Αθήνα 11.2.2011, 12:42
Στην κατασκευή "καθαρότερων" και πιο αποδοτικών ενεργειακά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στοχεύει η ΕΕ, ψηφίζοντας την ερχόμενη Τρίτη τη μείωση των εκπομπών CO2 των οχημάτων αυτών στην ΕΕ.
Οι νέοι κανόνες που συμφωνήθηκαν με τα κράτη μέλη περιλαμβάνουν κίνητρα για την κατασκευή οχημάτων υψηλής ενεργειακής απόδοσης και κυρώσεις για τους κατασκευαστές που δεν επιτυγχάνουν τους στόχους αυτούς.
Μετά τη νομοθεσία για τις εκπομπές των αυτοκινήτων, η οποία εγκρίθηκε πριν από δύο χρόνια, το Κοινοβούλιο αναμένεται να δώσει το πράσινο φως για την εισαγωγή ορίων στις εκπομπές CO2 για τα νέα "ελαφρά εμπορικά οχήματα". Τα οχήματα αυτά θα συμβάλουν στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα και στην επίτευξη των στόχων της ΕΕ για το κλίμα, και θα προσφέρουν επίσης βελτιωμένη απόδοση καυσίμου για τις μικρές επιχειρήσεις που εξαρτώνται από αυτά.
Το ΕΚ κατέληξε σε συμφωνία με το Συμβούλιο για το όριο των 175g CO2/km το οποίο θα εφαρμόζεται από το 2014 και το οποίο θα μειωθεί σταδιακά στα 147g CO2/km έως το 2020. Οι στόχοι αυτοί θα αποτελούν το μέσο όρο του στόλου ενός κατασκευαστή.
Τα ελαφρά οχήματα που εκπέμπουν λιγότερο από 50g CO2/km θα αποδίδουν στους κατασκευαστές τους τα "πιστωτικά υπερμόρια", τα λεγόμενα super credits για περιορισμένο χρονικό διάστημα, καθώς θα προσμετρούνται ως περισσότερα του ενός οχήματος προς την επίτευξη του προαναφερθέντος μέσου όρου. Το καθεστώς αυτό θα καταργηθεί σταδιακά μέχρι το 2017. Από την άλλη πλευρά, τα νέα ελαφρά οχήματα των οποίων οι εκπομπές είναι άνω των συμφωνηθέντων ορίων θα υπόκεινται σε κυρώσεις που θα ανέρχονται σε 95 ευρώ ανά γραμμάριο από το 2019.
Σχετικά: • Ιστοσελίδα του εισηγητή Martin Callanan (ΕΣΜ, ΗΒ) • Νομοθετικό Παρατηρητήριο
|