Αθήνα 18.1.2011
Του ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ Πριν από δύο μήνες είχαμε αφιερώσει το κύριο άρθρο της εφημερίδας στην επιεικώς προκλητική πολιτική των μεγάλων σούπερ μάρκετ να διαθέτουν στο κοινό εισαγόμενα τρόφιμα ευρείας κατανάλωσης, όπως ντομάτες, πατάτες κ.λπ., που παράγονται εν αφθονία στη χώρα μας, και επισημαίναμε τις ολέθριες επιπτώσεις της πολιτικής αυτής στην ελληνική οικονομία και στην εργασία (πέρα από την υγεία). Σήμερα με ικανοποίηση βλέπουμε ένα από αυτά τα σούπερ μάρκετ να διαφημίζει την ελληνικότητα των προϊόντων του και ελπίζουμε να είναι έτσι.
Είναι γεγονός ότι μέρα με τη μέρα γίνεται ολοένα και πιό κατανοητό από τους πολίτες ότι πολλά από τα δεινά της χώρας, με πρώτο και μεγαλύτερο την ανεργία, οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στην υπερκατανάλωση ξένων προϊόντων. Την ίδια στιγμή ο έλληνας καταναλωτής δείχνει ιδιαίτερη προτίμηση στα ελληνικά προϊόντα και κυρίως σε αυτά που έχουν να κάνουν με τη διατροφή του, τόσο για λόγους ποιότητας, όσο και ασφάλειας.
Με αφετηρία τις παραπάνω βασικές διαπιστώσεις, η Prolsipsis καλεί τους αναγνώστες της να εξετάσουν το ενδεχόμενο δημιουργίας σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια, σε κάθε πόλη και κωμόπολη, καταστημάτων τα οποία θα διαθέτουν στο κοινό αποκλειστικά ελληνικά προϊόντα και που κάλλιστα θα μπορούσαν να ονομάζονται "Ελληνάδικα". Η αρχή θα μπορούσε να γίνει από τα τρόφιμα, στα οποία η χώρα μας έχει συγκριτικό πλεονέκτημα και σχετική επάρκεια, ενώ επιπλέον εξυπηρετούν βασικές ανάγκες.
Είναι μια πρόταση επιχειρηματικότητας κατά τη γνώμη μας ελκυστική. Ιδιαίτερα αν συνδυαστεί με απευθείας σύνδεση με τους παραγωγούς - κατασκευαστές. Η στροφή πολλών επιχειρήσεων, όπως το σούπερ μάρκετ που προαναφέραμε, στην ελληνικότητα είναι, λέτε, τυχαία; Δεν νομίζω.
|