ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Εκπαίδευση Επιστροφή    
Σεμινάριο: Η Λογοτεχνία ως επικοινωνιακή Δομή: Ανάγνωση, Πρόσληψη, Δημιουργική Προσέγγιση

Αθήνα 16.9.2016, 22:47

«Η Λογοτεχνία ως επικοινωνιακή Δομή: Ανάγνωση, Πρόσληψη, Δημιουργική Προσέγγιση» είναι το θέμα επιμορφωτικού σεμιναρίου που οργανώνει και πραγματοποιεί το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς – φιλολόγους Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Επιστημονικά Υπεύθυνοι  του προγράμματος είναι ο Γεώργιος Ι. Σπανός, Ομότιμος Καθηγητής του ΕΚΠΑ και η Τζίνα Καλογήρου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ του ΕΚΠΑ.

Το σεμινάριο διαρθρώνεται σε 6 συναντήσεις και θα πραγματοποιηθεί στο κτήριο του «Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη» επί των οδών Πραξιτέλους 169 & Μπουμπουλίνας στον Πειραιά, από τις 20 Οκτωβρίου 2016 έως τις 9 Φεβρουαρίου 2017 (6 τρίωρες συναντήσεις -μία κάθε 15 ημέρες-, ώρες 17:00 – 20:00). Στους συμμετέχοντες θα χορηγηθεί βεβαίωση παρακολούθησης.
Proslipsis.gr
Το κόστος συμμετοχής είναι 80€ και 40€ για ανέργους εκπαιδευτικούς (με την επίδειξη της κάρτας ανεργίας).

Δηλώσεις συμμετοχής γίνονται στο email: info@laskaridou.gr και στο Φαξ 210-4296024 έως και την Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2016.

* Ακολουθεί το Πρόγραμμα του Σεμιναρίου.



ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
«Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΩΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΔΟΜΗ
ΑΝΑΓΝΩΣΗ, ΠΡΟΣΛΗΨΗ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ»


Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α Σ Υ Ν Α Ν Τ Η Σ Ε Ω Ν
Όλες οι συναντήσεις περιλαμβάνουν: α) Εισήγηση, β) Διάλογο-Ανταλλαγή απόψεων, γ) Εργαστηριακή συνεργασία και δ) Διδασκαλία στα αναφερόμενα κείμενα.
1η Συνάντηση 20.10.2016 ώρες 17:00 – 20:00
 Η Λογοτεχνία ως μάθημα : Φυσιογνωμία, προβλήματα , προοπτικές
 Αναλυτικό Πρόγραμμα (ΑΠΣ και ΔΕΠΠΣ) , Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
 Λογοτεχνία και Γλώσσα
 Λογοτεχνική Θεωρία και Διδακτική Πράξη: Κείμενο, Συγγραφέας, Αναγνώστης,
Συμφραζόμενα Proslipsis.gr
 Πρότυπα Διδακτικής Μεθοδολογίας
 Κείμενα αναφοράς: α) Τα κόκκινα λουστρίνια της Ειρήνης Μάρα
β) Νίκου Καρούζου : Τα πουλιά δέλεαρ του Θεού
2η Συνάντηση 3.11.2016 ώρες 17:00 – 20:00
 Λογοτεχνική Θεωρία : Ερμηνευτική.( Dilthey, Ricoeur, Hirsh, Gadamer )
 Βίωμα , ΄Έκφραση, Μόρφωμα, Κάρπωμα
 Ανάγνωση , Παρανάγνωση, Συνανάγνωση
 Βασιμότητα της ερμηνείας/Διακειμενικότητα
 Διδακτική Εφαρμογή: Σχέδιο Διδασκαλίας και οργάνωση – προσομοίωση
α) Γιώργου Σεφέρη : Τρία κρυφά ποιήματα, Επί Σκηνής Δ΄ Η θάλασσα
β) Το παιδί με τα σπίρτα του Νικηφ. Βρεττάκου
3η Συνάντηση 24.11.2016 ώρες 17:00 – 20:00
 Λογοτεχνική Θεωρία : Πρόσληψη – Αισθητική Ανταπόκριση ( Iser, Jauss, Ingarden)
 Αναγνώστης , Επικοινωνιακή Δομή , Παιχνίδι και Ψυχαγωγία/Φαντασία
 Ο Αναγνώστης ως δημιουργός , δημιουργικό γράψιμο/μυθοπλασία
 Διδακτική Εφαρμογή : Σχέδιο Διδασκαλίας και οργάνωση – προσομοίωση
α) Γιώργου Σεφέρη : Μνήμη Α΄
β) Αλεξάνδρου Παπαδιαμάντη : Φώτα Ολόφωτα
4η Συνάντηση 8.12.2016 ώρες 17:00 – 20:00
 Ο μαθητής ως αναγνώστης : Μύηση , οικείωση, αισθητική απόλαυση
 Αναγνώστης : Υποτιθέμενος ενδιαφερόμενος, δημιουργικός, επαρκής
 Προβλήματα διδακτικής της λογοτεχνίας στο σύγχρονο σχολείο: ενδιαφέρον, τυποποίηση, μονομέρεια, επιλογή κειμένων, κατ’ οίκον εργασίες, γραμματολογικό και ιστορικό πλαίσιο , ψυχοπαιδαγωγική διάσταση και μαθησιακή ατμόσφαιρα
 Διδακτική Εφαρμογή : Σχέδιο Διδασκαλίας και οργάνωση – προσομοίωση
α) Γιάννη Ρίτσου : Τα ερημωμένα χωριά
β) Άγγελου Σικελιανού : Γιατί βαθιά μου δόξασα
5η Συνάντηση 19.01.2017 ώρες 17:00 – 20:00
 Λογοτεχνία και κοινωνία
 Κοινωνιοκριτική Θεωρία
 Αφηγηματολογία : μοντέλα, λειτουργία, τεχνικές
 Διδακτική Εφαρμογή : Σχέδιο Διδασκαλίας και οργάνωση – προσομοίωση
α) Δημήτρη Χατζή: Ο Σιούλας ο Ταμπάκος
β) Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη: Η φωνή του δράκου
6η Συνάντηση 9.02.2017 ώρες 17:00 – 20:00
 Διδασκαλία της Λογοτεχνίας και Φιλαναγνωσία
 Ανάγνωση μυθιστορήματος ή εκτενούς λογοτεχνικού κειμένου
 Σχεδιασμός δράσεων, ομαδοσυνεργατική εμπλοκή και ανάθεση εργασιών
 Παραδείγματα συστηματικής αναφοράς στα:
α) Ζητείται ελπίς του Αντώνη Σαμαράκη
β) Ναυαγίων πλάσματα του Δημήτρη Νόλλα

Σημείωση: Στη διδακτική Εφαρμογή κάθε συνάντησης, οι συμμετέχοντες στο Σεμινάριο θα λειτουργούν ως μαθητές της σχολικής τάξης και ως διαμορφωτές των σχεδίων διδασκαλίας.
Αριθμός συμμετεχόντων: μέχρι 30 εκπαιδευτικοί. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.


© Proslipsis.gr
Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στην Proslipsis.gr. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή.
Εμπορικά sites που αναπαράγουν κείμενα παρανομούν και παρασιτούν. Οφείλετε να τα καταδικάζετε.

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved