ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Επικαιρότητα Επιστροφή    
Εθνικό μοντέλο υγιεινής διατροφής (29/3/06)


Αθήνα 29.3.2006, 21:34
Συνδυάζοντας το τερπνόν μετά του ωφελίμου, δηλαδή την υγιεινή διατροφή με την τόνωση της αγροτικής οικονομίας (και όχι μόνο)
, υπουργείο Αναπτύξης και συναρμόδιοι φορείς εκπόνησαν και αναλαμβάνουν μεγάλη καμπάνια για να εδραιώσουν ένα εθνικό μοντέλο υγιεινής διατροφής μέσω της καθημερινής κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών.

Το πρόγραμμα παρουσίασαν σήμερα στους δημοσιογράφους ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Δημήτρης Σιούφας και ο υφυπουργός κ. Γιάννης Παπαθανασίου, καλώντας τους το στηρίξουν με όλες τους τις δυνάμεις.

«Είναι ένα πρωτότυπο πρόγραμμα και έχει συνέργιες πολλών φορέων», τόνισε ο κ. Σιούφας. «Όσοι το αγκαλιάσουν θα έχουν όχι απλώς μια κατάθεση ψυχής για τον τρόπο με τον οποίο η υγεία μας μπορεί να είναι καλύτερη, αλλά συγχρόνως θα βοηθήσουν ώστε να αποτελέσει πόλο έλξης για να έρθουν πολίτες από άλλες χώρες για να μάθουν τα μυστικά της ελληνικής διατροφής και, συγχρόνως, να τα μεταφέρουν στην πατρίδα τους, μαζί με τα μοναδικά προϊόντα της ελληνικής γης και της θάλασσας και τη διατροφική συμπεριφορά. Μια συμπεριφορά που όσο είναι καλύτερα εναρμονισμένη με ποιοτικά και υγιεινά στοιχεία τόσο κάνει καλύτερη τη ζωή μας
».

Τα δεδομένα
Η γενεσιουργός αιτία 
του προγράμματος ήταν φυσικά η ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας αλλά και ορισμένοι άλλοι άξονες, με βασικότερο αυτόν της διατροφής, που αναγνωρίζεται πλέον διεθνώς ως ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που επηρεάζουν την ανθρώπινη υγεία.

Σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, σήμερα υπάρχουν παγκοσμίως περισσότεροι από 1 δισεκατομμύριο υπέρβαροι ενήλικες, ενώ ιδιαίτερα ανησυχητική είναι και η αύξηση της παιδικής παχυσαρκίας. Στοιχεία της Διεθνούς Ομάδας Αντιμετώπισης της Παχυσαρκίας δείχνουν, ότι τουλάχιστον 155 εκατομμύρια παιδιά ηλικίας 5 έως 17 ετών παγκοσμίως είναι υπέρβαρα ή παχύσαρκα.

Η παχυσαρκία και το υπερβολικό βάρος συνιστούν έναν από τους σημαντικότερους κινδύνους για την εμφάνιση χρονίων ασθενειών, όπως ο διαβήτης τύπου 2, καρδιαγγειακές παθήσεις, υπέρταση, εμφράγματα, καθώς και ορισμένες μορφές καρκίνου.

Όπως τόνισε ο κ. Παπαθανασίου: «είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι οι διατροφικές συνήθειες δεν επηρεάζουν την υγεία μόνο σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο, αλλά μπορούν να καθορίσουν το αν ένα άτομο θα εμφανίσει ή όχι ορισμένες ασθένειες πολύ αργότερα στη ζωή του. Τα ανησυχητικά αυτά στοιχεία καθιστούν επιτακτική την ανάγκη ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της κοινωνίας, με σκοπό την αναβάθμιση των διατροφικών συνηθειών και ιδιαίτερα όσον αφορά τα παιδιά. Η μεσογειακή, δηλαδή η ελληνική διατροφή, καθώς και η μεγάλη αγροτική μας παραγωγή σε φρούτα και λαχανικά, αποτελούν δύο σημαντικά επιπλέον στοιχεία, που συνηγορούν στην ανάγκη η Ελλάδα να ενταχθεί στο δίκτυο των χωρών που πρωτοστατούν στην ενημέρωση και στην προτροπή των πολιτών τους να καταναλώνουν φρούτα και λαχανικά τουλάχιστον πέντε φορές την ημέρα
».

Οι στόχοι
Στους στόχους για την προώθηση του προγράμματος περιλαμβάνονται:
- Η πληροφόρηση του κοινού για τα ευεργετικά οφέλη από την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών και η παρότρυνση να τα εντάξουν στο καθημερινό πρόγραμμα τους.
- Η ευαισθητοποίηση των γονέων για τις ευεργετικές επιδράσεις στην υγεία των μικρών παιδιών από την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών.
- Η ενίσχυση των Ελληνικών Αγροτικών Προϊόντων.
- Η στήριξη όλων των παραγωγών και των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στην αγορά φρούτων και λαχανικών.
- Η ανάδειξη, προβολή και προώθηση της κατανάλωσης μεταποιημένων προϊόντων, που χρησιμοποιούν ως πρώτη ύλη φρούτα και λαχανικά.
- Η συνδυασμένη προβολή της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών με άλλα ελληνικά προϊόντα γαστρονομίας και η ανάδειξη της ελληνικής κουζίνας.
- Η ανάπτυξη συνεργασιών με συναρμόδια Υπουργεία (Αγροτικής Ανάπτυξης, Παιδείας, Υγείας, Απασχόλησης κ.α.), με φορείς ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, ΕΝΑΕ, ΣΕΒΤ, ΣΕΣΜΕ, ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΛΑΪΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ, με επιχειρήσεις όπως μανάβικα, εστιατόρια, ξενοδοχεία, ινστιτούτα αδυνατίσματος, γυμναστήρια κ.λ.π., με στόχο την από κοινού προώθηση της καθημερινής κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών.

Πρόγραμμα ενεργειών
Μεταξύ άλλων ενεργειών, προγραμματίζονται και οι ακόλουθες:
- Δημιουργία λογοτύπου
- Εκπόνηση διαφημιστικού προγράμματος που θα περιλαμβάνει:
- Πρόγραμμα ολοσέλιδων καταχωρήσεων σε ένθετα εφημερίδων και περιοδικά.
- Ραδιοφωνικό πρόγραμμα
- Αφίσα - Outdoor
- Διαφημιστικό υλικό (pins –
μαγνητάκια)

Επίσης, προτείνονται μια σειρά από ενέργειες και συνεργασίες οι οποίες ως στόχο έχουν να ευαισθητοποιήσουν το κοινό, όπως εκδηλώσεις σε σχολεία, συνεργασία με υπουργείο το Παιδείας, ιατρικούς συλλόγους και διατροφολόγους. Μάλιστα σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας θα διοργανωθεί κοινή συνέντευξη Τύπου, όπου θα παρουσιασθεί έρευνα - μελέτη για τη διατροφή των παιδιών στην χώρα μας. Στη συνέχεια, θα διοργανωθούν ενημερωτικές επισκέψεις σε σχολεία της Αττικής και της Περιφέρειας. Διατροφολόγοι και ιατροί θα επισκεφθούν τα σχολεία και θα μιλήσουν στους μαθητές για τη σωστή διατροφή και τη διατροφική αξία των φρούτων και λαχανικών.

Στα σχολεία θα διανεμηθεί έξυπνο και δημιουργικό gadget με φρούτα και λαχανικά, ενημερωτικό έντυπο για τους μαθητές και τους γονείς καθιώς και αφίσες του προγράμματος. Συγχρόνως θα ενθαρρυνθεί η προσφορά προϊόντων φρούτων και λαχανικών στα κυλικεία των σχολείων.

Προβλέπεται επίσης η διοργάνωση επιστημονικής ημερίδας για θέματα διατροφής, με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των διαμορφωτών κοινής γνώμης. Η ημερίδα αυτή μπορεί να διοργανωθεί με τη συνεργασία:

Εκτός από τα παραπάνω, προωθητικές ενέργειες θα γίνουν στις λαϊκές αγορές, στα μανάβικα της γειτονιάς και στα σούπερ μάρκετ, με στόχο την ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και ενεργοποίηση των συνεργαζόμενων φορέων και επαγγελματικών ομάδων, αλλά και της ελληνίδας νοικοκυράς και του ελληνικού νοικοκυριού.

Θα διοργανωθεί ένας μήνας προωθητικών ενεργειών για φρούτα και λαχανικά, όπου θα διανεμηθούν αφίσες, gadget, και ενημερωτικό έντυπο.
Σε συνεργασία με τους φορείς, θα επιδιωχθεί να προσφέρονται στους καταναλωτές φρούτα και λαχανικά σε ελκυστικότερες τιμές.
Παράλληλα, θα τρέχει ραδιοφωνική καμπάνια προβολής της συγκεκριμένης προωθητικής ενέργειας.

Πέρα από τα παραπάνω προβλέπονται και τα ακόλουθα:
- Έκδοση ξενόγλωσσου ενημερωτικού εντύπου σε συνεργασία με τους ξενοδοχειακούς φορείς, με στόχο την προβολή των ελληνικών φρούτων και λαχανικών στους επισκέπτες της χώρας μας κατά την περίοδο του καλοκαιριού, καθώς και ελληνικών συνταγών μαγειρικής με πρώτη ύλη τα φρούτα και τα λαχανικά, καθώς και υπέρ της υγιεινής διατροφής με ελληνικά φρούτα και λαχανικά.
- Έντυπο με «Συνταγές Ζωής»
σε συνεργασία με επώνυμους (ολυμπιονίκες, καλλιτέχνες, δημοσιογράφους κ.λ.π.). Το έντυπο αυτό θα μοιρασθεί στο κοινό μέσω των εφημερίδων. Επίσης, οι επώνυμοι πρεσβευτές του προγράμματος θα παρουσιάσουν τις συνταγές τους στο ευρύ κοινό από σχετικές εκπομπές της τηλεόρασης και του ραδιοφώνου.
- Έντυπο με «Συνταγές Ζωής»
σε συνεργασία με Σεφ διακεκριμένων και γνωστών εστιατορίων. Πρεσβευτές του προγράμματος και της προώθησης της υγιεινής διατροφής στο ευρύ κοινό, μπορεί να γίνουν και οι σεφ διακεκριμένων και γνωστών εστιατορίων. Η επιλογή των εστιατορίων μπορεί να γίνει με βάση κάποιες διακρίσεις του χώρου. Στόχος είναι να εκδοθεί ένα έντυπο με τις καλύτερες συνταγές των σεφ και να ενθαρρυνθούν, μέσω της συνεργασίας αυτής, όλα τα εστιατόρια να εντάξουν στο μενού τους περισσότερες συνταγές με φρούτα και λαχανικά. Το έντυπο μπορεί να μοιρασθεί την περίοδο των Χριστουγεννιάτικων εορτών, όπου είναι αυξημένο το ενδιαφέρον του κοινού και των νοικοκυριών.
- Προωθητικές ενέργειες σε συνεργασία με όλες τις αθλητικές εγκαταστάσεις και γυμναστήρια της χώρας, ώστε να υπάρχει σε κάθε αθλητική εγκατάσταση και σε κάθε γυμναστήριο ειδικό stand με έντυπο υπέρ της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών και αφίσα του προγράμματος.
- Διαγωνισμός Μαγειρικής, για να αξιοποιηθούν ήδη αναγνωρισμένοι θεσμοί στο χώρο της διατροφής και να επιτευχθεί η περαιτέρω προβολή τους προγράμματος. Θα επιδιωχθεί στους πιο γνωστούς διαγωνισμούς μαγειρικής να υπάρχει ειδικό βραβείο για συνταγές με φρούτα και λαχανικά.
- Προωθητικές ενέργειες σε συνεργασία με βιομηχανίες τροφίμων με στόχο και πάλι την προβολή του προγράμματος. Οι βιομηχανίες τροφίμων μπορούν να συνδυάζουν το πρόγραμμα με προωθητικές ενέργειες των δικών τους προϊόντων, που χρησιμοποιούν ως πρώτη ύλη φρούτα και λαχανικά, είτε με τις διαφημίσεις τους, είτε με τη σήμανση πάνω στα προϊόντα τους, είτε με τη δημιουργία gadget, για ευρεία διανομή με το λογότυπο και το γενικότερο Branding του προγράμματος.
- Προωθητικές ενέργειες στους χώρους εργασίας προς ενημέρωση των εργαζομένων, σε συνεργασία με ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, ΣΕΒ, ΕΣΕΕ, ΓΣΕΒΕ. Προβλέπονται εκδηλώσεις στους χώρους εργασία με διανομή εντύπου και αφίσας.

Το πρόγραμμα εκπόνησε το υπουργείο Ανάπτυξης σε συνεργασία με την World Union Of Wholesale Markets, μετά και από ολοκληρωμένη εισήγηση του Οργανισμού Κεντρικής Αγοράς Αθηνών, αλλά και παλαιότερες εισηγήσεις φορέων που εποπτεύει όπως οΟργανισμός Κεντρικής Αγοράς Θεσσαλονίκης, ο Οργανισμός Λαϊκών Αγορών Αθηνών και Πειραιά και ο ΕΦΕΤ.

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved