Αθήνα 2.5.2006 Του ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ Γίνεται της… ανταγωνιστικότητας. Όλοι τρέχουν να πάρουν χρήματα: επιχειρηματίες, ελεύθεροι επαγγελματίες, επιστήμονες, επιτηδευματίες και απλοί επιτήδειοι. Ακόμη και όσοι βαράνε μυίγες.
Τρέχει και ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Σιούφας, ως, λες, για να ξεφύγει από τον εαυτό του, αλλά δεν είναι αυτό. Πιστεύει πραγματικά ότι θα επιτύχει την τόνωση της οικονομίας με το να εκλιπαρεί τσίρκα και καταβρέκτες δρόμων να του αλαφρώσουν το δισάκι του Γ’ ΚΠΣ…
Δείτε δειγματοληπτικά σε ποιες «παραγωγικές» ομάδες του πληθυσμού (υφιστάμενες επιχειρήσεις) διανέμει ο υπουργός τους εθνικούς και κοινοτικούς πόρους και στηρίζει την αύξηση της ανταγωνιστικότητας και την απογείωση της ελληνικής οικονομίας, και… κάντε χαρακίρι:
- Ενοικίαση ποδηλάτων και… υποδημάτων, παραλαβή και παράδοση των προς πλύσιμο ρούχων, υπηρεσίες σωματοφύλακα, δραστηριότητες εξεύρεσης καλλιτεχνών για κινηματογραφικά, τηλεοπτικά και θεατρικά έργα και άλλα θεάματα, παραστάσεις τσίρκων, σκούπισμα και κατάβρεγμα των δρόμων, πεζοδρόμων, χώρων στάθμευσης κ.λπ., δακτυλογράφηση, δραστηριότητες ιδιωτικών ντετέκτιβ, φωτογραφίες προσώπου για διαβατήρια, σχολεία, γάμους, λιανικό και χονδρικό εμπόριο γενικώς (μέχρι και το εμπόριο μεταχειρισμένων αντικειμένων χρηματοδοτείται), δραστηριότητες αναζήτησης και τοποθέτησης ανωτέρων στελεχών επιχειρήσεων (κεφαλοκυνηγοί), κ.λπ.
Ο κατάλογος είναι μακροσκελής (δημοσιεύεται σε διπλανές σελίδες), για να αποκομίσετε όμως πλήρη εικόνα για το παίγνιον της ανταγωνιστικότητας θα πρέπει να γνωρίζετε και τα ποσά που παίζονται, που δεν έχουν καμία σχέση με τα 9.000 ευρώ που δίνει ο πτωχός πλην τίμιος ΟΑΕΔ για να ανοίξει κάποιος… ψιλικατζίδικο.
Οι προαναφερθείσες δραστηριότητες χρηματοδοτούνται με ποσό έως 55.000 ευρώ. Έως 200.000 ευρώ δίνει ο ΕΟΜΜΕΧ σε υπηρεσίες πλύσης οχημάτων (είχαν μεγάλο σουξέ), δραστηριότητες κομμωτηρίων, κουρείων και ινστιτούτων καλλονής, ταχυμεταφορές εγγράφων και αντικειμένων, διαφήμιση, υπηρεσίες παραγωγής φωτοτυπιών και φωτοαντιγράφων (σ.σ: στην εποχή του ίντερνετ και της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης), δραστηριότητες σχετικές με τη φυσική ευεξία, κ.λπ. Πολλαπλάσια ποσά δίνονται στα πλαίσια της εφαρμογής του αναπτυξιακού νόμου. Και πάει λέγοντας.
Και νάταν μόνο αυτά. Αν ξέρατε πόσες παροχές και άλλες διευκολύνσεις έχουν οι υφιστάμενες επιχειρήσεις, θα τρέχαμε αμέσως να ανοίξετε μια. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το σύνολο σχεδόν των κοινοτικών και εθνικών πόρων για την επιχειρηματικότητα απευθύνεται σε υφιστάμενες επιχειρήσεις. Μόνο τρία από τα εκατοντάδες προγράμματα αφορούν φερέλπιδες επιχειρηματίες, δηλαδή τη νεολαία, που ως γνωστόν¨"κολλάει" στο αρχικό κεφάλαιο.
Ο κ. Σιούφας προτιμάει να επενδύει σε παρασιτικές και ξεπερασμένες δραστηριότητες, καθώς και σε ξοφλημένες επιχειρήσεις (πολλές μόλις "τα παίρνουν", φαληρίζουν), και όχι στον ενθουσιασμό, τις ιδέες και την φαντασία των νέων. Γι' αυτό έρχονται μετά οι ξένοι οίκοι και μιλάνε για την χαμηλή ποιότητα της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα.
‘Οπως και οι προκάτοχοί του, ο κ. Σιούφας, σνομπάρει τους νέους και ποντάρει εν πολλοίς σε... ψόφια άλογα.
Νέος είναι στο πόστο, ίσως έχει το χρόνο να αντιληφθεί αφενός πως είναι επιτακτική ανάγκη να δείξει στους νέους τον επιχειρηματικό δρόμο, οργανώνοντας μεγάλη καμπάνια, και αφετέρου ότι πρέπει να τους επιστρέψει τα... κλεμμένα.
Μπας και λειτουργήσει κάποτε ο νόμος της φυσικής επιλογής στον ελληνικό επιχειρηματικό στίβο και εκλείψει και αυτό το είδος του κοινωνικά αναίσθητου επιχειρηματία.
|