ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 



 
  Επικαιρότητα Επιστροφή    
Άρχισε ο διάλογος για το ασφαλιστικό 26/11/09


Αθήνα 26.11.2009, 11:47
Ομαλά άρχισε σήμερα ο διάλογος για το ασφαλιστικό, με την ηγεσία του υπουργείου Εργασίας να πραγματοποιεί διαδοχικές συναντήσεις με ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, ΣΕΒ, ΓΣΕΒΕΕ και ΕΣΕΕ και να διαβεβαιώνει ότι δεν πρόκειται να αιφνιδιάσει και να προκαταλάβει κανέναν. "Όποιο μέτρο η κυβέρνηση πάρει, αυτό θα προκύψει από τον οργανωμένο διάλογο".

Στην εισήγησή του ο υπουργός Εργασίας Ανδρέας Λοβέρδος χαρακτήρισε το ασφαλιστικό εθνικό θέμα και ιδιαιτέρως προβληματικό. "Το 2008 το ασφαλιστικό σύστημα χρειάστηκε ποσό περίπου 850 εκατ. €, επιπλέον της προβλεπόμενης κρατικής επιχορήγησης, ως έκτακτη επιχορήγηση. Ενώ το τρέχον έτος 2009, η έκτακτη επιχορήγηση τριπλασιάστηκε, αγγίζοντας τα 2,47 δισ. €. Οι προβλέψεις για το 2010 είναι δυσοίωνες. Είναι προφανές, πως αν η κατάσταση αυτή συνεχιστεί, όποιον ρυθμό ανάπτυξης κι αν επιτύχει η εθνική οικονομία, τα οφέλη θα απορροφούνται από την παθολογία του ασφαλιστικού μας συστήματος", ανέφερε.

Κατά τον υπουργό, τα προβλήματα του ασφαλιστικού συστήματος της χώρας αποτυπώνονται σε δύο επίπεδα: "Στο ασφαλιστικό σύστημα καθαυτό, η παθολογία του οποίου είναι διακριτή δια γυμνού οφθαλμού, και στις ειδικές πτυχές του ασφαλιστικού, που απαιτούν βελτιώσεις μέσα στο 2010 (μείωση εισφοροδιαφυγής, μείωση σπατάλης στις υπηρεσίες υγείας, περιορισμός της αδήλωτης εργασίας, επίλυση προβλημάτων διαδοχικής ασφάλισης)".

Ο κ. Λοβέρδος κάλεσε κυβέρνηση, κόμματα, κοινωνικούς εταίρους και πολίτες να υπερβούν κατεστημένες στη χώρα μας αντιλήψεις και νοοτροπίες. "Το φαινόμενο της αυτόματης άρσης της εμπιστοσύνης από όποιον ασχολείται με το ασφαλιστικό, είναι υποχρέωση όλων μας να σταματήσει. Κι εμείς οι Έλληνες, όπως οι λαοί των κρατών της Ο.Ν.Ε. και πολλών άλλων στην Ε.Ε., πρέπει να εκλάβουμε το ασφαλιστικό ως σημαντικό θέμα μας, τα βασικά προβλήματα του οποίου πρέπει να επιλύσουμε. Οι παραπάνω σκέψεις συμπεριλαμβάνονται στην εισήγησή μας αυτή γιατί η κυβέρνηση, κατά κυριολεξία, από τις πρώτες ημέρες της θητείας της δέχεται επιθέσεις με τα επικοινωνιακά «κλισέ» που συμπυκνώνουν τις αντιλήψεις και τις νοοτροπίες, τις οποίες ακριβώς πρέπει να αλλάξουμε. Όσο, π.χ., η κυβέρνηση δεν μιλά για το ασφαλιστικό κατηγορείται ότι δημαγωγεί διά της σιωπής, όταν ανοίγει το ασφαλιστικό ως εθνικό θέμα κατηγορείται ως δήθεν «εντολοδόχος των Βρυξελλών». Και καταγγέλλεται αυτομάτως, ως έχουσα, τάχα, σκοπό να ρίξει τα βάρη στις πλάτες του λαού και των εργαζομένων".

Παράλληλα διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση θα παλέψει για τη μείωση της έως τώρα ανεξέλεγκτης σπατάλης στις υπηρεσίες υγείας, καθώς και για τον περιορισμό της εισφοροδιαφυγής και της αδήλωτης εργασίας. "Ήδη, με τους υπουργούς Υγείας και Οικονομίας ανακοινώσαμε την πρώτη δέσμη μέτρων για τον περιορισμό της σπατάλης στα φάρμακα και εντός ολίγων ημερών θα ασκήσουμε σχετική νομοθετική πρωτοβουλία. Κι ακόμη, εντός των επόμενων μηνών θα ασκήσουμε νέα σχετική νομοθετική πρωτοβουλία ευρείας κλίμακας. Ταυτοχρόνως, θα εφαρμόσουμε πολιτικές αφενός για τον περιορισμό της σπατάλης στις ιατρικές υπηρεσίες και στα αναλώσιμα υλικά και αφετέρου για την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας και της εισφοροδιαφυγής", υπογράμμισε.

Επεσήμανε, ωστόσο, ότι ο αγώνας για τον εξορθολογισμό των δαπανών και τη διεύρυνση της βάσης εσόδων του ασφαλιστικού συστήματος δεν αρκεί. "Το ασφαλιστικό σύστημα χρειάζεται οπωσδήποτε δομικές αλλαγές. Η σημερινή του δομή και λειτουργία θέτει σε κίνδυνο τη δυνατότητά του να παρέχει συντάξεις στις επόμενες γενεές, αλλά αποτελεί και νάρκη στα θεμέλια της εθνικής οικονομίας. Οι σχετικές προβλέψεις της Επιτροπής της Ε.Ε. συγκεκριμενοποιούν την απειλή. Κι ακόμη, επειδή η εγκαθίδρυση και η εφαρμογή των μειζόνων αλλαγών στο ασφαλιστικό σύστημα απαιτούν χρόνο, είναι απολύτως βέβαιο πως αν δεν αρχίσουμε σύντομα, μετά δεν θα προλαβαίνουμε κι όλα θα γίνουν βίαια και σε βάρος όλου του ελληνικού λαού και πρώτα από όλα των ασφαλισμένων".

Καταλήγοντας, ο κ. Λοβέρδος αναφέρει: "Δεν υπάρχει αμφιβολία, πως το πρόβλημα του ασφαλιστικού είναι δύσκολο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι ακατόρθωτη η επίλυσή του. Οι έλληνες δεν υπολείπονται των άλλων ευρωπαίων, οι οποίοι εδώ και χρόνια έχουν κάνει αποφασιστικά βήματα για την αλλαγή των ασφαλιστικών τους συστημάτων. Οι έως σήμερα προσπάθειές μας στην Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι απέτυχαν και παρά τα σοβαρά τους λάθη, εντούτοις συγκροτούν μια εμπειρία, η οποία μπορεί και πρέπει να επιταχύνει τη δική μας προσπάθεια".

Χρονοδιάγραμμα
Ως προς τις συναντήσεις, ο κ. Λοβέρδος ανέφερε ότι η κυβέρνηση θα εισηγείται τις θέσεις της και δεν θα ακούει απλώς τις θέσεις των άλλων.

Κατά τη σημερινή συνεδρίαση, το υπουργείο εισηγείται τα εξής:
- Κατά το πρώτο, αλλά πολύ ουσιαστικό στάδιο, ο διάλογος να διεξαχθεί στο επίπεδο μιας εννεαμελούς Επιτροπής Ειδικών, η οποία θα συγκροτηθεί με ευθύνη των κοινωνικών εταίρων και της πολιτείας.
- Στην Επιτροπή αυτή οι κοινωνικοί εταίροι υποδεικνύουν τέσσερα μέλη, η κυβέρνηση άλλα τέσσερα μέλη και από κοινού κυβέρνηση και κοινωνικοί εταίροι ορίζουν τον Πρόεδρο. ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ καλούνται να υποδείξουν δύο ειδικούς επιστήμονες που θα στελεχώσουν την ανωτέρω Επιτροπή. Δύο, επίσης, ειδικούς επιστήμονες καλούνται να υποδείξουν και οι εργοδοτικές ενώσεις. Για όλα τα υποδεικνυόμενα πρόσωπα, απαιτείται η έλλειψη θεμελιωδών αντιρρήσεων εκ μέρους όλων των πλευρών του διαλόγου.
- Παράκληση της κυβέρνησης είναι, οι υποδείξεις των προσώπων να γίνουν έως την Παρασκευή, 4η Δεκεμβρίου 2009. Βούλησή της είναι, την Τρίτη 8 Δεκεμβρίου 2009, να συγκαλέσει την Επιτροπή των Ειδικών στην πρώτη της συνεδρίαση. Προτεινόμενη ημερομηνία υποβολής του πορίσματος εκ μέρους της Επιτροπής Ειδικών είναι η 30ή Απριλίου 2010. Η κυβέρνηση δεσμεύεται να ενημερώνει κάθε μήνα τη Διαρκή Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων για την εξέλιξη του διαλόγου (άρθρο 36 § 5 ΚτΒ). Στο πλαίσιο αυτού του άρθρου του ΚτΒ, ο Πρόεδρος της Επιτροπής των Ειδικών μπορεί να προσέρχεται μαζί με τον Υπουργό στη Διαρκή Επιτροπή της Βουλής, για να παρέχει  πληροφορίες ή διευκρινήσεις.
- Από την Επιτροπή των Ειδικών θα ζητηθεί η εκπόνηση μίας κύριας εκδοχής για τη λύση του ασφαλιστικού προβλήματος και, ει δυνατόν, μίας το πολύ ακόμη εναλλακτικής εκδοχής. Η κυβέρνηση στην πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής των Ειδικών θα εισηγηθεί τα επιμέρους κεφάλαια που συνθέτουν τα βασικά ζητούμενα, για την επίλυση του ασφαλιστικού προβλήματος, καθώς και το περίγραμμα της προτεινόμενης λύσης τους, βάσει των αρχών του δημόσιου χαρακτήρα, της βιωσιμότητας, της εξυγίανσης και της κοινωνικής δικαιοσύνης.   Επισημαίνουμε, ωστόσο, εκ των προτέρων, ότι ως κυβέρνηση εκφράζουμε την πολιτική μας βούληση για τη διατήρηση του σημερινού πλαισίου παροχών του ασφαλιστικού μας συστήματος.
- Από την Επιτροπή των Ειδικών για το ασφαλιστικό θα ζητηθεί, επίσης, η ανάθεση εκπόνησης αναλογιστικής μελέτης, η οποία θα στηρίξει το πόρισμά της. Προς τούτο η κυβέρνηση προτείνει ένα μέλος της Επιτροπής να είναι διακεκριμένος επιστήμονας, ειδικός στις αναλογιστικές μελέτες.
- Μετά τη λήξη των εργασιών της Επιτροπής των Ειδικών και την εκ μέρους της κατάθεση του πορίσματος, η κυβέρνηση, αφού οργανώσει το σχετικό πολιτικό διάλογο, εντός και εκτός Βουλής, στη συνέχεια θα αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία. Τόσο στη φάση αυτή, όσο και στις προηγούμενες, η κυβέρνηση θα ζητά τη συνδρομή της Ο.Κ.Ε.

Κόκκινη γραμμή από ΓΣΕΕ
Η ΓΣΕΕ προσήλθε στο διάλογο θέτοντας "κόκκινη γραμμή" για τα όρια ηλικίας, το ύψος των συντάξεων και το ποσοστό των εισφορών, λαμβάνοντας την δέσμευση του υπουργείου ότι τα όρια ηλικίας και τα ποσοστά σύνταξης δεν είναι θέμα συζήτησης. Πρόσθετα ζήτησε την κατάργηση των ασφαλιστικών διατάξεων του νόμου Πετραλιά (όρια ηλικίας γυναικών κ.ά. - μείωση επικουρικών συντάξεων), αντί του «παγώματος» για ένα χρόνο, όπως εξήγγειλε ο υπουργός Εργασίας, και κατέθεσε το βασικό πλαίσιο αρχών και θέσεων με τις πέντε ενότητες που είχε θέσει και στην προηγούμενη κυβέρνηση, δομημένο σε ενότητες διάλογο (Επιστημονικό – Κοινωνικό - Πολιτικό) στην κάθε φάση του οποίου η Κυβέρνηση θα παρουσιάζει τις θέσεις της.

Οι ενότητες αυτές είναι:
1. Χρηματοδότηση του συστήματος
2. Ενοποίηση Ασφαλιστικών Ταμείων
3. Ενίσχυση των χαμηλών και μεσαίων Συντάξεων
4. Οργανωτικά και Λειτουργικά προβλήματα της Κοινωνικής Ασφάλισης
5. Ταμείο Ασφαλιστικής αλληλεγγύης των γενεών - Συνήγορος Γενεών (στα πλαίσια της ανεξάρτητης αρχής)
  
Οι προτάσεις και η μεθοδολογία που κατέθεσε η κυβέρνηση, θα συζητηθούν στα όργανα διοίκησης της ΓΣΕΕ και θα αποφασιστεί η συμμετοχή της στη διαδικασία του διαλόγου για το ασφαλιστικό.

Υπόμνημα από τη ΓΣΕΒΕΕ
Υπόμνημα με τις θέσεις της στο ασφαλιστικό απέστειλε σήμερα η ΓΣΕΒΕΕ στην ηγεσία του υπουργείου Εργασίας. Η Συνομοσπονδία θεωρεί κατ' αρχήν επιβεβλημένο το διάλογο, ωστόσεπισημαίνει ωστόσο ότι αυτός θα πρέπει να ανοιχτός και ουσιαστικός, χωρίς κρυφές ατζέντες.

Στο υπόμνημα αναφέρονται τα εξής:

Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης Αυτοαπασχολούμενων - ΟΑΕΕ: Ο ΟΑΕΕ, το δεύτερο μεγαλύτερο Ασφαλιστικό Ταμείο της χώρας, βρίσκεται υπό καθεστώς κατάρρευσης. Ο Οργανισμός που αφορά 2.400.000 πολίτες δεν είναι πλέον σε θέση να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του (πληρωμή συντάξεων, δαπάνες υγείας) χωρίς την χρηματοδότηση του Κράτους. Σύμφωνα με την αναλογιστική μελέτη του Υπουργείου Εργασίας το αναλογιστικό έλλειμμα του Οργανισμού θα φτάσει τα 52 δισ. ευρώ.
Η κατάσταση αυτή δεν είναι απόρροια των υψηλών συντάξεων και των υπερβολικών δαπανών για υγειονομική περίθαλψη. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 60% των συνταξιούχων παίρνει σύνταξη κάτω των 600 €, ενώ μόνο το 5% πάνω από 1000 €. Επιπρόσθετα, ο λόγος εξάρτησης ( η σχέση ασφαλισμένων – συνταξιούχων) κρίνεται ικανοποιητική σε σχέση με άλλα Ασφαλιστικά Ταμεία, με μέση ηλικία συνταξιοδότησης τα 66,5 έτη.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζει η Γενική Συνομοσπόνδια ο ΟΑΕΕ, αποτελεί τον πλέον υποχρηματοδοτούμενο ασφαλιστικό οργανισμό, ενώ η τραγική οικονομική κατάστασή του αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι ενώ στον Κρατικό Προϋπολογισμό του 2009, η κρατική επιχορήγηση υπολογιζόταν σε 320 εκατ. €, οι εκτιμήσεις για την πραγματοποιηθείσα επιχορήγηση ανέρχονται σε 1,08 δισ. €. Συνεπώς, προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι για το 2010 η κρατική επιχορήγηση υπολογίζεται σε 600 εκατ. €, γεννώντας το ερώτημα του αν με το ποσό αυτό θα μπορέσει ο ΟΑΕΕ να πληρώσει τις συντάξεις των δικαιούχων μέχρι το τέλος του έτους, δεδομένου ότι περίπου 200.000 μικροί επιχειρηματίες αδυνατούν λόγω της κρίσης να εκπληρώσουν τις ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις.
Το πρόβλημα του ΟΑΕΕ δεν μπορεί να λυθεί με αύξηση των εισφορών, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, ή / και μείωση των συντάξεων. Σύμφωνα, άλλωστε, και με την αναλογιστική μελέτη του Υπουργείου Εργασίας: “η βιωσιμότητα και αναλογιστική ισορροπία του ΟΑΕΕ εξαρτάται από την επαρκή κρατική χρηματοδότηση και όχι από αύξηση εισφορών και μείωση συντάξεων”. Η ΓΣΕΒΕΕ πιστή στις αρχές της ισονομίας και της αλληλεγγύης των γενεών δεν μπορεί να αποδεχτεί την φαλκίδευση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων, με την υπέρμετρη αύξηση των εισφορών και τη μείωση των συντάξεων, για τους ασφαλισμένους μετά το 1993 και ζητά την αλλαγή των όρων συνταξιοδότησής τους.

Ως εκ τούτου, η ΓΣΕΒΕΕ προτείνει:
- Σταθερή και Θεσμοθετημένη χρηματοδότηση του ΟΑΕΕ από το Κράτος, ύψους 0,64% επί του ΑΕΠ, στα πρότυπα της χρηματοδότησης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
- Διεύρυνση της Ασφαλιστικής Βάσης.
- Δημιουργία Λογαριασμού Αποθεματικού Χαρακτήρα, στο οποίο θα συνεισφέρουν, μεταξύ άλλων, επιχειρήσεις ανάλογα με το μέγεθός τους και την οικονομική τους κατάσταση.
- Άμεση σύνταξη μελέτης εισροών – εκροών του ΟΑΕΕ με ορίζοντα δεκαετίας, προκειμένου να εντοπιστούν οι άμεσες υποχρεώσεις και ανάγκες του οργανισμού.

Διαδοχική Ασφάλιση: Η ΓΣΕΒΕΕ θεωρεί ότι η αλλαγή του καθεστώτος της διαδοχικής ασφάλισης πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα. Σήμερα, οι υποψήφιοι συνταξιούχοι που υπάγονται στο καθεστώς αυτό είναι αναγκασμένοι να περιμένουν μέχρι και 2 χρόνια για την έκδοση της απόφασης, ενώ ταυτόχρονα λαμβάνουν σημαντικά χαμηλότερες συντάξεις (μέχρι και 30%). Είναι θετικό το γεγονός ότι η ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας έχει ενσκήψει στο πρόβλημα αυτό. Θα πρέπει άμεσα να προωθηθούν, αλλά κυρίως να εφαρμοστούν στην πράξη, τα μέτρα εκείνα που θα άρουν τα σημερινά προβλήματα.

Ενοποίηση Ταμείων - Διοικητικός Εκσυγχρονισμός: Είναι πλέον προφανές ότι ο τρόπος με τον οποίο υλοποιήθηκε η ενοποίηση ΤΕΒΕ-ΤΑΕ-ΤΣΑ, αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα που έχει φέρει τον ΟΑΕΕ στην τρέχουσα κατάσταση. Προτού, επομένως, ξεκινήσει οποιαδήποτε συζήτηση για ενοποιήσεις Ταμείων, θα πρέπει να καλυφθούν τα ελλείμματα που προέκυψαν από την ενοποίηση των τριών Ταμείων. Αξίζει, επιπλέον, να σημειωθεί ότι ένας λόγος για τον οποίο προωθήθηκε η ενοποίηση ΤΕΒΕ-ΤΑΕ-ΤΣΑ αλλά και των επόμενων από το Ν. 3655/2008 ήταν η μείωση των λειτουργικών δαπανών των Ταμείων. Στην πράξη, ωστόσο, αυτό όχι μόνο δεν επετεύχθη αλλά αντίθετα υπήρξε αύξηση των εν λόγω δαπανών όπως αποτυπώνεται στους Προϋπολογισμούς του ΟΑΕΕ και του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Συνεπώς, οποιαδήποτε συζήτηση για ενοποίηση ταμείων θα πρέπει να συνοδεύεται από εκτενή διάλογο ανάμεσα σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη και σαφώς από έναν ενδελεχή προγραμματισμό που θα λαμβάνει υπόψη όλες τις διαστάσεις του ζητήματος.
Ο διοικητικός εκσυγχρονισμός των Ασφαλιστικών Ταμείων, με την μηχανοργάνωση και την εισαγωγή ΤΠΕ και την στελέχωσή τους με κατάλληλα εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί εκ των ων ουκ άνευ τόσο για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και επιτάχυνση των διαδικασιών όσο και για τον εξορθολογισμό της οικονομικής τους διαχείρισης. Ειδικά, για τις δαπάνες που αφορούν την υγειονομική περίθαλψη, οι οποίες σήμερα είναι αδιαφανείς και ανεξέλεγκτες, χρειάζεται δραστικός έλεγχος και εφαρμογή ενός συστήματος που θα διασφαλίζει τη διαφάνεια και δεν θα επιτρέπει την υπερβολική συνταγογράφηση.
Άμεσα συνδεδεμένο με το ζήτημα αυτό, είναι η σχέση του Κράτους με τα Ασφαλιστικά Ταμεία. Για πολλά χρόνια, τα αποθεματικά των Ταμείων χρησιμοποιήθηκαν ως «λάφυρα» από τις κυβερνήσεις. Αν δεν κοπεί ο ομφάλιος λώρος των διοικήσεων των Ταμείων με την εκάστοτε κυβέρνηση, τα προβλήματα θα διαιωνίζονται και θα επιδεινώνονται. Το κράτος πρέπει να είναι ο θεματοφύλακας του Συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης, όχι ο εν λευκώ διοικητής του.

Προνοιακή Πολιτική για τους Αυτοαπασχολούμενους: Οι μικροί επιχειρηματίες όταν π.χ. “κλείσει” η επιχείρηση τους δεν προστατεύονται από κανενός είδους Προνοιακή Πολιτική.
Η ΓΣΕΒΕΕ θεωρεί ότι θα πρέπει άμεσα να ξεκινήσει διαβούλευση για το θέμα αυτό και ειδικά για τα ζητήματα της ασφάλισης έναντι του κινδύνου της ανεργίας, της υγειονομικής περίθαλψης σε περίπτωση που ένας επιχειρηματίας αποτυγχάνει και κλείνει την επιχείρησή του και το ζήτημα της σύνδεσης της μητρότητας με τη γυναικεία επιχειρηματικότητα. Ο σχεδιασμός και η χρηματοδότηση ενός «διχτύου προστασίας» για τους αυτοαπασχολούμενους επιβάλλεται για λόγους κοινωνικής συνοχής και επιπρόσθετα θα αποτελέσει ένα σημαντικό βήμα προόδου και ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας ιδιαίτερα των νέων.
Σύμφωνα με έρευνα της Ε.Ε. (Βρυξέλες 6/7/07): Ένα ανασφαλές και αναξιόπιστο σύστημα συνταξιοδότησης και περίθαλψης οδηγεί εκτός των άλλων και σε αντιπαραγωγικές επενδύσεις, εκτός επιχείρησης για την εξασφάλιση των γηρατειών. Ο επιχειρηματίας με ανασφάλειες δεν επενδύει και δεν φροντίζει τη “δουλειά” του, ιδιαίτερα στα τελευταία παραγωγικά του χρόνια, και ένας Νέος δύσκολα αποφασίζει να ανοίξει επιχείρηση όταν γνωρίζει ότι θα αντιμετωπίσει ένα υποβαθμισμένο και “ακριβό” σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, για τον ίδιο και τα συμβοηθούντα μέλη, σε σχέση με αυτό της μισθωτής εργασίας.

Εισφοροδιαφυγή: Πέρα από τους συστηματικά «κακοπληρωτές», ένα μεγάλο μέρος των ασφαλισμένων στον ΟΑΕΕ αδυνατεί, λόγω των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης, να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του. Για το λόγο αυτό, η ΓΣΕΒΕΕ έχει ήδη προτείνει τη δανειοδότηση των πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων με επιδότηση επιτοκίου από το ΤΕΜΠΜΕ αποκλειστικά για την αποπληρωμή χρεών προς το Δημόσιο και τα Ασφαλιστικά Ταμεία. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των δανείων αυτών είναι ότι το ποσό δεν εκταμιεύεται στον δανειζόμενο, αλλά μεταφέρεται απευθείας από την Τράπεζα στον φορέα του Δημοσίου και το Ασφαλιστικό Ταμείο προς το οποίο έχει ανεκπλήρωτες υποχρεώσεις ο δανειζόμενος. Το μέγιστο ποσό του δανείου προτείνεται να καθοριστεί στο ύψος των οφειλών του δανειζόμενου προς το Δημόσιο και τα Ασφαλιστικά Ταμεία, με ανώτατο όριο το ποσό των 100.000 ευρώ και με χρονική διάρκεια 5 έτη.
Με τον τρόπο αυτό, αφενός θα δοθεί μια ανάσα ρευστότητας στις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις και αφετέρου η καταβολή των οφειλών των επιχειρήσεων θα είναι άμεση και θα καλύπτει ολόκληρο το ποσό των υποχρεώσεων. Παράλληλα, είναι απαραίτητο να προωθηθεί ανάλογη ρύθμιση για όσους ασφαλισμένους έχουν διακόψει την επιχειρηματική τους δραστηριότητα και έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τον ΟΑΕΕ.

Ποινική ευθύνη για τη μη εμπρόθεσμη καταβολή εισφορών: Σε σχέση με το ζήτημα της ποινικής ευθύνης των ασφαλισμένων στον ΟΑΕΕ για τη μη εμπρόθεσμη καταβολή των εισφορών τους, η ΓΣΕΒΕΕ έχει ήδη ζητήσει με επιστολή της στον Υπουργό Δικαιοσύνης την άρση των εν λόγω κυρώσεων. Η μη καταβολή των εισφορών στον ΟΑΕΕ, λόγω της πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης και της οικονομικής δυσχέρειας επιφέρει, πρώτα και κύρια, δυσμενείς επιπτώσεις στους ίδιους τους ασφαλισμένους (διακοπή ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, αδυναμία λήψεως σύνταξης, έλλειψη ασφαλιστικής ενημερότητας κλπ). Η παραπομπή τους, πέραν των παραπάνω συνεπειών, στα ποινικά δικαστήρια με την απειλή της ποινικής καταδίκης, εκτός από κοινωνικά άδικη και ανάλγητη είναι και αντίθετη σε θεμελιώδεις συνταγματικές διατάξεις που κατοχυρώνουν με απόλυτο τρόπο την αξία του ανθρώπου και τις ατομικές ελευθερίες του.
Είναι επιτακτική ανάγκη να καταργηθούν για τους ασφαλισμένους στον ΟΑΕΕ αυτές οι αναχρονιστικές και προσβλητικές για την προσωπικότητά τους διατάξεις. Η κατάργηση αυτή είναι επιβεβλημένη για την αποκατάσταση των θεμελιωδών ατομικών δικαιωμάτων και ελευθεριών των συναδέλφων μας, που παραπέμπονται στα ποινικά Δικαστήρια, καταδικάζονται και σε πολλές περιπτώσεις οδηγούνται και στις φυλακές, υφιστάμενοι εκτός από την οικονομική τους καταστροφή και τα κοινωνικά και οικογενειακά προβλήματα που αυτή επιφέρει. Εξάλλου η κατάργηση της ποινικής ευθύνης ήδη ισχύει για άλλες επαγγελματικές ομάδες (ιατροί, δικηγόροι, μηχανικοί κλπ).

KKE: Τεχνάσματα
Με αφορμή την έναρξη του διαλόγου το ΚΚΕ εξέδωσε ανακοίνωση όπου κάνει λόγο για τεχνάσματα. "Ενώ υπάρχουν οι νόμοι Σιούφα, Ρέππα, Πετραλιά, που τσεκούρωσαν ασφαλιστικά δικαιώματα, ενώ υπάρχουν οι αποφάσεις της ΕΕ, το πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ και οι αξιώσεις του ΣΕΒ, οι συνεταίροι της ταξικής συνεργασίας καθησυχάζουν τους εργαζόμενους και συστήνουν επιτροπές μελέτης, όπως επί Σπράου και Γιαννίτση, για να νομιμοποιήσουν τον οριστικό ενταφιασμό του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος" αναφέρει η ανακοίνωηση. Και συνεχίζει: Οι εργαζόμενοι δεν έχουν καμία ευθύνη. Κανένας εφησυχασμός! Τα αντεργατικά σχέδια της κυβέρνησης υπάρχουν, στηρίζονται και από τη ΝΔ και μαζί θα επιδιώξουν να τα επιβάλουν με την ιδεολογική τρομοκρατία, τους εκβιασμούς, τους ελιγμούς και την ένταση του αντικομμουνισμού. Το ασφαλιστικό θα λυθεί υπέρ των εργαζομένων με πανστρατιά στους δρόμους του αγώνα".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved