Αθήνα 13.1.2011, 19:22
Σεμινάριο Ειδικής Αγωγής με θέμα: "Μετάβαση μαθητών με ειδικές ανάγκες ανά βαθμίδα εκπαίδευσης: Προγράμματα και Εφαρμογές", θα πραγματοποιήσει η εταιρεία συμβούλων εκπαίδευσης και σταδιοδρομίας "Employ" στο Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης (μέγαρο Μπίλλη), στις 12 Φεβρουαρίου 2011.
Το σεμινάριο εστιάζει στην έννοια της μετάβασης των ΑΜΕΑ: α) από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο, β) από την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση στη δευτεροβάθμια προεπαγγελματική και επαγγελματική κατάρτιση, και γ) από το σχολείο στην αγορά εργασίας. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην ανάλυση σχετικών σχετικές δραστηριοτήτων και εφαρμογών.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα ειδικών εκπαιδευτικών ειδικής και γενικής αγωγής, γονέων και επαγγελματιών (ψυχολόγων, λογοθεραπευτών, εργοθεραπευτών, παιδοψυχιάτρων, βρεφονηπιοκόμων, φυσικοθεραπευτών, κοινωνικών λειτουργών, νοσηλευτών και άλλων σχετικών ειδικοτήτων) που ασχολούνται με τη μετάβαση και εκπαίδευση παιδιών και εφήβων με ειδικές ανάγκες. Στους συμμετέχοντες θα χορηγηθεί βεβαίωση παρακαλούθησης.
Για δηλώσεις συμμετοχής και οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση, παρακαλούμε επικοινωνήστε με τη γραμματεία τηλ.: 2310-230545, φαξ: 2310-230415, info@e-employ.gr, www.e-employ.gr. Ώρες επικοινωνίας: 10:00 έως 19:00 καθημερινά από Δευτέρα - Παρασκευή.
Η εισηγήτρια Εισηγήτρια στο σεμινάριο είναι η Δρ. Αλευριάδου Αναστασία. Η κ. Αλευριάδου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1969. Εργάζεται στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Π.Δ.Μ. από το 1999, στην αρχή ως ειδικός επιστήμονας του Ν. 407/80, από το 2000 ως λέκτορας, από το 2005 ως επίκουρη καθηγήτρια και από το 2010 ως Αναπληρώτρια καθηγήτρια με γνωστικό αντικείμενο «Ειδική Παιδαγωγική-Μάθηση και Ψυχοκινητική Ανάπτυξη». Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας (με ειδίκευση στην Ψυχολογία) της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1991), όπου και αναγορεύτηκε διδάκτορας της Ψυχολογίας (1998). Επίσης έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Γνωστική Ψυχολογία του Α.Π.Θ. (1995). Έχει πραγματοποιήσει μεταδιδακτορική έρευνα στο John’s Hopkins University των Η.Π.Α. Το εαρινό εξάμηνο του 2007 ήταν Επισκέπτρια Καθηγήτρια στο Ohio State University στο Nisonger Center (Πανεπιστημιακή Κλινική για άτομα με ειδικές ανάγκες). Διδάσκει ή έχει διδάξει σε προπτυχιακό επίπεδο, εκτός από το Τμήμα Νηπιαγωγών, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και στο Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και στο Τμήμα Ψυχολογίας του Α.Π.Θ. Σε μεταπτυχιακό επίπεδο έχει διδάξει στο Π.Τ.Δ.Ε. και Π.Τ.Ν. του Π.Δ.Μ. (2001 – σήμερα), στο Τμήμα Ψυχολογίας του Α.Π.Θ. (2004 – 2005), στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Κατεύθυνση Ειδικής Αγωγής) του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (2005-2006) και στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (2006-2007). Επέβλεψε ή επιβλέπει 10 πτυχιακές εργασίες, 8 μεταπτυχιακές εργασίες και διδακτορικές διατριβές. Είναι μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του Π.Τ.Ν. του Π.Δ.Μ. Είναι μέλος Συντακτικών Επιτροπών και κριτής ελληνικών και ξένων επιστημονικών περιοδικών. Έχει συμμετάσχει σε 7 επιδοτούμενα ερευνητικά προγράμματα. Το συγγραφικό έργο και τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται σε ζητήματα που αφορούν την Ψυχολογία της Ειδικής Αγωγής με έμφαση στις γνωστικές διεργασίες, την ψυχοκινητική ανάπτυξη παιδιών με ειδικές ανάγκες, την εκπαίδευση ατόμων με νοητική καθυστέρηση, τη μελέτη των γενετικών συνδρόμων. Δύο εργασίες της έχουν συμπεριληφθεί σε Αμερικάνικα βιβλία (Εκδότες Cambridge University Press και Nova Press). Έχει δημοσιεύσει 65 άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων - 25 εξ αυτών σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά ή πρακτικά διεθνών συνεδρίων. Έχουν καταγραφεί 87 περίπου ετεροαναφορές στο έργο της σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Είναι συν-συγγραφέας του βιβλίου «Γενετικά σύνδρομα νοητικής καθυστέρησης: Αναπτυξιακή και εκπαιδευτική προσέγγιση».
* Ακολουθεί το πρόγραμμα του σεμιναρίου.
Πρόγραμμα σεμιναρίου 10.00 - 10.30: Προσέλευση 10.30 - 10.40: Εισαγωγή 10.40 - 12.30: Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ: Μετάβαση των νηπίων με ειδικές ανάγκες από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο • Στοιχεία επιτυχούς μετάβασης • Σύνδεσης οικογένειας παιδιού ΑΜΕΑ με το νηπιαγωγείο • Ο ρόλος των ενισχυτών • Ωφέλειες προγραμμάτων πρώιμης παρέμβασης Δραστηριότητες που βοηθούν στην επιτυχή μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό • Εφαρμογές στην αγωγή υγείας – αυτοεξυπηρέτηση • Ενδεικτικές δραστηριότητες • Τομέας δεξιοτήτων νόησης • Ενδεικτικές δραστηριότητες • Τομέας κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων • Αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων- επικοινωνία- κοινωνικοποίηση • Ενδεικτικές δραστηριότητες • Τομέας κινητικών δεξιοτήτων • Ενδεικτικές δραστηριότητες 12.40 - 13.00: διάλλειμα 13.00 - 15.00: Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ: Προγράμματα κοινωνικών και προεπαγγελματικών δεξιοτήτων • Προγράμματα υγιεινής-σχέσεων με συνομηλίκους • Δημιουργία φιλίας - συνεργασίας στην κοινότητα • Διδασκαλία υπευθυνότητας - αυτονομίας στη μετακίνηση (κυκλοφοριακής αγωγής).Αναλυτικά θα παρουσιαστεί πρόγραμμα παρέμβασης κυκλοφοριακής αγωγής σε εφήβους με ελαφρά νοητική αναπηρία. • Μετάβαση των ΑΜΕΑ στο χώρο εργασίας: Παράγοντες που σχετίζονται με την πετυχημένη ένταξη των ΑΜΕΑ στην παραγωγική διαδικασία. Παραδείγματα. 15.00 -15.30: Ερωτήσεις-συζήτηση 15.30 Λήξη σεμιναρίου - Παραλαβή βεβαιώσεων
|