Αθήνα 23.5.2012, 16:32
Με τα μαθήματα Βιολογία, Ιστορία, Φυσική και Μαθηματικά για αποφοίτους Γενικού Λυκείου, συνεχίσθηκαν σήμερα, για τρίτη ημέρα, οι πανελλαδικές εξετάσεις.
Για τα σημερινά θέματα οι επιστημονικές επιτροπές του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Αττικής και συγκεκριμένα ο Πρόεδρος Ιωάννης Βαφειαδάκης και ο Γενικός Γραμματέας Χρήστος Ντάφλος, προέβησαν στο ακόλουθο σχολιασμό:
1. Μαθηματικά Τα θέματα ήταν απαιτητικά κλιμακούμενης δυσκολίας, εξέταζαν το μεγαλύτερο τμήμα της ύλης. Απαιτούσαν για την αριστεία ιδιαίτερη προετοιμασία, ενώ χρειάζονταν αρκετές πράξεις. Τα θέματα ήταν με σαφήνεια διατυπωμένα και έδιναν την δυνατότητα να ξεχωρίσουν οι άριστοι μαθητές.
2. Βιολογία Τα θέματα ήταν απαιτητικά και για μαθητές που είχαν κατανοήσει τις έννοιες που αναπτύσσονται στα εξεταζόμενα κεφάλαια της Βιολογίας γενικής παιδείας.
ΘΕΜΑ Α' Το παραδοσιακό εύκολο Α θέμα απαιτούσε αυξημένη κατανόηση της ύλης. Εύκολα θα μπορούσε ένας μαθητής να παρασυρθεί σε λάθος επιλογή.
ΘΕΜΑ Β' Εύκολα θέματα καθώς οι απαντήσεις ήταν από συγκεκριμένο και σαφές κομμάτι της ύλης.
ΘΕΜΑ Γ' Τα δύο πρώτα ερωτήματα ήθελαν εφαρμογή της θεωρίας του Δαρβίνου σε υποτιθέμενο πληθυσμό πέστροφας. Για να απαντήσει ο μαθητής έπρεπε να έχει κατανοήσει πλήρως την θεωρία και πως λειτουργεί η Φυσική επιλογή. Το τρίτο ερώτημα απαιτούσε να έχει γίνει κατανοητή η έννοια της ποικιλότητας και σταθερότητας ενός οικοσυστήματος.
ΘΕΜΑ Δ' Το πρώτο ερώτημα, ενώ παραπέμπει στον ευτροφισμό, μπορεί να παραπλανήσει αν δεν παρατηρήσει ο υποψήφιος του άξονες (ποσότητα – απόσταση). Το δεύτερο θέμα απαιτούσε την κατανόηση της παραγωγής πρωτογενών και δευτερογενών ρύπων, και την χρονική σειρά που αυτά δημιουργούνται. Το τρίτο ερώτημα, ήταν βατό και σαφές .
3. Φυσική Τα θέματα ήταν απαιτητικά ,πολλά και σαφώς δυσκολότερα από τα περσινά. Απαιτούσαν ιδιαίτερη κριτική ικανότητα και ικανότητα στους μαθηματικούς υπολογισμούς. Τα παιδιά δυσκολεύτηκαν στο 4ο θέμα.
4. Ιστορία Τα θέματα της Ιστορίας Γενικής Παιδείας, ήταν απαιτητικά για πολύ καλά διαβασμένους και προετοιμασμένους μαθητές. Απαιτούσαν συνδυαστική και κριτική ικανότητα και η έκτασή τους ήταν αρκετά μεγάλη. Ενδεχομένως για κάποιους μαθητές να μην ήταν σαφής η διατύπωση στο Θέμα Β1.
* Στα συνημμένα αρχεία θα βρείτε τα σημερινά θέματα και τις απαντήσεις, που επιμελήθηκαν τα Φροντιστήρια Χασιακής.
|