Αθήνα 20.3.2012, 16:54
"Σχολική βία και επιθετικότητα: Αίτια- Μορφές - Τρόποι Αντιμετώπισης" είναι το θέμα βιωματικού σεμιναρίου που θα πραγματοποιήσει στις 7 Απριλίου 2012 στη Θεσσαλονίκη η εταιρεία συμβούλων εκπαίδευσης και σταδιοδρομίας "Employ".
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση των διοργανωτών, πολύς λόγος γίνεται το τελευταίο διάστημα για την έξαρση της επιθετικότητας σε παιδιά και εφήβους. Η επιθετικότητα στις ηλικίες αυτές εκδηλώνεται σε διάφορες εκφάνσεις της ζωής και φυσικά η σχολική πραγματικότητα δεν μπορεί να αποτελέσει εξαίρεση.
Στο χώρο του σχολείου οι επιθετικές τάσεις εκδηλώνονται σε διάφορες μορφές. Είτε με σωματική βία, είτε με λεκτική βία, είτε με φαινόμενα του λεγόμενου εκφοβισμού, όπου η βία ασκείται με πιο ψυχολογικό τρόπο.
Οι εκδηλώσεις συμπεριφοράς δεν είναι πάντα εμφανείς. Πολλές φορές αρκεί να γίνει κάτι πολύ σοβαρό, για να καταλάβουν γονείς και εκπαιδευτικοί ότι εκδηλώθηκε κάτι τέτοιο στο χώρο του σχολείου.
Η παρούσα επιμόρφωση στοχεύει να καλύψει εκτενώς το θέμα αυτό παρουσιάζοντας σύγχρονα και πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα σχετικά με την κατάσταση στην Ελλάδα. Εκτός από την περιγραφή των φαινομένων βίας και επιθετικότητας, θα συζητηθούν ειδικές περιπτώσεις πραγματικών περιστατικών. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην εξερεύνηση των αιτίων της εκδήλωσης της επιθετικής συμπεριφοράς, καθώς η επίγνωση των αιτίων είναι σημαντικός παράγοντας και για την πρόληψη και για την ευρύτερη κατανόηση του φαινομένου. Θα παρουσιαστούν διάφοροι τρόποι με τους οποίους μπορεί ο γονέας και ο εκπαιδευτικός να αντιληφθεί αν στον σχολικό χώρο μπορεί να έχει κάνει την εμφάνισή του ένα τέτοιο φαινόμενο.
Τέλος, θα συζητηθεί εκτενώς ο τρόπος με τον οποίο οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να στοχεύσουν α) στην πρόληψη εκδηλώσεων βίας και επιθετικότητας και β) στην πρόληψη αυτών.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, παιδαγωγούς, κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους, σε φοιτητές αντίστοιχων ειδικοτήτων και σε γονείς
Η ομιλήτρια Προσκεκλημένη ομιλήτρια στο σεμινάριο είναι η Δρ Καλλιόπη Εμμανουηλίδου πτυχιούχος Ψυχολογίας από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Συνέχισε τις σπουδές της στη Μεγάλη Βρετανία και απέκτησε μεταπτυχιακά επιπέδου master στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία (MEd Psychology of Education), στη Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση (MEd Counselling in Education) από το πανεπιστήμιο του Bristol και στην Εκπαιδευτική Έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Exeter (MSc in Educational Research). Στο Πανεπιστήμιο του Exeter ακολούθησε διδακτορικές σπουδές που οδήγησαν στην απόκτηση διδακτορικού στην Εκπαίδευση (PhD in Education), με θέμα τη χαρισματικότητα και τη συναισθηματική νοημοσύνη. Παράλληλα εργαζόταν ως βοηθός έρευνας σε διάφορα προγράμματα του Πανεπιστημίου και ως βοηθός διδασκαλίας σε μαθήματα ερευνητικής μεθοδολογίας και εκπαίδευσης των χαρισματικών παιδιών. Κατά τη διάρκεια της διαμονής της στην Αγγλία, παρακολούθησε πολλά σεμινάρια συμβουλευτικής και ψυχολογίας (συμβουλευτική παιδιών, εξαρτήσεις, θεραπεία μέσω τέχνης, διαχείριση άγχους, ομαδική θεραπεία, κτλ.) και απέκτησε δύο Certificates Συμβουλευτικής, και Συμβουλευτικής για διαταραχές πρόσληψης τροφής από το Iron Mill Institute. Στην Ελλάδα έχει εργαστεί ως επιμορφώτρια εκπαιδευτικών στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (πρόγραμμα Διαχείρισης Σχολικής Τάξης), ως καθηγήτρια κοινωνικής εκπαίδευσης σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, ως καθηγήτρια ψυχολογίας στα ΚΕΜΕ New York College και City College, ως διδάσκουσα στην ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης (προγράμματα ΕΠΠΑΙΚ και ΠΕΣΥΠ) και ως ειδική επιστήμων - διδάσκουσα (Π.Δ.407/80) στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Πληροφορίες Για δηλώσεις συμμετοχής, αναλυτικές πληροφορίες και οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση, επικοινωνήστε με τη γραμματεία του σεμιναρίου, τηλ.: 2310-230545, φαξ: 2310-230415, Mailto: info@e-employ.gr (ώρες επικοινωνίας: 10:00 έως 19:00, καθημερινά από Δευτέρα - Παρασκευή), ή επισκεφθείτε το δικτυακό τόπο www.e-employ.gr για το αναλυτικό πρόγραμμα.
* Ακολουθεί το πρόγραμμα της ημερίδας.
Πρόγραμμα
09.30 - 10.30: Προσέλευση 10.30 - 12.30: Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ: 1. Η φύση του ανθρώπου: είναι ο άνθρωπος από τη φύση του βίαιος; 2. Η ελληνική πραγματικότητα: στατιστικά και επιδημιολογικά στοιχεία για την επιθετικότητα στα ελληνικά σχολεία. Σύγκριση με δεδομένα από άλλες χώρες 3. Αίτια εκδήλωσης της επιθετικής συμπεριφοράς: ενδοπροσωπικά, οικογενειακά, κοινωνικοοικονομικά, σχολικά 4. Ψυχικές διαταραχές, μαθησιακές δυσκολίες και επιθετικότητα 5. Οι ψυχικές ανάγκες του επιθετικού ατόμου 6. Το θύμα της βίας 7. Τρόποι εκδήλωσης της επιθετικής συμπεριφοράς: • Το φαινόμενο του εκφοβισμού • Η σωματική βία - Η λεκτική βία • Ο βανδαλισμός 8. Άλλα αίτια της επιθετικής συμπεριφοράς: • βιντεοπαιχνίδια • μουσική • κινηματογράφος-τηλεόραση 12.30 – 13.00: coffee break
13.50 – 15.00: Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ: 1. Οι επιπτώσεις της επιθετικότητας 2. Το σχολείο ως χώρος εκδήλωσης επιθετικής συμπεριφοράς 3. Ο ρόλος της ποινής στη διαχείριση επιθετικών συμπεριφορών 4. Πρόληψη επιθετικότητας: πολιτική του σχολείου 5. Αγωγή υγείας και συναισθηματική αγωγή για διαχείριση συγκρούσεων 6. Το συναίσθημα του θυμού και οι συγκρούσεις: παραδείγματα από δραστηριότητες για όλες τις βαθμίδες. 7. Κοινωνικές δεξιότητες και συναισθηματική αγωγή για την αντιμετώπιση της επιθετικότητας και της βίας. 8. Ενίσχυση αυτοεκτίμησης και η σχέση της με την αντιμετώπιση επιθετικών συμπεριφορών. 15.00 -15.30: Ερωτήσεις – Απαντήσεις – Συζήτηση. 15.30 Λήξη σεμιναρίου - Παραλαβή βεβαιώσεων
|