νοταράς
γ. ο Μιχ. Σουμμάκης
δ. ο Πέτρος Κατσαϊτης

34. Φανατικός υποστηρικτής της δημοτικής γλώσσας ήταν:
α. ο Δημήτριος Καταρτζής
β. ο Νικηφόρος Θεοτόκης
γ. ο Ιώσηπος Μοισιόδακας
δ. ο Χρύσανθος Νοταράς

35. Η τραγωδία Ευγένα είναι έργο του:
α. Θεόδωρου Μοντσελέζε
β. Αντώνιου Κατήφορου
γ. Βικέντιου Δαμοδού
δ. Εμμανουήλ Γεωργιλλά

36. Ο Σπυρίδων Μελισσηνός δρα:
α. στην επτανησιακή σχολή
β. στη ρομαντική σχολή
γ. στην γ’ περίοδο του διαφωτισμού
δ. στη Νέα Αθηναϊκή Σχολή


Απαντήσεις
1Σ 








10γ
11β
12γ
13β
14α
15Σ
16Λ
17δ
18δ
19γ
20γ
21γ
22δ
23γ
24β
25δ
26α
27δ
28β
29Ια, ΙΙγ, ΙΙΙγ
30. α. Επίκληση στη λογική, β. επίκληση στο ήθος του πομπού, γ. επίκληση στην αυθεντία, δ. επίκληση στο συναίσθημα, ε. συναίσθημα + αυθεντία, στ. λογική, ζ. ήθος και λογική και συναίσθημα, η. ήθος αντιπάλων, θ. λογική, ι. συναίσθημα
31. α. παραγωγική, β. επαγωγική, γ. αναλογική, δ. επαγωγική, ε. παραγωγική, στ. επαγωγική, ζ. αναλογική, η. παραγωγική, θ. αναλογική, ι. επαγωγική
32δ
33δ
34α
35α
36α

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΑΚΗ ΕΛΕΝΑ
ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ - ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

 

Αθήνα 2.10.2006
MAΘΗΜΑ:
ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΝΕΩΝ (1)
1.
Το ποίημα ο Πουλολόγος ανήκει:
α. στην πρώτη περίοδο, πριν από την άλωση
β. στην δεύτερη περίοδο
γ. στην ακμή του νεοελληνικού διαφωτισμού
δ. στην Νέα Αθηναϊκή Σχολή

2. Το μυθιστόρημα Βέλθανδρος και Χρυσάντζα ανήκει:
α. στην πρώτη περίοδο, πριν από την άλωση
β. την ρομαντική σχολή
γ. στην επτανησιακή σχολή
δ. στην σύγχρονη λογοτεχνία

3. Το μυθιστόρημα Λίβιστρος και Ροδάμνη:
α. ανήκει στην δεύτερη περίοδο
β. αποτελείται από 4000 στίχους περίπου
γ. σώζεται μόνο σε αποσπάσματα
δ. είναι δείγμα αυτόματης γραφής

4. Το ποίημα Διήγηση Κρασοπατέρα:
α. ανήκει στην πρώτη περίοδο, πριν από την άλωση
β. ανήκει στην ρομαντική σχολή
γ. γράφηκε από τον Αθανάσιο Χριστόπουλο
δ. γράφηκε από τον Ιωάννη Βηλαρά

5. Ο δεκαπεντασύλλαβος ονομάζεται αλλιώς και:
α. ιαμβικός
β. πολιτικός
γ. ανάπαιστος
δ. δακτυλικός

6. Στα δημοτικά τραγούδια:
α. παρατηρείται το φαινόμενο του διασκελισμού
β. ο λόγος είναι πυκνός και λιτός: αποφεύγονται τα επίθετα, προτιμούνται τα ρήματα και τα ουσιαστικά
γ. σπάνια παρατηρούνται προσωποποιήσεις
δ. αποφεύγεται η χρήση στερεότυπων εκφράσεων

7. Οι παραλογές είναι πολύστιχα αφηγηματικά τραγούδια:
α. που εξυμνούν ηρωικά κατορθώματα
β. που αφηγούνται δραματικές και μυθικές περιπέτειες
γ. με λεπτομερείς περιγραφές της δράσης
δ. χωρίς διαλογικά μέρη

8. Παραλλαγές είναι:
α. οι διάφορες μορφές και προσαρμογές που κάνει ο λαός στο αυτοσχέδιο δημοτικό τραγούδι
β. οι διαφορετικές μουσικές επενδύσεις
γ. οι διάφοροι θρύλοι για κάποιο πρόσωπο
δ. οι επώνυμες διασκευές των δημοτικών τραγουδιών

9. Τα μοιρολόγια της Μάνης είναι σε:
α. οκτασύλλαβο ιαμβικό
β. δεκαπεντασύλλαβο ιαμβικό
γ. δεκατρισύλλαβο ιαμβικό
δ. επτασύλλαβο ιαμβικό

10. Το έπος του Διγενή Ακρίτα είναι γραμμένο:
α. σε γλώσσα ανάμεικτη
β. στην κοινή ελληνιστική
γ. στην δημοτική με στοιχεία ιδιωματικά
δ. στην νεοελληνική

11. Οι στίχοι του Μιχαήλ Γλυκά:
α. γράφτηκαν την πρώτη περίοδο
β. γράφτηκαν την δεύτερη περίοδο
γ. γράφτηκαν τον καιρό του θρησκευτικού ουμανισμού
δ. είναι παραινετικοί ηθοπλαστικοί

12. Στην περίοδο της φραγκοκρατίας:
α. γεννιέται η Κρητική Λογοτεχνία
β. γράφονται έμμετρα μυθιστορήματα και Διηγήσεις
γ. η επιμειξία των πολιτισμών δεν απέδωσε
δ. ο λαϊκός χαρακτήρας γίνεται πηγή έμπνευσης

13. Από τον 10ο αιώνα καλλιεργούνται στην Κρήτη
α. οι παραλογές
β. τα ακριτικά τραγούδια και τα ριζίτικα
γ. τα μοιρολόγια και τα ριζίτικα
δ. τα ριζίτικα

14. Ο Γύπαρης ή Πανώρια του Γ. Χορτάτση είναι:
α. τραγωδία
β. στατυρικό δράμα
γ. ποιμενική ιλαροτραγωδία
δ. κωμωδία

15. Ο Φορτουνάτος είναι κωμωδία:
α. άγνωστου ποιητή
β. του Μάρκου Αντώνιου Φόσκολου
γ. του Βιτσέντζου Κορνάρου
δ. του Γεώργιου Χορτάτση

16. Ποιος είναι ο συγγραφέας του ιστορικού μυθιστορήματος Ο Κατσαντώνης:
α. ο Αριστοτέλης Βαλαωρίτης
β. ο Παύλος Καλλιγάς
γ. ο Ιούλιος Τυπάλδος
δ. ο Κωνσταντίνος Ράμφος

17. Ο Ιωάννης Κονδυλάκης είναι ο συγγραφέας του:
α. Μοσκώβ Σελήμ
β. Μεταξύ Πειραιώς και Νεαπόλεως
γ. Οι Αθλιοι των Αθηνών
δ. Η μετανάστις

18. Με το ιστορικό μυθιστόρημα Λουκής Λάρας του Δημήτριου Βικέλα:
α. κλείνει ο κύκλος των μυθιστορημάτων με σχέση την Επανάσταση
β. οριοθετείται η περίοδος του ρομαντισμού
γ. η αφήγηση αναβαπτίζεται σε ηθογραφία
δ. αναδύεται η δημιουργική πεζογραφία

19. Ποιος είναι ο συγγραφέας των απομνημονευμάτων που φέρουν τον τίτλο Χρονικό της σκλαβωμένης Αθήνας;
α. ο Παναγής Σκουζές
β. ο Χριστόφορος Περραιβός
γ. ο Γιάννης Βλαχογιάννης
δ. ο Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος

20. Συγγραφέας του διηγήματος Βαρδιάνος στα σπόρκα είναι:
α. ο Ζήσιμος Λορεντζάτος
β. ο Ιωάννης Κονδυλάκης
γ. ο Λέων Μελάς
δ. ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης

21. Ο Ανδρέας Καρκαβίτσας έγραψε το μυθιστόρημα:
α. Ο Πατούχας
β. Δέσπω
γ. Αργώ
δ. Η Λυγερή

22. Ποιος είναι ο συγγραφέας του ιστορικού μυθιστορήματος Οι κρητικοί γάμοι: ανέκδοτον επεισοδίον της κρητικής ιστορίας επί κρητική ιστορίας επί Βενετών
α. ο Θωμάς Δανελάκης
β. ο Γεώργιος Κανδιάνος Ρώμας
γ. ο Κωνσταντίνος Ράμφος
δ. ο Σπυρίδων Ζαμπέλιος

23. Συγγραφέας του Πλούσιοι και Φτωχοί είναι:
α. ο Αργύρης Εφταλιώτης (1849-1923)
β. ο Γιάννης Καμπύσης (1872-1901)
γ. ο Παύλος Νιρβάνας (1866-1937)
δ. ο Γρηγόριος Ξενόπουλος

24. Το δράμα Η ξένη είναι έργο του:
α. Κωνσταντίνου Χρηστομάνου
β. Κωνσταντίνου Χατζόπουλου
γ. Αργύρη Εφταλιώτη
δ. Γιάννη Καμπύση

25. Οι ποιητικές συλλογές Τα ελεγεία και τα ειδύλλια και Απλοί Τρόποι είναι έργα του:
α. Λάμπρου Πορφύρα
β. Παύλου Νιρβάνα
γ. Μιλτιάδη Μαλακάση
δ. Κωνσταντίνου Χατζόπουλου

26. Το ποίημα Το φως που καίει ανήκει στον:
α. Λορέντζο Μαβίλη
β. Κώστα Βάρναλη
γ. Βασίλη Μιχαηλίδη
δ. Παύλο Νιρβάνα

27. Το ποίημα Σκλάβοι Πολιορκημένοι το έγραψε:
α. ο Γιάννης Βλαχογιάννης
β. ο Γιάννης Καμπύσης
γ. ο Κώστας Βάρναλης
δ. ο Λάμπρος Πορφύρας

28. Το μυθιστόρημα Κερένια κούκλα το έγραψε:
α. ο Κωνσταντίνος Χατζόπουλος
β. ο Κωνσταντίνος Χρηστομάνος
γ. ο Ιωάννης Κονδυλάκης
δ. ο Γιάννης Ψυχάρης

29. Το αφήγημα Ο Κατάδικος είναι του:
α. Κωνσταντίνου Θεοτόκη
β. του Γιώργου Θεοτοκά
γ. του Κωνσταντίνου Χατζόπουλου
δ. του Ιωάννη Κονδυλάκη

30. Τα ποιήματα Μερόπη και Μαρία Δοξαπατρή τα έγραψε:
α. ο Θεόδωρος Ορφανίδης
β. ο Αριστομένης Προβελέγγιος
γ. ο Ανδρέας Σιγούρος
δ. ο Δημήτριος Βερναρδάκης

31. Ο Ιωάννης Παπαδιαμαντόπουλος (1856 – 1910 έγραψε:
α. την ποιητική συλλογή Τρυγόνες και έχιδναι
β. το ποίημα Ελλάς
γ. το ποίημα Αμανές
δ. το δράμα Πολυξένη

32. Το δράμα Ο βασιλικός γράφτηκε από τον:
α. Αντώνιο Μαρτελάο
β. Γεώργιο Καλοσγούρο
γ. Ιωάννη Ζαμπέλιο
δ. Αντώνιο Μάτεση

33. Ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος είναι:
α. τραγωδία του Νίκου Καζαντζάκη
β. τραγωδία του Ιωάννη Ζαμπέλιου
γ. μυθιστόρημα του Γρηγόριου Παλαιολόγου
δ. ποίημα του Γεώργιου Τερτσέτη

34. Το ποίημα Κόριννα και Πίνδαρος είναι:
α. του Αλέξανδρου Ρίζου Ραγκαβή
β. του Ιάκωβου Πιτσιπίου
γ. του Αχιλλέα Παράσχου
δ. του Γεώργιου Τερτσέτη

35. Τα Μνημόσυνα και η κυρά Φροσύνη είναι:
α. ποιήματα του Αχιλλέα Παράσχου
β. ποιήματα του Αλ. Σούτσου
γ. δράματα του Σπυρίδωνα Βασιλειάδη
δ. ποιήματα του Αριστοτέλη Βαλαωρίδη

36. Ο Γεράσιμος Μαρκοράς έγραψε:
α. το ποίημα Ο όρκος
β. το ποίημα Διά τους Αντιπαθούντας με
γ. το μυθιστόρημα Κρητικοί Γάμοι
δ. το ποίημα Αθανάσιος Διάκος

37. Ο Ιάκωβος Πιτσιπίος (1803-1869) έγραψε το μυθιστόρημα:
α. Η ορφανή της Χίου
β. Ο ζωγράφος
γ. Παπα-Νάρκισσος
δ. Ο Πολυπαθής

38. Τα περιοδικά Ευτέρπη (1847-1855) και Πανδώρα (1850-1872):
α. ενισχύουν την ανάπτυξη της αφηγηματογραφίας
β. διοργανώνουν ποιητικούς διαγωνισμούς
γ. είναι όργανα των ρομαντικών
δ. είναι όργανα της επτανησιακής σχολής

39. Το ιστορικό μυθιστόρημα Ο αυθέντης του Μορέως είναι έργο του:
α. Αλέξανδρου Ρίζου Ραγκαβή
β. Σπυρίδωνα Ζαμπέλιου
γ. Χριστόφορου Περραιβού
δ. Θάνου Βλέκα

40. Το 1855 ο Παύλος Καλλιγάς (1814-1896) δημοσιεύει σε συνέχειες στην Πανδώρα το μυθιστόρημα:
α. Ο Θέρσανδρος
β. Θάνος Βλέκας
γ. Περικλής
δ. Γεροστάθης

41. Το μυθιστόρημα Ηρωίς της Ελληνικής Επαναστάσεως:
α. γράφτηκε από τον Στέφανο Ξένο
β. τον Σπυρίδωνα Ζαμπέλιο
γ. Λέοντα Μελά
δ. Επαμεινώνδα Φραγκούδη

42. Η Επτανησιακή Σχολή διαμορφώθηκε από τη διασταύρωση του τοπικού στοιχείου με:
α. την ιταλική και γενικότερα την ευρωπαϊκή λογοτεχνία
β. την κρητική λογοτεχνία
γ. το δημοτικό τραγούδι
δ. το ποιητικό έργο του Βηλαρά και του Χριστόπουλου

43. Προσολωμικοί ποιητές είναι:
α. ο Αντώνιος Μαρτελάος
β. ο Θωμάς Δανελάκης
γ. ο Νικόλαος Κουτούζης
δ. ο Ανδρέας Κάλβος

44. Σολωμικοί ποιητές είναι:
α. ο Λορέντζος Μαβίλης
β. ο Ιάκωβος Πολυλάς
γ. ο Γεώργιος Καλοσγούρος
δ. ο Ιούλιος Τυπάλδος

45. Κλασικισμός ονομάζεται:
α. η σχολή που επιδιώκει την όσο το δυνατό πιο αντικειμενική και πηγαία έκφραση της πραγματικότητας
β. η τάση για αντικειμενική, ακριβή και ρεαλιστική απόδοση της πραγματικότητας
γ. η τάση για μίμηση, προσέγγιση και επιστροφή σε παλαιότερα πρότυπα, αρχαία, ελληνικά ή ρωμαϊκά
δ. η αντίδραση στο ρομαντικό στόμφο και την απάθεια και την ακαμψία της Αναγέννησης

46. Τροχαϊκό μέτρο είναι ο συνδυασμός (εναλλαγή):
α. δύο άτονων και μιας τονισμένης συλλαβής
β. μιας άτονης, μιας τονισμένης και μιας άτονης συλλαβής
γ. μιας τονισμένης και μιας άτονης συλλαβής
δ. μιας τονισμένης και δύο άτονων συλλαβών

47. Ακρα του τάφου σιωπή στον κάμπο βασιλεύει
Λαλεί πουλί, παίρνει σπυρί κι η μάνα το ζηλεύει
Τα μάτια η πείνα μαύρισε’ στα μάτια η μάνα μνέει
Στέκει ο Σουλιώτης ο καλός παράμερα και κλαίει
Στους παραπάνω στίχους από τους Ελεύθερους Πολιορκημένους η ομοιοκαταληξία είναι:
α. πλεχτή
β. ζευγαρωτή
γ. σταυρωτή
δ. ζευγαροπλεχτή

48. Η Ρομέηκη γλώσσα είναι έργο του:
α. Αθανάσιου Χριστόπουλου
β. Ιωάννη Βηλαρά
γ. Αθανάσιου Ψαλίδα
δ. Αθανάσιου Πάριου

49. Η ποιητική συλλογή Παίγνια είναι του:
α. Αχιλλέα Παράσχου
β. Δημοσθένη Βαλαβάνη
γ. Ηλία Τανταλίδη
δ. Δημήτριου Βερναρδάκη

50. Συγκέντρωσε το πολύτιμο υλικό της Επανάστασης και διαμόρφωσε τον πυρήνα των Ιστορικών Αρχείων του Κράτους:
α. ο Νικόλαος Πολίτης
β. ο Φώτος Πολίτης
γ. ο Γιάννης Βλαχογιάννης
δ. ο Σπυρίδων Τρικούπης

51. Αφηγηματικό ποίημα είναι:
α. Η Ερωφίλη
β. Ο Ερωτόκριτος
γ. Η θυσία του Αβραάμ
δ. Βασιλεύς ο Ροδολίνος

52. Ο Φραγκίσκος Σκούφος δραστηριοποιείται στην:
α. εκκλησιαστική ρητορική
β. ρομαντική σχολή
γ. πρώτη περίοδο του διαφωτισμού
δ. δεύτερη περίοδο του διαφωτισμού

53. Δημοτικιστής ήταν ο:
α. Παναγιώτης Κοδρικάς
β. Αδαμάντιος Κοραής
γ. Ευγένιος Βούλγαρης
δ. Δανιήλ Φιλιππίδης

54. Η Ερωφίλη είναι τραγωδία του:
α. Γεώργιου Χορτάτση
β. Βιτσέντζου Κορνάρου
γ. Ιωάννη Ανδρέα Τρώϊλου
δ. Μπεργαδή

55. Ο Κατζούρμπος είναι κωμωδία:
α. του Μάρκου Αντώνιου Φώσκολου
β. του Ευγένιου Γιαννούλη
γ. του Βιτσέντζου Κορνάρου
δ. του Γεώργιου Χορτάτση

56. Ο Καισάριος Δαπόντες (1713-1784) έγραψε αυτοβιογραφικό ποίημα:
α. Κανών περιεκτικός πολλών εξαιρέτων πραγμάτων
β. Κήπος Χαρίτων
γ. Βοσκοπούλα
δ. Ζήνων

57. Το Σχολείον των ντελικάτων εραστών (1790) γράφτηκε από:
α. τον Δημήτριο Καταρτζή (ή Φωτιάδη)
β. τον Ιώσηπο Μοισιόδακα
γ. τον Ευγένιο Βούλγαρη
δ. τον Ρήγα Βελεστινλή

58. Η Ελληνική Νομαρχία ήτοι Λόγος περί ελευθερίας:
α. δημοσιεύεται το 1806
β. πρωτοτυπώθηκε το 1817
γ. γράφτηκε γύρω στα 1810
δ. τυπώθηκε το 1819

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
1. α
2. α
3. β
4. α
5. β
6. β
7. β
8. α
9. α
10. α
11. α
12. β
13. β
14. γ
15. β
16. δ
17. γ
18. γ
19. α
20. δ
21. δ
22. δ
23. δ
24. δ
25. δ
26. β
27. γ
28. β
29. α
30. δ
31. α
32. δ
33. α
34. δ
35. δ
36. α
37. α
38. α
39. α
40. β
41. α
42. α
43. α,β,γ
44. α,β,γ,δ
45. γ
46. γ
47. β
48. β
49. γ
50. γ
51. β
52. α
53. δ
54. α
55. δ
56. β
57. δ
58. α


ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΑΚΗ ΕΛΕΝΑ
ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ - ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved