Αθήνα 4.11.2010, 16:32
Ο τομέας Παιδαγωγικών του ΙΕΚ ΔΟΜΗ, υποστηρίζει τη διοργάνωση του σεμιναρίου «Αισθητηριακή Αγωγή» που οργανώνει και προσφέρει ο Όμιλος ΔΟΜΗ. Η διάρκεια του σεμιναρίου είναι 15 ώρες που θα υλοποιηθούν σε πέντε τρίωρες συνεδρίες, με ενάρξεις στις 9, 12 και 19 Νοεμβρίου 2010.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε σπουδαστές και αποφοίτους ΙΕΚ της ειδικότητας Παιδαγωγός Προσχολικής Αγωγής, φοιτητές και αποφοίτους των σχολών Βρεφονηπιοκόμων και Νηπιαγωγών, Νηπιαγωγούς και Παιδαγωγούς γενικότερα.
Οι στόχοι του σεμιναρίου είναι οι εξής: 1. Η κατανόηση του σκοπού και της αξίας της αισθητηριακής αγωγής στην προσχολική ηλικία, μέσα από μια βιωματική προσέγγιση. 2. Η ένταξη της αισθητηριακής αγωγής στο ημερήσιο πρόγραμμα της τάξης με βαθμιαία εξελισσόμενες δραστηριότητες. 3. Η ευελιξία στην δημιουργία δραστηριοτήτων αλλά και στην κατασκευή παιχνιδιών που οξύνουν τις αισθήσεις από τις ίδιες τις παιδαγωγούς.
Η δομή του σεμιναρίου, έχει ως εξής: 1η Συνεδρία: Όραση α. Θεωρητικό Μέρος: Προβολή video, Συζήτηση: Παιχνίδια και δραστηριότητες στον παιδικό σταθμό που αναπτύσσουν την όραση, Επαγγέλματα με οξυμμένη όραση, Νοηματική γλώσσα (μαθαίνουμε το όνομα μας). β. Βιωματικό Μέρος: Πρωτότυπες δραστηριότητες, 20 διαφορετικές τεχνικές ζωγραφικής, Παιχνίδι σκιών, Παιχνίδι με χρωματιστές ζελατίνες, Παιχνίδια ομαδικά «Ποιος λείπει;», «Ποιος είναι ο μαέστρος;». γ. Κατασκευή: Παιχνίδι «Κουτί παρατήρησης».
2η Συνεδρία: Αφή α. Θεωρητικό Μέρος: Προβολή video, Συζήτηση: Παιχνίδια και δραστηριότητες μέσα στον παιδικό σταθμό που αναπτύσσουν την αφή, Επαγγέλματα με οξυμμένη αφή, Μουσειακή αγωγή για τυφλούς. β. Βιωματικό Μέρος: Πρωτότυπες δραστηριότητες, Παιχνίδια ομαδικά: Τυφλόμυγα», «Γλύπτης και άγαλμα», Παιχνίδι: Κάρτες αφής. γ. Κατασκευές: «Μπαλονοσακουλάκια» (υλικά: μπαλόνια διαφορετικών χρωμάτων, όσπρια, νερό, άμμος, χαλίκι, πλαστελίνη, βαμβάκι, συνδετήρες, φωτογραφίες υλικών, κουτί), Memory αφής.
3η Συνεδρία: Ακοή α. Θεωρητικό Μέρος: Προβολή video, Συζήτηση: Παιχνίδια και δραστηριότητες στον παιδικό σταθμό που αναπτύσσουν την ακοή, Επαγγέλματα με οξυμμένη ακοή, Βιβλίο «Μια ιστορία με ήχους», βιβλίο κατασκευής μουσικών οργάνων για παιδιά. β. Βιωματικό Μέρος: Πρωτότυπες δραστηριότητες, Παιχνίδια ομαδικά: «Μάντεψε ποιος μιλάει», «Κρύο-ζεστό», «Αρχηγός Αετοαυτί», Tombola «Μουσικά όργανα», Παιχνίδι ηχογράφησης: Ο εαυτός μου, οι φίλοι μου, η αυλή μου, η τάξη μου , το σπίτι μου, Memory ήχων. γ. Κατασκευή: Tombola «Οι φωνές των ζώων».
4η Συνεδρία: Όσφρηση – Γεύση α. Θεωρητικό Μέρος: Προβολή video, Συζήτηση: Παιχνίδια και δραστηριότητες στον παιδικό σταθμό που αναπτύσσουν την όσφρηση/γεύση, Επαγγέλματα με οξυμμένη όσφρηση/γεύση. β. Βιωματικό Μέρος: Πρωτότυπες δραστηριότητες, Βιβλίο με συνταγές μαγειρικής για παιδιά, Memory φρούτων. γ. Κατασκευή: Memory όσφρησης.
5η Συνεδρία: Αποτελέσματα - Συμπεράσματα, αξιολόγηση σεμιναρίου, ανταλλαγή υλικού, - Ένταξη της αισθητηριακής αγωγής στο ημερήσιο πρόγραμμα - Προετοιμασία για παρουσίαση του σεμιναρίου από τους συμμετέχοντες Εισηγήτρια στου σεμιναρίου είναι η κ. Νάντια Κούτσικου. Για περισσότερες πληροφορίες και συμμετοχές: Όμιλος ΔΟΜΗ, τηλ.:210 3387 200, αρμόδια κα Ε. Χατζηγιαννάκη, e-mail: elchatzi@iekdomi.edu.gr
Πληροφορίες για το συντάκτη: Β. Γαλάνης, Γραφείο Τύπου ΙΕΚ ΔΟΜΗ, 210-3840552, galanis@iekdomi.edu.gr.
|