Αθήνα 6.9.2014, 21:23
Ετήσιο επιμορφωτικό πρόγραμμα 500 ωρών στην ειδική εκπαίδευση, που -κατά τους διοργανωτές- παρέχει πιστοποίηση από το Πανεπιστήμιο Αθηνών και μοριοδοτείται για τους εκπαιδευτικούς ειδικού προσωπικού (και σύντομα για τους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων), υλοποιεί για 10η χρονιά η Ένωση Ελλήνων Φυσικών σε Αθήνα, Λάρισα και Θεσσαλονίκη.
Το πρόγραμμα εστιάζει «στην αντιμετώπιση των εμποδίων στην εκπαίδευση και στην υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία ή/και εκπαιδευτικές ανάγκες στα πλαίσια της Καθολικής Σχεδίασης ή Σχεδίαση για Όλους, που είναι ο συστηματικός τρόπος παροχής εκπαιδευτικών μέσων και υπηρεσιών ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν από μαθητές στη μέγιστη δυνατή έκταση λειτουργικών δυνατοτήτων τους. Η Καθολική Σχεδίαση είναι το επιστημονικό πλαίσιο της εκπαιδευτικής πρακτικής και περιλαμβάνει εκπαιδευτικά μέσα και υπηρεσίες που είναι άμεσα προσβάσιμα από μαθητές με αναπηρία ή/και εκπαιδευτικές ανάγκες και: α) παρέχει ευελιξία στους τρόπους παρουσίασης των εκπαιδευτικών πληροφοριών, στους τρόπους που οι μαθητές αποκρίνονται ή επιδεικνύουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους, στους τρόπους εμπλοκής τους στη διαδικασία της μάθησης β) μειώνει τα εμπόδια στη διδασκαλία, παρέχει κατάλληλη υποβοήθηση, διευκολύνσεις και προκλήσεις και υποστηρίζει την επίτευξη υψηλών προσδοκιών για όλους τους μαθητές, γ) παρέχει Υπηρεσίες Υποστηρικτικών Τεχνολογιών (ΥΤ), που μπορεί να είναι κάθε συσκευή, εξοπλισμός, μέσο ή υλικό και λογισμικό πληροφορικής που χρησιμοποιείται για την επαύξηση, διατήρηση ή βελτίωση της λειτουργικής ικανότητας κάθε μαθητή».
Σκοπός του σεμιναρίου είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί, το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, το ειδικό βοηθητικό προσωπικό και όλοι οι εμπλεκόμενοι στην εκπαιδευτική διαδικασία να αποκτήσουν τη γνώση και τα εφόδια τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο ώστε μπορέσουν να ανταποκριθούν με επιτυχία στο δύσκολο έργο τους.
Η Διάρκεια του προγράμματος είναι 500 ώρες για ένα χρόνο. Στη διαδικασία υλοποίησής του περιλαμβάνονται: Εισηγήσεις, πρακτική άσκηση, συμμετοχή σε συνέδριο, e-learning (ασύγχρονη παρακολούθηση μέσα από διαδικτυακή πλατφόρμα), παροχή λογισμικού, αξιολόγηση των επιμορφούμενων για την πιστοποίηση των σπουδών. Στο τέλος του προγράμματος δίνεται Πιστοποιητικό ετήσιας εξειδίκευσης στην Ειδική Εκπαίδευση από το Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πληροφορίες στη γραμματεία της ΕΕΦ, τηλ.: 210-3635701, Θεοδωροπούλου Σούλα (ώρες 10.00-14.00), Ζωγοπούλου Δήμητρα (ώρες 15.00- 19.00). Για επιπλέον πληροφορίες, τηλ.: 6944333134.
ΠΙΝΑΚΑΣ Ενδεικτικές θεματικές ενότητες • Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση: Θεωρητικό Πλαίσιο και Δομές • Νομοθετικό Πλαίσιο, ΑΠΣ και ΔΕΠΣ Ειδικής Αγωγής • Διεπιστημονική Συνεργασία • Παιδαγωγική της Ένταξης και συμπερίληψη • Αναλυτικά Προγράμματα Εκπαίδευσης: θεωρητικές προσεγγίσεις και πρακτικές εφαρμογές • Αρχική – Ενδιάμεση και Τελική Αξιολόγηση των μαθητών • Διαδικασία Διάγνωσης – Διαφοροδιάγνωσης • Διαφοροποιημένη Διδασκαλία • Σχεδιασμός και Υλοποίηση Προγραμμάτων πρώιμης παρέμβασης • Σύγχρονες Θεωρητικές Προσεγγίσεις στις Μαθησιακές Δυσκολίες • Κατηγοροποίηση – Αξιολόγηση – Διάγνωση των ΜΔ • Δυσλεξία, Δυσγραφία, Δυσορθογραφία,Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στην Ανάγνωση • Κατάρτιση και Εφαρμογή Εξατομικευμένων Προγραμμάτων Εκπαίδευσης (ΕΠΕ) • Ψυχική Υγεία και Ψυχοπαθολογία • Στοιχεία Γενικής, Εξελικτικής, Σχολικής και Κλινικής Ψυχολογίας • Νόηση- Νοημοσύνη: Ορισμοί και Έννοιες • Συσχέτιση Νοημοσύνης και Μάθησης • Εκπαιδευτικές Ανάγκες παιδιών με Νοητική Ανεπάρκεια • Συστήματα Ταξινόμησης Νοητικής Ανεπάρκειας • Σύνδρομο Down • Ψυχοκινητική ανάπτυξη • Εγκεφαλική παράλυση • Διαταραχές Κινητικότητας • Πολυαναπηρίες • Εκπαίδευση Παιδιών με Τύφλωση • Εκπαίδευση Παιδιών Κώφωση και Τυφλοκώφωση • Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος:Αυτισμός:Γνωστικές και Ερμηνευτικές Προσεγγίσεις • Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος:Asperger • Μοντέλα και Προσεγγίσεις Παρέμβασης στον Αυτισμό • Συμπτώματα, Κλινική Εικόνα, Διάγνωση και αντιμετώπιση της ΔΕΠ-Υ • Προσαρμογές και διευκολύνσεις με υποστηρικτικές τεχνολογίες • Λογισμικά για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση • Τεχνικές χρησιμοποίησης των Λογισμικών και των Υποστηρικτικών Τεχνολογιών • Συμβουλευτική και Στήριξη Μαθητών • Συμβουλευτική και Στήριξη Οικογένειας
|