ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 



 
  Επικαιρότητα Επιστροφή    
Νέες τροπολογίες στο νομοσχέδιο για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση

 

Αθήνα 13.5.2011, 15:12

Τροπολογίες που αφορούν τη δυνατότητα υποχρεωτικής μετάταξης του πλεονάζοντος προσωπικού ΟΤΑ α΄βαθμού, τη σύναψη δημόσιων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών καθαριότητας και την διασφάλιση της ισοσκέλισης των προϋπολογισμών των ΟΤΑ, έφερε το υπουργείο Εσωτερικών στο νομοσχέδιο για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση.

Αναλυτικά:

- Διάταξη με την οποία προβλέπεται η δυνατότητα υποχρεωτικής μετάταξης πλεονάζοντος προσωπικού  ΟΤΑ α΄βαθμού.
Η ρύθμιση στοχεύει στην ορθολογική αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού που υπηρετεί στους πρωτοβάθμιους ΟΤΑ αφού  διαπιστώθηκε ότι, σε ικανό αριθμό δήμων, υπηρετεί υπερβολικά μεγάλος αριθμός υπαλλήλων σε σχέση με εκείνον που έχουν πραγματικά ανάγκη για την επιτέλεση της αποστολής τους ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν ΟΤΑ και άλλοι φορείς του δημοσίου που δεν διαθέτουν τον αναγκαίο αριθμό  υπαλλήλων προκειμένου να ικανοποιήσουν τις πραγματικές ανάγκες παροχής δημοσίων υπηρεσιών
Το πλεονάζον προσωπικό προσδιορίζεται με αντικειμενικά κριτήρια  (πληθυσμιακά, οικονομικά, γεωγραφικά) και με βάση το εύρος των ασκούμενων στην πράξη αρμοδιοτήτων από τους δήμους στους οποίους υπηρετεί το εν λόγω προσωπικό σε σχέση με τις αρμοδιότητες που ασκούν οι φορείς υποδοχής. Ο προσδιορισμός του πλεονάζοντος προσωπικού και η διαδικασία μετάταξης ή μεταφοράς του ρυθμίζονται με Προεδρικό Διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών μετά από γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ)  προκειμένου για την κατάρτιση του προεδρικού διατάγματος να ληφθούν υπόψη οι θέσεις των εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης.

- Διάταξη για τη σύναψη δημόσιων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών καθαριότητας
Οι διαρκώς εξελισσόμενες συνθήκες διαχείρισης των στερεών αποβλήτων λόγω των διαφοροποιημένων αναγκών κάθε δήμου, των ιδιαίτερων συνθηκών που επικρατούν (ορεινότητα, νησιωτικότητα κ.οκ.), αλλά και των δυνατοτήτων που έχουν οι δήμοι δεν επιτρέπουν πάντα και συνολικά την αποκομιδή με τις καθιερωμένες μεθόδους και  προσωπικό που οι δήμοι έχουν στη διάθεσή τους. Με τη ρύθμιση προσδιορίζονται ο τρόπος και οι επιπλέον προϋποθέσεις με τις οποίες οι δημοτικές αρχές μπορούν συμπληρωματικά να κάνουν χρήση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου για την σύναψη δημοσίων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών με τρίτους στον τομέα της καθαριότητας των δημοτικών χώρων ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν  από τις τοπικές συνθήκες. Οι συμβάσεις αυτές επειδή είναι εξαιρετικής σημασίας απαιτείται τόσο η εξειδίκευση των όρων τους  όσο και η έγκρισή τους από την πλειοψηφία του συνολικού αριθμού των μελών του οικείου δημοτικού συμβουλίου, έτσι ώστε να διασφαλίζεται και η αρχή της διαφάνειας και του ελέγχου της εφαρμογής της παρούσας διάταξης.

- Διάταξη για τη διασφάλιση της ισοσκέλισης των προϋπολογισμών των ΟΤΑ.
Με αυτή τη ρύθμιση προβλέπεται ότι, σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους το ύψος των εσόδων του προϋπολογισμού των ΟΤΑ δεν επαρκεί για την αντιμετώπιση των εγγεγραμμένων δαπανών, το δημοτικό ή περιφερειακό συμβούλιο προβαίνει υποχρεωτικά στην αναμόρφωση του προϋπολογισμού, ώστε να διασφαλίζεται η - υποχρεωτική από το νόμο – ισοσκέλισή του.

* Ακολουθεί το πλήρες κείμενο των τροπολογιών και η αιτιολογική έκθεση.

 

Τροπολογία στο σχέδιο νόμου
«ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ  ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»
Άρθρο…
Μετάταξη υπαλλήλων ΟΤΑ α βαθμού σε υπηρεσίες του δημοσίου και ΝΠΔΔ, και αντιστρόφως
1. Επιτρέπεται η μετάταξη υπαλλήλων των ΟΤΑ α΄ βαθμού σε αντίστοιχες οργανικές θέσεις υπηρεσιών του δημοσίου και ΝΠΔΔ και αντιστρόφως. 
2. Για τη μετάταξη απαιτείται αίτηση του υπαλλήλου, ο οποίος πρέπει να έχει διανύσει τη διετή δοκιμαστική υπηρεσία και κάθε άλλο χρονικό περιορισμό που προκύπτει από ειδική διάταξη, γνώμη των οικείων υπηρεσιακών συμβουλίων και σύμφωνη γνώμη του αρμοδίου προς διορισμό οργάνου των ΟΤΑ α΄ βαθμού.
3. Η μετάταξη από ΟΤΑ  σε υπηρεσίες του δημοσίου και αντιστρόφως διενεργείται με  απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του  αρμοδίου Υπουργού και  από ΟΤΑ  σε ΝΠΔΔ και αντιστρόφως με κοινή απόφαση των αρμοδίων προς διορισμό  οργάνων.

Άρθρο….
Υποχρεωτική μετάταξη πλεονάζοντος προσωπικού  ΟΤΑ α΄βαθμού
1. Πλεονάζον μόνιμο και αορίστου χρόνου ιδιωτικού δικαίου προσωπικό των Δήμων μετατάσσεται ή μεταφέρεται υποχρεωτικά σε όμορο δήμο ή άλλο δήμο του οικείου νομού και σε ΝΠΔΔ αυτών, στην οικεία  Περιφέρεια και σε άλλα Ν.Π.Δ.Δ , η έδρα των οποίων βρίσκεται εντός του οικείου νομού. Το εν λόγω προσωπικό καταλαμβάνει κενές οργανικές θέσεις και αν δεν υπάρχουν καταλαμβάνει θέσεις που συνιστώνται με τη διαδικασία της επόμενης παραγράφου. Η μετάταξη του ανωτέρω προσωπικού γίνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού.
2. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών, μετά από γνώμη της ΚΕΔΕ, καθορίζονται οι δήμοι των οποίων θέσεις καταργούνται,  οι καταργούμενες θέσεις κατά κατηγορία, κλάδο ή ειδικότητα του πλεονάζοντος προσωπικού των δήμων καθώς και οι φορείς υποδοχείς της παραγράφου 1 και οι θέσεις οι οποίες συνιστώνται εφόσον δεν υπάρχουν κενές οργανικές θέσεις. Για τον καθορισμό των ανωτέρω θέσεων  λαμβάνονται  υπόψη πληθυσμιακά, γεωγραφικά και οικονομικά  κριτήρια καθώς και οι ασκούμενες αρμοδιότητες. Με το ίδιο διάταγμα καθορίζονται τα κριτήρια και η διαδικασία μετάταξης ή μεταφοράς του προσωπικού και κάθε άλλη  αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.
3. Το προσωπικό που μετατάσσεται ή μεταφέρεται διέπεται από το ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 4 του ν. 3408/2005 (  Α’) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 17 του άρθρου του 4 του ν. 3513/2006 (   Α’).

Άρθρο …
Θέματα μόνιμου προσωπικού της Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού
1. Η πλήρωση των δεκαοκτώ (18)θέσεων μόνιμων υπαλλήλων κλάδου ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού των Μονάδων και αυτοτελών γραφείων της Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού, θέσεων που προβλέπονται στο άρθρο 3 της Υ293/15.12.2010 απόφασης του Πρωθυπουργού (Β’ 1985), γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.2190/1994 (Α’ 28)  και του π.δ. 57/2007 (Α’ 59), όπως ισχύουν, ύστερα από προκήρυξη της Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού. Ως προσόντα διορισμού στις θέσεις αυτές ορίζονται τα προβλεπόμενα στο π.δ. 50/2001 (Α΄ 39), όπως ισχύει, τα οποία μπορεί να εξειδικεύονται περαιτέρω με την προκήρυξη.
2. Αρμόδιο για θέματα του προσωπικού που αναφέρεται στην προηγούμενη παράγραφο είναι το Πενταμελές Υπηρεσιακό Συμβούλιο που έχει συγκροτηθεί στη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης με τη ΔΙΔΚ/Φ.33/8618/16-4-2010 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Β’ 474). Όταν το Υπηρεσιακό Συμβούλιο κρίνει θέματα του πιο πάνω προσωπικού της Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού, αντί ενός εκπροσώπου των μόνιμων υπαλλήλων της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στο Συμβούλιο μετέχει ένας αιρετός εκπρόσωπος του πιο πάνω προσωπικού. Ο εκπρόσωπος αυτός  και ο αναπληρωτής του  αναδεικνύονται από εκλογές, που διεξάγονται σύμφωνα με τις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα, και ορίζονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πρωθυπουργού. Όταν το Υπηρεσιακό Συμβούλιο κρίνει θέματα του ως άνω προσωπικού, εισηγητής χωρίς δικαίωμα ψήφου ορίζεται ο Προϊστάμενος της Μονάδας Διοίκησης και Οργάνωσης της Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού και, σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος αυτού, ο Προϊστάμενος της Μονάδας Καινοτόμων Πολιτικών της Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού.
3. Για την άμεση κάλυψη των αναγκών της Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού, κατά την πρώτη εφαρμογή του άρθρου αυτού η πλήρωση έως δέκα θέσεων του προβλεπόμενου στην παρ. 1 προσωπικού μπορεί να γίνει  με διορισμό, κατά σειρά προτεραιότητας με βάση τον τελικό βαθμό τους και ύστερα από αίτησή τους, αποφοίτων της 21ης εκπαιδευτικής σειράς της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης, οι οποίοι κατέχουν πτυχίο νομικού τμήματος ή τμήματος πολιτικών επιστημών ή δημόσιας διοίκησης ή πτυχίο οικονομικών επιστημών ή πολυτεχνικών σχολών. Ο διορισμός των υπαλλήλων αυτών γίνεται κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης, με κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και η τοποθέτησή τους στις Μονάδες και στα αυτοτελή γραφεία της Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού γίνεται με απόφαση του Πρωθυπουργού.
Στο άρθρο 43 του ανωτέρω σχεδίου νόμου με τίτλο « Ρυθμίσεις οικονομικών θεμάτων ΟΤΑ»  προστίθενται παράγραφοι 4 και 5 ως εξής:
4. α. Μετά το τρίτο εδάφιο των παρ. 9 και 10 των άρθρων 266 και 268 του ν.3852/2010, προστίθενται εδάφια ως εξής:
«Εάν με την ανωτέρω έκθεση του δεύτερου τριμήνου κάθε οικονομικού έτους, διαπιστωθεί σύμφωνα με την πορεία και την εκτίμηση είσπραξης των εσόδων, ότι στον προϋπολογισμό, έχουν εγγραφεί υπερεκτιμημένα έσοδα, ή έσοδα που δεν πρόκειται να εισπραχθούν έως το τέλος της χρήσης, το οικείο συμβούλιο προβαίνει υποχρεωτικά σε αναμόρφωση αυτού, εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών, μειώνοντας στο πραγματικό ύψος τα παραπάνω έσοδα και αντιστοίχως το σκέλος των δαπανών, ώστε να μην καταστεί σε καμία περίπτωση ελλειμματικός ο προϋπολογισμός. Η απόφαση αυτή υποβάλλεται στον Ελεγκτή Νομιμότητας για έλεγχο.
β. Το τελευταίο εδάφιο  των παρ. 9 και 10 των άρθρων 266 και 268 του ν.3852/2010 αντικαθίστανται ως εξής:
«Τα στοιχεία που πρέπει να περιλαμβάνει η έκθεση, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.»
5.  Στο τέλος της παρ. 7 του άρθρου 109 του ν. 3852/2010 όπως προστέθηκε με την παρ. 6 του άρθρου 26 του ν. 3938/2011 (61 Α’), προστίθεται εδάφιο  ως εξής:
«Οφειλές των  ανωτέρω επιχειρήσεων προς το Ελληνικό Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία και προς τρίτους, περιλαμβανομένων και δεδουλευμένων αποδοχών του μεταφερόμενου προσωπικού τους, μπορούν να καταβάλλονται από τον οικείο δήμο μετά από αιτιολογημένη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του. Οι ρυθμίσεις του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζονται αναλογικά και για οφειλές αμιγών επιχειρήσεων του ΠΔ 410/1995, που λύθηκαν». 

Άρθρο…
Σύναψη δημόσιων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών καθαριότητας
1. Για την παροχή συγκεκριμένων υπηρεσιών συλλογής και μεταφοράς στερεών αποβλήτων και ανακυκλώσιμων υλικών, καθαριότητας κοινοχρήστων χώρων και δημοτικών κτιρίων, ακολουθείται η διαδικασία για τη σύναψη δημόσιων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών που προβλέπεται στις διατάξεις του ΠΔ 60/2007 (64 Α’), σε συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 209 και 273 του ΚΔΚ (Ν.3463/2006).
 Με αιτιολογημένη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, η οποία λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών, τεκμηριώνεται η αδυναμία εκτέλεσης συγκεκριμένων υπηρεσιών με ίδια μέσα του δήμου και καθορίζονται, ιδίως, το αντικείμενο των παρεχομένων υπηρεσιών, η διάρκεια και η περιοχή, εντός της οποίας αυτές παρέχονται.
2. Συμβάσεις που έχουν καταρτισθεί από δήμους, μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος, με τις οποίες έχει ανατεθεί σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου η καθαριότητα κοινοχρήστων χώρων και η αποκομιδή και διαχείριση αποβλήτων, θεωρούνται νόμιμες μέχρι τη λήξη τους.

Άρθρο ….
Καταργείται η θέση μετακλητού Ειδικού Γραμματέα του Εθνικού Τυπογραφείου που συνεστήθη με την αριθμ. ΓΥ 1613/11.11.1985 κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Προεδρίας της Κυβέρνησης και Οικονομικών (ΦΕΚ 670/Β’/11.11.1985) και περιελήφθη στο άρθρο 1 του Π.Δ. 166/1989 (ΦΕΚ 177 Α’) «Οργανισμός Εθνικού Τυπογραφείου» και επαναφέρεται σε ισχύ το Π.Δ. 401/1995 (226 Α΄) «Σύσταση Γενικής Γραμματείας Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και καθορισμός αρμοδιοτήτων της» που καταργήθηκε με τη διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 30 του ν. 3613/2007 (263 Α).

Αθήνα, … Μαΐου 2011

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
Ι. Ραγκούσης

Οικονομικών
   Γ. Παπακωνσταντίνου

 


Αιτιολογική Έκθεση Τροπολογίας στο σχέδιο νόμου
«ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ  ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»

Άρθρο…
Μετάταξη υπαλλήλων ΟΤΑ α βαθμού σε υπηρεσίες του δημοσίου και ΝΠΔΔ, και αντιστρόφως
Με τις ρυθμίσεις του άρθρου….παρέχεται η δυνατότητα μετάταξης υπαλλήλων ΟΤΑ α Βαθμού σε αντίστοιχες οργανικές θέσεις υπηρεσιών του δημοσίου και ΝΠΔΔ, και αντιστρόφως, και καθορίζεται η διαδικασία της μετάταξης. Η ρύθμιση αυτή κρίνεται αναγκαία, ώστε να υπάρχει κινητικότητα υπαλλήλων δήμων και Ν.Π.Δ.Δ., να στελεχώνουν υπηρεσίες του Δημοσίου ειδικά στην περιφέρεια, που παρατηρούνται ελλείψεις προσωπικού, ενώ αντίστροφα σε Δήμους υπάρχει πλεονάζον προσωπικό, και παράλληλα υπάλληλοι του Δημοσίου να μετατάσσονται σε δήμους, προκειμένου να στελεχώνονται με προσωπικό συγκριμένων ειδικοτήτων για τις οποίες υπάρχει έλλειψη σε πολλούς δήμους.

Άρθρο…
Υποχρεωτική μετάταξη πλεονάζοντος προσωπικού  ΟΤΑ α΄βαθμού
1. Οι ρυθμίσεις της προτεινόμενης διάταξης αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα του ευρύτερου σχεδιασμού της Κυβέρνησης για ριζική  αναδιάρθρωση της διοικητικής οργάνωσης του κράτους που είχε ως αφετηρία το ν. 3852/2010 ο οποίος εξειδίκευσε και υλοποίησε βασικές συνταγματικές επιταγές για τη συγκρότηση: α) της τοπικής αυτοδιοίκησης σε δύο λειτουργικές βαθμίδες με μονάδες που διαθέτουν το κατάλληλο μέγεθος και την ικανότητα να διαχειριστούν τόσο τις τοπικές υποθέσεις όσο και εκείνες τις κρατικές υποθέσεις που ο νομοθέτης τους αναθέτει και β) της κρατικής αποκεντρωμένης διοίκησης σε μονάδες που ασκούν τις αρμοδιότητές τους σε ευρύτερες χωρικές εκτάσεις στις οποίες εμπίπτουν περισσότεροι δευτεροβάθμιοι και πρωτοβάθμιοι ο.τ.α..
2.   Μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της διοικητικής ανασυγκρότησης με τη διενέργεια των περιφερειακών και δημοτικών εκλογών του Νοεμβρίου 2010 και την έναρξη λειτουργίας των νέων ο.τ.α. από 1.1.2011, κρίνεται επιβεβλημένη η εκ νέου ενεργοποίηση του νομοθέτη προς την κατεύθυνση, αυτή τη φορά, της ορθολογικής ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού που υπηρετεί στους πρωτοβάθμιους ο.τ.α. και την ποιοτική αναβάθμισή του μέσα από διαδικασίες εξειδίκευσης και διαρκούς κατάρτισης. Ειδικότερα, με την επιχειρούμενη κατανομή του υπαλληλικού προσωπικού των δήμων εκλογικεύονται οι επιβαρυμένες, και μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις  υπερβολικό βαθμό, ανελαστικές δαπάνες, προκειμένου να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας που θα αποδεσμεύσουν δαπάνες για τις τοπικές δημόσιες επενδύσεις και για την εν γένει εκπλήρωση της συνταγματικής αποστολής των δήμων που συνίσταται πρωτίστως στην εξυπηρέτηση του πολίτη.
3. Κατά την εφαρμογή του προγράμματος «Καλλικράτης» διαπιστώθηκε ότι, σε ικανό αριθμό δήμων, υπηρετεί υπερβολικά μεγάλος αριθμός υπαλλήλων, μόνιμων και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, σε σχέση με εκείνον που έχουν πραγματικά ανάγκη για την επιτέλεση της αποστολής και την άσκηση των ανατεθειμένων σ’ αυτούς αρμοδιοτήτων. Αυτή η ανορθολογική κατάσταση έχει ως συνέπεια όχι μόνον να εκτοξεύονται  στα ύψη οι δαπάνες μισθοδοσίας και οι δήμοι να οδηγούνται με μαθηματική ακρίβεια σε οικονομική δυσπραγία αλλά και να μην επιτυγχάνονται οι στόχοι μιας σύγχρονης και αποτελεσματικής τοπικής αυτοδιοίκησης εφόσον οι υπηρετούντες υπάλληλοι στους εν λόγω δήμους πλεονάζουν, σε αντίθεση με άλλους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης που δεν διαθέτουν τον αναγκαίο αριθμό  υπαλλήλων προκειμένου να ικανοποιήσουν τις πραγματικές ανάγκες παροχής δημοσίων υπηρεσιών στους δημότες τους.
4. Για τη θεραπεία των ανωτέρω προβλημάτων, που αποτελούν τροχοπέδη στη λειτουργία των δήμων, εισάγεται με την παρούσα διάταξη υποχρεωτική μετάταξη και μεταφορά προσωπικού που καταλαμβάνει τους μόνιμους και αντίστοιχα τους υπαλλήλους με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Ειδικότερα, το προσωπικό που πλεονάζει σε συγκεκριμένους δήμους, μετατάσσεται ή μεταφέρεται κατά σειρά στους εξής οργανισμούς : α) σε όμορους δήμους του ίδιου ή άλλου νομού και στα δημοτικά νομικά πρόσωπα που έχουν συσταθεί σ’ αυτούς, β) σε άλλους δήμους του ίδιου νομού και στα δημοτικά νομικά πρόσωπα αυτών, γ) στις περιφέρειες προκειμένου να στελεχώσουν οργανικές τους μονάδες που έχουν συσταθεί και λειτουργούν στα όρια του ίδιου νομού, και δ) σε άλλα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου τα οποία έχουν την έδρα τους στον ίδιο νομό με αυτόν του δήμου που έχει το πλεονάζον προσωπικό. Η κατά τα ανωτέρω μετάταξη και μεταφορά διενεργείται στους πιο πάνω φορείς υποδοχής στους οποίους έχουν παρατηρηθεί σοβαρές υπηρεσιακές ανάγκες και ταυτόχρονα λαμβάνεται πρόνοια ώστε οι φορείς υποδοχής να βρίσκονται, κατά το δυνατό, πλησιέστερα στο δήμο στον οποίο υπηρετεί το πλεονάζον προσωπικό και μάλιστα προβλέπεται ότι η σειρά της κατά προτεραιότητα απορρόφησης προσωπικού αρχίζει από τον όμορο δήμο αυτού που έχει πλεονάζον προσωπικό.
5. Με την μετάταξη ή μεταφορά του πλεονάζοντος προσωπικού δήμων εξυπηρετούνται, κατά σειρά προτεραιότητας, πρωτοβάθμιοι και δευτεροβάθμιοι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης για την άμεση κάλυψη σοβαρών υπηρεσιακών αναγκών που έχουν προκύψει από την έλλειψη προσωπικού, προς διασφάλιση της κατά το άρθρο 102 συνταγματικής αποστολής τους ενόψει της νέας διάρθρωσης της τοπικής αυτοδιοίκησης επί τη βάσει του «Προγράμματος Καλλικράτης». Οι φορείς αυτοί έχουν σήμερα εξαιρετικά περιορισμένη ευχέρεια να καλύψουν τις ανάγκες τους με νέες προσλήψεις και συνεπώς δεν έχουν άλλο τρόπο βελτίωσης των λειτουργικών δυνατοτήτων τους και επίτευξης  της συνταγματικής αποστολής τους εκτός από την απόκτηση προσωπικού μέσω μετατάξεων.
6. Μετά την ικανοποίηση των αναγκών των πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιων οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, το πλεονάζον προσωπικό που απομένει, μετατάσσεται ή μεταφέρεται σε ν.π.δ.δ. στα οποία παρατηρείται, επίσης, σοβαρή έλλειψη προσωπικού και δεν έχουν πάντα τη δυνατότητα, υπό τις σημερινές συνθήκες, να καλύψουν τις ανάγκες τους με νέες προσλήψεις. Σ’ αυτή την τελευταία περίπτωση η μετάταξη ή μεταφορά προσωπικού των δήμων σε οργανισμούς εκτός τοπικής αυτοδιοίκησης επιβάλλεται από σοβαρότατους λόγους δημοσίου συμφέροντος που συνδέονται με την ανάγκη διασφάλισης της εύρυθμης και αποτελεσματικής λειτουργίας των υπηρεσιών που έχουν ανατεθεί σε ν.π.δ.δ., ενόψει των μακροοικονομικών δεδομένων της χώρας που επιτάσσουν την όσο το δυνατό μεγαλύτερη αξιοποίηση του υπηρετούντος στο δημόσιο τομέα προσωπικού.
7.  Για την εφαρμογή της παρούσας διάταξης το πλεονάζον προσωπικό προσδιορίζεται με κριτήρια  πληθυσμιακά, οικονομικά, γεωγραφικά και με βάση το εύρος των ασκούμενων στην πράξη αρμοδιοτήτων από τους δήμους στους οποίους υπηρετεί το εν λόγω προσωπικό σε σχέση με τις αρμοδιότητες που ασκούν οι φορείς υποδοχής. Ο προσδιορισμός του πλεονάζοντος προσωπικού  η διαδικασία μετάταξης ή μεταφοράς του ρυθμίζονται ειδικότερα με Προεδρικό Διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών μετά από γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), προκειμένου για την κατάρτιση του προεδρικού διατάγματος να ληφθούν υπόψη οι θέσεις των εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης. Ειδικότερα, στο Π.Δ. καθορίζονται, επί τη βάσει των ανωτέρω κριτηρίων, οι δήμοι που έχουν πλεονάζον προσωπικό, οι καταργούμενες θέσεις κατά κατηγορία, κλάδο ή ειδικότητα του πλεονάζοντος προσωπικού των δήμων καθώς και οι φορείς υποδοχής και οι θέσεις που συνιστώνται στους προαναφερόμενους φορείς υποδοχείς αυτού του προσωπικού. Καθορίζονται επίσης τα κριτήρια της μετάταξης ή μεταφοράς του προσωπικού και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.
8. Το ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς του προσωπικού που μεταφέρεται ή μετατάσσεται εξακολουθεί να παραμένει το ίδιο στο οποίο υπαγόταν ο υπάλληλος πριν από την μετάταξη ή μεταφορά προκειμένου να μη θιγούν σχετικά δικαιώματα του εξαιτίας αυτής της υποχρεωτικής ριζικής μεταβολής της υπηρεσιακής του κατάστασης σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Άρθρο …
Θέματα μόνιμου προσωπικού της Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού
Το άρθρο … ρυθμίζει θέματα του μόνιμου προσωπικού της Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού (π.δ. 2/2011 –  ΦΕΚ Α’ 5). Ειδικότερα:
Στην παράγραφο 1 προβλέπεται η πλήρωση των υφιστάμενων θέσεων μόνιμου προσωπικού της Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού μέσω Α.Σ.Ε.Π., καθώς και από αποφοίτους της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης. Τα προσόντα διορισμού και οι αποδοχές των προσλαμβανόμενων ρυθμίζονται από τις γενικές διατάξεις που ισχύουν για το μόνιμο προσωπικό του δημόσιου τομέα.
Στην παράγραφο 2 προβλέπεται η αρμοδιότητα του Υπηρεσιακού Συμβουλίου της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, καθώς και η σύνθεση του εν λόγω οργάνου όταν κρίνει θέματα του προσωπικού της παραγράφου 1.
 Η παράγραφος 3 παρέχει τη δυνατότητα άμεσης κάλυψης ορισμένων από τις πιο πάνω θέσεις, με διορισμό αποφοίτων της 21ης (τρέχουσας) εκπαιδευτικής σειράς της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης, εφόσον αυτοί κατέχουν τα αναφερόμενα στη διάταξη αυτή προσόντα διορισμού.
Προσθήκη στο άρθρο 43 με τίτλο «Ρυθμίσεις οικονομικών θεμάτων ΟΤΑ» του σχεδίου νόμου
1. Με την προσθήκη της παραγράφου 4 στο άρθρο 43 με τίτλο «Ρυθμίσεις οικονομικών θεμάτων ΟΤΑ» του σχεδίου νόμου, προστίθενται  εδάφια στις  παρ. 9 και 10 των άρθρων 266 και 268 του ν.3852/2010, προκειμένου να μην καταρτίζονται ελλειμματικοί προϋπολογισμοί από τους δήμους και τις περιφέρειες της Χώρας. Έτσι, σε περίπτωση που διαπιστωθεί με την προβλεπόμενη από τις διατάξεις της παρ. 9 του άρθρου 266 και της παρ. 10 του άρθρου 268 του ν.3852/2010, έκθεση της οικείας οικονομικής επιτροπής, ότι κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, το ύψος των εσόδων του προϋπολογισμού δεν επαρκεί για την αντιμετώπιση των εγγεγραμμένων δαπανών, το δημοτικό ή περιφερειακό συμβούλιο προβαίνει υποχρεωτικά στην κατάλληλη αναμόρφωση του προϋπολογισμού, ώστε να διασφαλίζεται η - υποχρεωτική από το νόμο – ισοσκέλισή του, καθώς και η ισοσκέλιση του προϋπολογισμού του επόμενου έτους. Επιπλέον, τίθεται προθεσμία για τη λήψη των παραπάνω αποφάσεων των δημοτικών ή περιφερειακών συμβουλίων και προβλέπεται ρητά, ότι η νομιμότητα αυτών των πράξεων θα εξετασθεί από τον Ελεγκτή Νομιμότητας. Τέλος, προκειμένου οι ρυθμίσεις αυτές να τύχουν άμεσης εφαρμογής, ορίζεται ότι τα στοιχεία που πρέπει να περιλαμβάνουν οι εκθέσεις των οικονομικών επιτροπών, θα καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και όχι με προεδρικά διατάγματα, όπως προβλέπεται στις προαναφερθείσες διατάξεις του ν. 3852/2010.
2. Με την προσθήκη της παρ. 5 παρέχεται η δυνατότητα με αιτιολογημένες αποφάσεις των οικείων δημοτικών συμβουλίων να τακτοποιούνται οφειλές κοινωφελών επιχειρήσεων των δήμων και επιχειρήσεων ύδρευσης αποχέτευσης που λύονται, τόσο προς το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία όσο και προς τρίτους. Η αναγκαιότητα της ρύθμισης αυτής, η οποία είναι αίτημα της ΚΕΔΚΕ,  προκύπτει από το γεγονός ότι πολλοί δήμοι κατά τη διαδικασία των συγχωνεύσεων που προβλέπει ο Καλλικράτης προχώρησαν στη λύση αυτών των επιχειρήσεων και την ένταξη των δράσεών τους  και του προσωπικού τους στο δήμο ή σε νομικό τους πρόσωπο και . Επίσης η ίδια δυνατότητα παρέχεται και για αμιγείς επιχειρήσεις που είχαν συσταθεί και λειτουργούσαν με τον προϊσχύσαντα ΚΔΚ και δεν προσαρμόστηκαν στις διατάξεις του ισχύοντος ΚΔΚ .

Άρθρο…
Σύναψη δημόσιων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών καθαριότητας
Οι διαρκώς εξελισσόμενες συνθήκες διαχείρισης των στερεών αποβλήτων λόγω των διαφοροποιημένων αναγκών κάθε δήμου, των ιδιαίτερων συνθηκών που επικρατούν (ορεινότητα, νησιωτικότητα κ.οκ.), αλλά και των δυνατοτήτων που έχουν οι δήμοι δεν επιτρέπουν πάντα και συνολικά την αποκομιδή με τις καθιερωμένες μεθόδους και  προσωπικό που οι δήμοι έχουν στη διάθεσή τους. Εξ αυτού επιβάλλεται πολλές φορές συμπληρωματικά η σύναψη δημοσίων συμβάσεων για να ανταποκριθούν στην άσκηση των αντίστοιχων αρμοδιοτήτων με κριτήρια την αποτελεσματικότητα, την οικονομία κλίμακας και κυρίως την προστασία και τον σεβασμό του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος. Η αναγκαιότητα αυτή προκύπτει εντονότερα ιδίως στις περιπτώσεις της καθαριότητας και αποκομιδής των απορριμμάτων σε απομακρυσμένους οικισμούς καθώς και σε δημοτικούς χώρους και κτίρια, τα οποία είναι πολλά και διάσπαρτα στην περιφέρεια του δήμου. Επιπλέον για την προτεινόμενη διάταξη που αφορά τη σύναψη συμβάσεων παροχής υπηρεσιών για θέματα καθαριότητας και συλλογής και μεταφοράς στερεών αποβλήτων και ανακυκλώσιμων υλικών, η ΚΕΔΚΕ με σχετική απόφασή της προτείνε τη δημιουργία μικτού καθεστώτος αποκομιδής των απορριμμάτων ή την παράταση των σχετικών συμβάσεων τουλάχιστον ενός έτους στους Καλλικρατικούς δήμους.
Με τις ρυθμίσεις του άρθρου αυτού προσδιορίζονται ο τρόπος και οι επιπλέον προϋποθέσεις με τις οποίες οι δημοτικές αρχές μπορούν συμπληρωματικά να κάνουν χρήση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου για την σύναψη δημοσίων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών με τρίτους στον τομέα της καθαριότητας των δημοτικών χώρων ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν  από τις τοπικές συνθήκες. Οι συμβάσεις αυτές επειδή είναι εξαιρετικής σημασίας απαιτείται τόσο η εξειδίκευση των όρων τους  όσο και η έγκρισή τους από την πλειοψηφία του συνολικού αριθμού των μελών του οικείου δημοτικού συμβουλίου, έτσι ώστε να διασφαλίζεται και η αρχή της διαφάνειας και του ελέγχου της εφαρμογής της παρούσας διάταξης. Ταυτόχρονα ρυθμίζεται η τακτοποίηση όσων συμβάσεων είχαν ήδη καταρτισθεί κατά τη μεταβατική περίοδο έως τη θέση σε ισχύ της προτεινόμενης διάταξης μέχρι τη λήξη τους.

Άρθρο…
Η αναγκαιότητα επανασύστασης της Γενικής Γραμματείας Τοπικής Αυτοδιοίκησης προκύπτει από την εφαρμογή του προγράμματος Καλλικράτης και την ενίσχυση των κυβερνητικών πολιτικών στον τομέα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Αυτοδιοίκησης. Καθώς επίσης και εκ του γεγονότος ότι ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εσωτερικών ασκεί τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες του προϊσταμένου των οικονομικών υπηρεσιών του Υπουργείου και των εποπτευόμενων από αυτό φορέων σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 49 του ν. 3943/2011.
Δεν προκύπτει επιπλέον επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού καθώς καταργείται η θέση μετακλητού Ειδικού Γραμματέα Εθνικού Τυπογραφείου που έχει συσταθεί με την αριθμ. ΓΥ 1613/11.11.1985 κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Προεδρίας της Κυβέρνησης και Οικονομικών (ΦΕΚ 670/Β’/11.11.1985) και περιελήφθη στο άρθρο 1 του Π.Δ. 166/1989 (ΦΕΚ 177 Α’) «Οργανισμός Εθνικού Τυπογραφείου» και οι προβλεπόμενες θέσεις μετακλητών υπαλλήλων που υπάγονται σε αυτήν και παράλληλα, επαναφέρεται σε ισχύ το Π.Δ. 401/1955 σύμφωνα με το οποίο συστήνεται θέση Γενικού Γραμματέα Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

Αθήνα, … Μαΐου 2011

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
Ι. Ραγκούσης

Οικονομικών
   Γ. Παπακωνσταντίνου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved