Αθήνα 16.9.2016, 22:47
«Η Λογοτεχνία ως επικοινωνιακή Δομή: Ανάγνωση, Πρόσληψη, Δημιουργική Προσέγγιση» είναι το θέμα επιμορφωτικού σεμιναρίου που οργανώνει και πραγματοποιεί το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς – φιλολόγους Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Επιστημονικά Υπεύθυνοι του προγράμματος είναι ο Γεώργιος Ι. Σπανός, Ομότιμος Καθηγητής του ΕΚΠΑ και η Τζίνα Καλογήρου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ του ΕΚΠΑ.
Το σεμινάριο διαρθρώνεται σε 6 συναντήσεις και θα πραγματοποιηθεί στο κτήριο του «Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη» επί των οδών Πραξιτέλους 169 & Μπουμπουλίνας στον Πειραιά, από τις 20 Οκτωβρίου 2016 έως τις 9 Φεβρουαρίου 2017 (6 τρίωρες συναντήσεις -μία κάθε 15 ημέρες-, ώρες 17:00 – 20:00). Στους συμμετέχοντες θα χορηγηθεί βεβαίωση παρακολούθησης. Proslipsis.gr Το κόστος συμμετοχής είναι 80€ και 40€ για ανέργους εκπαιδευτικούς (με την επίδειξη της κάρτας ανεργίας).
Δηλώσεις συμμετοχής γίνονται στο email: info@laskaridou.gr και στο Φαξ 210-4296024 έως και την Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2016.
* Ακολουθεί το Πρόγραμμα του Σεμιναρίου.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΩΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΔΟΜΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ, ΠΡΟΣΛΗΨΗ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ»
Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α Σ Υ Ν Α Ν Τ Η Σ Ε Ω Ν Όλες οι συναντήσεις περιλαμβάνουν: α) Εισήγηση, β) Διάλογο-Ανταλλαγή απόψεων, γ) Εργαστηριακή συνεργασία και δ) Διδασκαλία στα αναφερόμενα κείμενα. 1η Συνάντηση 20.10.2016 ώρες 17:00 – 20:00 Η Λογοτεχνία ως μάθημα : Φυσιογνωμία, προβλήματα , προοπτικές Αναλυτικό Πρόγραμμα (ΑΠΣ και ΔΕΠΠΣ) , Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Λογοτεχνία και Γλώσσα Λογοτεχνική Θεωρία και Διδακτική Πράξη: Κείμενο, Συγγραφέας, Αναγνώστης, Συμφραζόμενα Proslipsis.gr Πρότυπα Διδακτικής Μεθοδολογίας Κείμενα αναφοράς: α) Τα κόκκινα λουστρίνια της Ειρήνης Μάρα β) Νίκου Καρούζου : Τα πουλιά δέλεαρ του Θεού 2η Συνάντηση 3.11.2016 ώρες 17:00 – 20:00 Λογοτεχνική Θεωρία : Ερμηνευτική.( Dilthey, Ricoeur, Hirsh, Gadamer ) Βίωμα , ΄Έκφραση, Μόρφωμα, Κάρπωμα Ανάγνωση , Παρανάγνωση, Συνανάγνωση Βασιμότητα της ερμηνείας/Διακειμενικότητα Διδακτική Εφαρμογή: Σχέδιο Διδασκαλίας και οργάνωση – προσομοίωση α) Γιώργου Σεφέρη : Τρία κρυφά ποιήματα, Επί Σκηνής Δ΄ Η θάλασσα β) Το παιδί με τα σπίρτα του Νικηφ. Βρεττάκου 3η Συνάντηση 24.11.2016 ώρες 17:00 – 20:00 Λογοτεχνική Θεωρία : Πρόσληψη – Αισθητική Ανταπόκριση ( Iser, Jauss, Ingarden) Αναγνώστης , Επικοινωνιακή Δομή , Παιχνίδι και Ψυχαγωγία/Φαντασία Ο Αναγνώστης ως δημιουργός , δημιουργικό γράψιμο/μυθοπλασία Διδακτική Εφαρμογή : Σχέδιο Διδασκαλίας και οργάνωση – προσομοίωση α) Γιώργου Σεφέρη : Μνήμη Α΄ β) Αλεξάνδρου Παπαδιαμάντη : Φώτα Ολόφωτα 4η Συνάντηση 8.12.2016 ώρες 17:00 – 20:00 Ο μαθητής ως αναγνώστης : Μύηση , οικείωση, αισθητική απόλαυση Αναγνώστης : Υποτιθέμενος ενδιαφερόμενος, δημιουργικός, επαρκής Προβλήματα διδακτικής της λογοτεχνίας στο σύγχρονο σχολείο: ενδιαφέρον, τυποποίηση, μονομέρεια, επιλογή κειμένων, κατ’ οίκον εργασίες, γραμματολογικό και ιστορικό πλαίσιο , ψυχοπαιδαγωγική διάσταση και μαθησιακή ατμόσφαιρα Διδακτική Εφαρμογή : Σχέδιο Διδασκαλίας και οργάνωση – προσομοίωση α) Γιάννη Ρίτσου : Τα ερημωμένα χωριά β) Άγγελου Σικελιανού : Γιατί βαθιά μου δόξασα 5η Συνάντηση 19.01.2017 ώρες 17:00 – 20:00 Λογοτεχνία και κοινωνία Κοινωνιοκριτική Θεωρία Αφηγηματολογία : μοντέλα, λειτουργία, τεχνικές Διδακτική Εφαρμογή : Σχέδιο Διδασκαλίας και οργάνωση – προσομοίωση α) Δημήτρη Χατζή: Ο Σιούλας ο Ταμπάκος β) Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη: Η φωνή του δράκου 6η Συνάντηση 9.02.2017 ώρες 17:00 – 20:00 Διδασκαλία της Λογοτεχνίας και Φιλαναγνωσία Ανάγνωση μυθιστορήματος ή εκτενούς λογοτεχνικού κειμένου Σχεδιασμός δράσεων, ομαδοσυνεργατική εμπλοκή και ανάθεση εργασιών Παραδείγματα συστηματικής αναφοράς στα: α) Ζητείται ελπίς του Αντώνη Σαμαράκη β) Ναυαγίων πλάσματα του Δημήτρη Νόλλα
Σημείωση: Στη διδακτική Εφαρμογή κάθε συνάντησης, οι συμμετέχοντες στο Σεμινάριο θα λειτουργούν ως μαθητές της σχολικής τάξης και ως διαμορφωτές των σχεδίων διδασκαλίας. Αριθμός συμμετεχόντων: μέχρι 30 εκπαιδευτικοί. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
© Proslipsis.gr Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στην Proslipsis.gr. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή. Εμπορικά sites που αναπαράγουν κείμενα παρανομούν και παρασιτούν. Οφείλετε να τα καταδικάζετε.
|