ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Πανελλαδικές Εξετάσεις Επιστροφή    
Στοιχεία για τις πανελλαδικές εξετάσεις 2016

Αθήνα 16.6.2016, 11:01

Στοιχεία για τις πανελλαδικές εξετάσεις δημοσιοποίησε το υπουργείο Παιδείας, τις οποίες ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης χαρακτήρισε πετυχημένες αν και ήταν οι πιο δύσκολες και απαιτητικές των τελευταίων ετών.

Σύμφωνα με τον ν. 4186/13 για το έτος 2016 διενεργήθηκαν ταυτόχρονα εξετάσεις εισαγωγής υποψηφίων Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με το νέο σύστημα εισαγωγής, καθώς και με το καταργούμενο για τους αποφοίτους  ημερησίου ή εσπερινού γενικού λυκείου σχολικού έτους 2014-2015 και προηγούμενων ετών. Για την υλοποίηση των δύο εξεταστικών συστημάτων υιοθετήθηκε η ενιαία και ταυτόχρονη εξέταση των δύο εξεταστικών συστημάτων. 

Με νομοθετικές παρεμβάσεις ρυθμίστηκαν τα ακόλουθα θέματα:
1. Με το ν. 4342/15 δόθηκε η δυνατότητα συμμετοχής των υποψηφίων του παλαιού συστήματος στις πανελλαδικές εξετάσεις που θα διεξήχθησαν το 2016.
2. Με το ν. 4351/15 δόθηκε η εξουσιοδότηση, ώστε να ρυθμιστούν όλες οι διαδικασίες πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και διατηρήθηκαν τα ίδια συλλογικά όργανα, προκειμένου να υπάρξει εξοικονόμηση πόρων και χρόνου και διευκόλυνση των υποψηφίων, καθώς τα ίδια συλλογικά όργανα θα διεξάγουν δύο διαφορετικά εξεταστικά συστήματα. Συγκεκριμένα, κοινές Κεντρικές επιτροπές , κοινά εξεταστικά κέντρα κλπ
3. Με το ν. 4354/15 διατηρήθηκαν οι  αποφάσεις που ρύθμιζαν θέματα σχετικά  τα συλλογικά όργανα των εξετάσεων.
4. Με τον ν. 4369/2016 έγινε ρύθμιση ώστε  τα μαθήματα παλαιού και νέου συστήματος  τα οποία έχουν κοινή εξεταστέα ύλη  να συνεξετάζονται.
Επιπλέον ρυθμίστηκε η οργάνωση και διεξαγωγή  των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων για τους υποψηφίους Γενικού Λυκείου και Επαγγελματικού Λυκείου που για λόγους ασθένειας ή σοβαρού κωλύματος  που συνιστά ανωτέρα βία δεν μπορούν να παραστούν στις πανελλαδικές εξετάσεις . Με την έκδοση υπουργικής απόφασης  η ρύθμιση αυτή επεκτάθηκε φέτος  για πρώτη φορά και για τους υποψηφίους των Επαγγελματικών Λυκείων. Για το λόγο αυτό συγκροτήθηκαν τα αναγκαία ατομικά και συλλογικά όργανα που θα διεξάγουν τις εξετάσεις με την έκδοση αναγκαίων Κοινών υπουργικών αποφάσεων
5. Με το ν. 4379/2016 ρυθμίστηκε η αποζημίωση των υποψηφίων  που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις και μετακινήθηκαν,  επειδή το σχολείο στο οποίο έκαναν αίτηση δήλωσης  δεν χρησιμοποιήθηκε ως εξεταστικό κέντρο κατά τη διεξαγωγή των εξετάσεων. 
6. Εκδόθηκε το ΠΔ 45/19-4-2016 (ΦΕΚ 69 Α') Ίδρυση της εισαγωγικής κατεύθυνσης  Μουσουλμανικών σπουδών του τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ.

Β. Με υπουργικές αποφάσεις που εκδόθηκαν ρυθμίστηκαν τα θέματα που αφορούν στην οργάνωση και στην εφαρμογή διαδικασιών πρόσβασης, καθώς και στην πρόσβαση  υποψηφίων  του Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με το νέο σύστημα όπως : υπολογισμός μορίων εισαγωγής, χρόνος αίτησης συμμετοχής και δήλωσης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων.

Ειδικότερα συντάχθηκαν:
 υπουργικές αποφάσεις για ΓΕΛ :
1. Φ.253/85476/Α5/29-5-15(ΦΕΚ 995Β)ΥΑ κατανομής  των σχολών και τμημάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στα επιστημονικά πεδία, καθώς και συντελεστές βαρύτητας  στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο.
2. Φ.253.1/193309/Α5/9-12-15( ΦΕΚ 2647Β)ΥΑ Πρόσβαση υποψηφίων  ΓΕΛ στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
3. Φ.253.1/199098/Α5/8-9-15( ΦΕΚ 1882Β)ΥΑ Διαδικασία εγγραφής  κατόχων απολυτηρίου ΓΕΛ.
4. Φ.251/37802/Α5/16-3-16(ΦΕΚ 698Β)ΥΑ καθορισμού διαδικασιών πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
5. Φ.253.1/44654/Α5/15-3-16( ΦΕΚ 658Β)ΥΑ αριθμού εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.
6. Φ.253.1/69267/Α5/27-4-16( ΦΕΚ 1232Β)ΥΑ τροποποίηση αριθμού εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.
7. Φ.253/62767/Α5/15-3-16( ΦΕΚ 1063Β)ΥΑ Οργάνωση επαναληπτικών εξετάσεων ΓΕΛ.
8. Φ.251/66296/Α5/27-4-16( ΦΕΚ 1236Β)ΥΑ Τροποποίηση των  χρόνων διαβάθμισης της βαθμολογίας – επίδοσης στα αγωνίσματα του δρόμου αρρένων και θηλέων μετά από αιτήματα  των Επιτροπών Υγειονομικής εξέτασης  και Πρακτικής Δοκιμασίας  για την δικαιότερη αξιολόγηση των επιδόσεων των υποψηφίων 
9. Φ.151/75660/Α5/13-5-16( ΦΕΚ 1353Β)ΥΑ Κάλυψης εξόδων μετακίνησης υποψηφίων στις Πανελλαδικές εξετάσεις.
10.  Φ.251/49728/Α5/11-3-16(ΦΕΚ994ΒΆ)ΥΑ Για το Ευρωπαϊκό σχολείο  Κρήτης.
11. Φ.253.2/47143/Α5/18-3-16( ΦΕΚ 1063Β)ΥΑ Καθορισμού  Προγράμματος Πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων
12. Φ.253.2/69270/Α5/22-4-16( ΦΕΚ 1063Β)ΥΑ Καθορισμού  Προγράμματος  Επαναληπτικών  εξεταζομένων μαθημάτων και ειδικών μαθημάτων. 
Ειδικότερα  για το Πρόγραμμα εξετάσεων: Με το παλαιό σύστημα όλοι οι υποψήφιοι έδιναν τα ίδια μαθήματα 6 και η σειρά των μαθημάτων ήταν ίδια και σταθερή για όλους. Αντίθετα με το νέο σύστημα οι υποψήφιοι δίνουν 4 ή 5 μαθήματα με πολλούς πιθανούς συνδυασμούς. Κύρια προτεραιότητα την οποία επιτύχαμε ήταν ο κύριος όγκος των υποψηφίων να γράψει επί ίσοις όροις , δηλαδή τις ίδιες περίπου μέρες και με τα ίδια κενά ανάμεσα στα μαθήματα για προετοιμασία και επιπλέον κατορθώθηκε  οι πανελλαδικές εξετάσεις  συμπεριλαμβανομένων των επαναληπτικών εξετάσεων  και των εξετάσεων των ειδικών μαθημάτων  να ολοκληρωθούν  έως το τέλος Ιουνίου.
13. Φ.151/47149/Α5/18-32016(ΦΕΚ820 Β) ΥΑ πρόσβαση στη τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοιτων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υπάγονται στις ειδικές κατηγορίες (ομογενείς/αλλοδαποί)  τροποποίηση του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου ,προκειμένου να υπάρξει εναρμόνιση με το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Δεδομένου ότι είχαν δημοσιευθεί αρκετές τροποποιήσεις  της Υπουργικής Απόφασης  που ρύθμιζε όλα τα θέματα εισαγωγής των ειδικών κατηγοριών , κρίθηκε σκόπιμο να γίνει επιπλέον και επικαιροποίηση της, ώστε να υπάρξει μια δομημένη παρουσίαση όλων των ειδικών κατηγοριών που διεκδικούν την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. 
14. Φ. Αριθ. Φ.151/63620/Α5/18-4-16 ΥΑ πρόσβαση στη τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υπάγονται στις ειδικές κατηγορίες (ομογενείς/αλλοδαποί)  
15. Επιπλέον  δέκα (10) ΥΑ  που αφορούν τον ορισμό Εδρών –Προέδρων  ΒΚ , κατανομής  γραπτών σε Βαθμολογικά κέντρα, ορισμός κέντρων ΕΠΑΛ και όλες αυτές ΥΑ που αφορούν τις κεντρικές επιτροπές εξετάσεων.

υπουργικές αποφάσεις για ΕΠΑΛ:
1. Φ.151/142457/Α5/17-9-16( ΦΕΚ 1353Β)ΥΑ Καθορισμός εξεταζομένων μαθημάτων ΕΠΑΛ.
2. Φ.151/17557/Α5/12-2-16( ΦΕΚ 290Β)ΥΑ Πρόσβαση υποψηφίων  ΕΠΑΛ  στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
3. Φ. 253.2/62767/Α5/ 15-4-2016(ΦΕΚ1063 Β)  ΥΑ  Καθορισμός οργάνωσης  και τρόπου διεξαγωγής επαναληπτικών εξετάσεων  ΓΕΛ και ΕΠΑΛ
4. Φ. 151/75687/Α5/13-5-16(ΦΕΚ1353 Β) ΥΑ Σύσταση ατομικών και συλλογικών οργάνων για τις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις  υποψηφίων ΕΠΑΛ.
5. ΚΥΑ 2/41654/ΔΕΠ/31-5-2016(ΦΕΚ 272 τεχ Υ.Ο.Δ.Δ) Καθορισμός αποζημιώσεων των συλλογικών οργάνων των επαναληπτικών εξετάσεων.

Γ. Με πενήντα (50) αναλυτικές Εγκυκλίους/Οδηγίες, καθώς και πίνακες αρμοδιοτήτων που διαβιβάστηκαν προς τους Περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης και διευθυντές εκπαίδευσης  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Χώρας, ρυθμίστηκαν  όλα τα θέματα που αφορούν την οργάνωση και τις βασικές διαδικασίες διεξαγωγής  των Πανελλαδικών εξετάσεων για τους υποψηφίους του Γενικού Λυκείου και του Επαγγελματικού Λυκείου.
Με 10 δελτία τύπου ενημερώθηκαν οι υποψήφιοι για θέματα σχετικά με τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Δ. Εμπλεκόμενοι με τις πανελλαδικές εξετάσεις.
1. Προσωπικό  που απασχολήθηκε στις Κεντρικές Επιτροπές:
Για την ΚΕΕ των ΓΕΛ , 90 Διοικητικοί υπάλληλοι και αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί.
Για την ΚΕΕ των ΕΠΑΛ , 80 Διοικητικοί υπάλληλοι και αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί.
Για τις εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων 15 διοικητικοί υπάλληλοι και αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί.
ΣΥΝΟΛΟ: 185 Διοικητικοί υπάλληλοι και αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί.
2. Εισηγητικές ομάδες και εξεταζόμενα μαθήματα :
ΓΕΛ:  18 τακτικά μέλη και 23 εισηγητικές ομάδες  απασχολήθηκαν στην Κεντρική Επιτροπή των εξετάσεων  που αντιστοιχούν σε 92 εισηγητές, οι οποίοι εξέτασαν 23 μαθήματα ημερήσιων και εσπερινών, παλαιού και νέου συστήματος , και έστειλαν 42 αρχεία θεμάτων,168 θέματα εξετάσεων,  σε 8 ημέρες εξέτασης.
ΕΠΑΛ:  9 τακτικά μέλη και 44 εισηγητικές ομάδες  απασχολήθηκαν στην Κεντρική Επιτροπή των εξετάσεων  που αντιστοιχούν σε 132 εισηγητές ,  οι οποίοι εξέτασαν 44 μαθήματα  παλαιού και νέου συστήματος    και  44 αποστολές αρχείων 176 θέματα , σε 10 ημέρες εξέτασης.
Στις επαναληπτικές εξετάσεις των ΓΕΛ θα απασχολήθηκαν 18 τακτικά μέλη και  25 εισηγητικές ομάδες που αντιστοιχούν σε  92 εισηγητές , οι οποίοι θα εξετάσουν    23 μαθήματα ημερήσιων και εσπερινών, παλαιού και νέου συστήματος, 29 αρχεία θεμάτων και 116 θέματα, σε 8 ημέρες εξέτασης.
Στις επαναληπτικές εξετάσεις των ΕΠΑΛ  θα απασχολήθηκαν  9 Τακτικά μέλη 25 εισηγητικές ομάδες που αντιστοιχούν σε  75 εισηγητές , οι οποίοι θα εξετάσουν    25 μαθήματα και 100 θέματα σε 10 ημέρες εξέτασης . 
Στις πανελλαδικές εξετάσεις ειδικών μαθημάτων θα απασχοληθούν 9 τακτικά μέλη 18 εισηγητές 
ΣΥΝΟΛΟ: 472 άτομα , μαθήματα: 124  θέματα: περίπου 600 θέματα.
3.Στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης απασχολήθηκαν(κατά προσέγγιση καθώς τα στοιχεία αυτά υπάρχουν στις διευθύνσεις):
Στην Επιτροπή Ελέγχου Δικαιολογητικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης( ΕΕΔΔΕ ) για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ : 58 επιτροπές Χ 10άτομα  = 600 άτομα
Στις Λυκειακές Επιτροπές :1.000 επιτροπές  Χ 10 άτομα =10.000 άτομα
Ως  Επιτηρητές: 1.024 εξεταστικά κέντρα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ  Χ 12 άτομα =12.288 άτομα
Βαθμολογητές  για ΓΕΛ : 10.000 άτομα
Βαθμολογητές για ΕΠΑΛ: 1.300 άτομα
ΣΥΝΟΛΟ : κατά προσέγγιση 34.188 άτομα

4.Εξεταστικά κέντρα:
Ορίστηκαν :
843 εξεταστικά κέντρα  για τους υποψηφίους των ΓΕΛ
144 εξεταστικά κέντρα για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ
4 εξεταστικά για επαναληπτικές εξετάσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ
33 εξεταστικά κέντρα για εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων.
ΣΥΝΟΛΟ:1024 Εξεταστικά κέντρα 
5.Βαθμολογικά κέντρα εξετάσεων:
28 Βαθμολογικά  κέντρα  για τους υποψηφίους των ΓΕΛ
5 βαθμολογικά κέντρα  για τους υποψηφίους των ΓΕΛ
54 (28 ΒΚ συν 26 ειδικά εξεταστικά κέντρα) για υποψηφίους με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες  ΓΕΛ
11 για υποψηφίους  ΕΠΑΛ με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
2 εξεταστικά  για υποψηφίους  ΓΕΛ με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για ειδικά μαθήματα .
4 (2 για επαναληπτικές ΓΕΛ και 2 για επαναληπτικές ΕΠΑΛ)για υποψηφίους με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
ΣΥΝΟΛΟ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ: 104

Ε. Το πλήθος των υποψηφίων που δήλωσαν συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις έτους 2016 με το παλαιό και το νέο σύστημα είναι
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ - ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΛΥΚΕΙΟΥ - ΑΡΙΘΜΟΣ
ΓΕΛ ΝΕΟ ΗΜΕΡΗΣΙΟ 79.947
ΓΕΛ ΝΕΟ ΕΣΠΕΡΙΝΟ  1.005
ΓΕΛ ΠΑΛΑΙΟ ΗΜΕΡΗΣΙΟ 3.399
ΓΕΛ ΠΑΛΑΙΟ ΕΣΠΕΡΙΝΟ  90
ΕΠΑΛ ΝΕΟ ΗΜΕΡΗΣΙΟ 15.356
ΕΠΑΛΑ ΠΑΛΑΙΟ ΗΜΕΡΗΣΙΟ 2.463
ΕΠΑΛΑ ΠΑΛΑΙΟ ΕΣΠΕΡΙΝΟ 745
ΕΠΑΛΒ ΠΑΛΑΙΟ ΗΜΕΡΗΣΙΟ 56
ΕΠΑΛΒ ΠΑΛΑΙΟ ΕΣΠΕΡΙΝΟ 341
ΣΥΝΟΛΟ: 103.402

* Ακολουθούν οι δηλώσεις του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη με αφορμή την ολοκλήρωση των πανελλαδικών εξετάσεων 2016.


ΔΗΛΩΣΕΙΣ
Υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη

Ο πρώτος μεγάλος στόχος του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων για το 2016 επιτεύχθηκε. Οι εξετάσεις είχαν απόλυτη επιτυχία και ήταν από τις πιο δύσκολες και απαιτητικές εξετάσεις των τελευταίων ετών. Στη στοχοποίηση και στις πρωτοφανείς επιθέσεις που δέχεται το Υπουργείο Παιδείας, απαντάμε με έργο. Θα επιτευχθεί και ο δεύτερος στόχος που είναι το άνοιγμα των σχολείων το Σεπτέμβριο, ένα στοίχημα 30ετίας. 

Εργαζόμαστε ήδη για να είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί και τα βιβλία στην ώρα τους την πρώτη ώρα της νέας σχολικής χρονιάς στα σχολεία. Θα ήθελα να πω δυο κουβέντες για τις εξετάσεις. Τα αποτελέσματα θα δημοσιοποιηθούν αύριο στις 2.00 μετά το μεσημέρι από την ιστοσελίδα του Υπουργείου. Λίγο νωρίτερα θα αρχίσει στα σχολεία η διαδικασία της δημοσιοποίησης των αποτελεσμάτων.

Οι εξετάσεις φέτος, όπως ξέρετε, ήταν διπλές. Ήταν το παλαιό και το νέο σύστημα. Με αυτή την έννοια ήταν πιο δύσκολο να διενεργηθούν. Διενεργήθηκαν με άψογο τρόπο και ήθελα να συγχαρώ εδώ όλους τους συντελεστές που είναι οι υπηρεσιακοί παράγοντες, η κυρία Μαρούγκα είναι η επικεφαλής, ο κ. Παντής ο Γενικός Γραμματέας, η Επιτροπή Εξετάσεων ο κ. Δάσιος από την αρχή των εξετάσεων έχει μια ειδική ευθύνη. Όπως επίσης και τα άλλα μέλη της Επιτροπής των εξετάσεων.

Θα ήθελα να τους συγχαρώ όλους, διότι με κούραση, με ξενύχτια δώσανε αυτή τη μάχη, προκειμένου οι εξετάσεις, επαναλαμβάνω σε ένα δύσκολο πλαίσιο φέτος, να γίνουν με επιτυχία. 

Η γενική αίσθηση είναι και συμφωνώ και εγώ με αυτό, ότι η Εξεταστική Επιτροπή λειτούργησε με σεβασμό προς τα παιδιά, προς τον κόπο των παιδιών. Τα θέματα τα οποία μπήκαν ήταν θέματα που ανταποκρίνονταν στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στην αίθουσα. Δεν ήταν θέματα φροντιστηρίων και αυτό είναι πολύ σημαντικό.

Επίσης ήταν θέματα διαβαθμισμένα ως προς τη δυσκολία τους. Δεν ήταν θέματα εξόντωσης, ούτε θέματα απλώς ενός διαβατηρίου για να περάσουν με ευκολία τα παιδιά στα πανεπιστήμια. Ήταν θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας, όπως πρέπει να είναι, έτσι ώστε να γίνεται μια σωστότερη επιλογή των παιδιών. 

Και θέλω και από αυτή τη θέση να επαναλάβω ότι η Εξεταστική Επιτροπή λειτούργησε με πολύ ουσιαστικό τρόπο και να τη συγχαρώ. 

Επίσης ήταν θέματα με σαφήνεια διατυπωμένα και αυτό επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι η διαδικασία της αναβαθμολόγησης ήταν πολύ περιορισμένη σε σχέση με άλλες χρονιές. Ούτε υπήρξε ανάγκη να σταλούν διευκρινίσεις, όπως γινόταν άλλες χρονιές. Με αυτή την έννοια είχαμε κανονικές πανελλαδικές εξετάσεις.

Έχουμε πει ως Υπουργείο ότι συζητούμε, δεν βιαζόμαστε, προκειμένου να προχωρήσουμε στην αλλαγή του συστήματος επιλογής των παιδιών για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Έχει διατυπωθεί μια άποψη από την Επιτροπή Διαλόγου υπό τον κ. Λιάκο. Συζητούμε. Οποιαδήποτε αλλαγή στο σύστημα επιλογής των παιδιών για τα πανεπιστήμια, προϋποθέτει αλλαγή του Λυκείου, αλλά και των πανεπιστημίων σε κάποιες πλευρές. 

ΓιΆ αυτό δεν προτάσσουμε το ζήτημα της επιλογής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά έπεται των αλλαγών που θα γίνουν και στο λύκειο, αλλά και σε κάποιο βαθμό στα πανεπιστήμια. 

Συνεπώς να μην υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η συζήτηση δεν γίνεται βιαστικά, γίνεται με όρους σεβασμού στην αγωνία και τον κόπο των παιδιών και των οικογενειών τους, γιατί ξέρουμε ότι και χρήματα πολλά ξοδεύονται μέσα από τα φροντιστήρια, αλλά και μεγάλη αγωνία δημιουργείται μέσα από ένα σύστημα το οποίο είναι μεν αξιόπιστο, αλλά από την άλλη όμως είναι ένα σύστημα το οποίο δεν μπορεί να ικανοποιήσει τις σύγχρονες απαιτήσεις των παιδιών για υψηλότερου επιπέδου μόρφωση. 

Και πάλι θα ήθελα να σας ευχαριστήσω. Να ευχαριστήσω και τους παρισταμένους εδώ, τον κ. Δάσιο, τον κ. Παντή, την κυρία Μαρούγκα και στο πρόσωπό τους εκατοντάδες, ή ίσως και χιλιάδες διοικητικούς υπαλλήλους, αλλά και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι βοήθησαν ώστε τα αποτελέσματα φέτος να βγούνε πιο γρήγορα από άλλες χρονιές, παρΆ ότι, επαναλαμβάνω, στην ουσία ήταν διπλές εξετάσεις. 


© Proslipsis.gr
Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στην Proslipsis.gr. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή.
Εμπορικά sites που αναπαράγουν κείμενα παρανομούν και παρασιτούν. Οφείλετε να τα καταδικάζετε.

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved