Αθήνα 5.9.2006 Το ζήτημα που έχει δημιουργηθεί από την καθιέρωση της βαθμολογικής βάσης για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει δύο κύρια σκέλη: Το σκέλος της πολιτικής επιλογής και εκείνο της εφαρμογής του.
Όσο αφορά την πολιτική επιλογή πρέπει να ομολογηθεί ότι είναι ένα οικονομικό μέτρο που αποσκοπεί στη μείωση του αριθμού των φοιτητών - σπουδαστών και των τμημάτων των ΤΕΙ. Είναι ωστόσο ένα μέτρο του οποίου η κυβέρνηση δεν αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου το πολιτικό του κόστος, αλλά προσπαθεί να μετακυλίσει την ευθύνη στους ίδιους τους μαθητές.
Δύο στοιχεία τεκμηριώνουν την άποψη αυτή:
Ο αριθμός των εισακτέων και τα αντιπαιδαγωγικά και αντιεπιστημονικά επιχειρήματα με τα οποία υποστηρίζει τη μέτρο της βάσης.
Ο αριθμός των εισακτέων Δεν ήταν για κανένα ειδικό έκπληξη το ότι περίπου 15.000 θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευσης έμειναν κενές ούτε ότι οι σχολές - φαντάσματα θα ήταν κυρίως τα επαρχιακά ΤΕΙ. ΠαρΆ όλα αυτά το ΥΠΕΠΘ «αύξησε» τον αριθμό των εισακτέων κυρίως σε εκείνες τις σχολές ή τμήματα που θα έμεναν χωρίς φοιτητές!
Σύμφωνα με τους Πίνακες των εισακτέων του υπουργείου Παιδείας οι θέσεις στα ΑΕΙ - ΤΕΙ ήταν 79.075, έναντι των 76.895 του 2005. Παρουσιαζόταν έτσι εικονική αύξηση της τάξης του 3%. Στο Δελτίο Τύπου της 24-08-2006 το ίδιο το Υπουργείο δηλώνει ότι το σύνολο των επιτυχόντων είναι 64.392. Έτσι, σε σχέση με το 2005, η «αύξηση» ήταν μείωση κατά 16%!
Σε 97 σχολές - τμήματα παρουσιάστηκε το φαινόμενο των κενών θέσεων. Εννέα απΆ αυτές ήταν ΑΕΙ με ειδικό μάθημα (8 Ξενόγλωσσα και 1 Μουσικών Σπουδών), η σχολή αξιωματικών του Πυροσβεστικού Σώματος και οι 2 σχολές του Εμπορικού Ναυτικού. Από τα 73 ΤΕΙ με κενές θέσεις, τα 12 είχαν Ειδικό Μάθημα (κυρίως ΤΕΙ Τουριστικών Επιχειρήσεων), σε αντίθεση με τα υπόλοιπα 61.
Από τις 97 σχολές ή τμήματα στα οποία λόγω της βάσης έμειναν κοινές θέσεις στα 64 (66%) ο αριθμός των εισακτέων του 2006 ήταν αυξημένος από τον αντίστοιχο του 2005 κατά 645 θέσεις. Με άλλα λόγια το 20% του συνόλου των σχολών απορρόφησε το 37,6% της αύξησης κατά 1.714 των εισακτέων από το 90% των αποφοίτων του Ε.Λ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά 400 θέσεις ήταν αυξημένος και ο αριθμός των εισακτέων στα τμήματα που κινδύνευαν να έχουν κενές θέσεις, αφού η βάση τους δεν ξεπέρασε το 11. Το 61% της αύξησης των εισακτέων συνολικά αφορούσε σχολές που κινδύνευαν να έχουν κενές θέσεις. Μάλιστα ο Γ.Γ. του ΥΠΕΠΘ υποστήριξε παρουσιάζοντας τον αριθμό των εισακτέων ότι λαμβάνεται για να ενισχυθούν οι χαμηλόβαθμες σχολές! Προφανώς, αυτό που εννοούσε ο κ. Γενικός ήταν ότι, μειώνοντας τον αριθμό των εισακτέων στις υψηλόβαθμες σχολές ωθούνται οι επιτυγχάνοντες προς τις χαμηλόβαθμες. Όμως η ταυτόχρονη αύξηση των θέσεων στις χαμηλόβαθμες σχολές δεν έχει κανένα άλλο νόημα από τη συγκάλυψη της πολιτικής επιλογής για μείωση του αριθμού των εισαγομένων. Ας ορίσει επομένως το ΥΠΕΠΘ αριθμό εισακτέων μειωμένο, αναλαμβάνοντας έτσι εξ ολοκλήρου το πολιτικό κόστος των επιλογών του.
Τα επιχειρήματα υπέρ της βαθμολογικής βάσης Χωρίς να έχει προηγηθεί καμία επιστημονική έρευνα, χωρίς συνεννόηση με την εκπαιδευτική και την Ακαδημαϊκή κοινότητα, χωρίς να ληφθούν υπόψη οι πραγματικές προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί ο σπουδαστής κάθε σχολής ορίστηκε αυθαίρετα ως βάση ο Γενικός Βαθμός Πρόσβασης 10 ή το μισό του μέγιστου αριθμού μορίων κάθε σχολής. Με απλοϊκό τρόπο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ταύτισε το 10 της εφάπαξ εξέτασης σε μεταβαλλόμενης δυσκολίας θέματα με πήχη καταλληλότητας. Όμως, η προσεκτική έρευνα των βαθμολογιών αποδεικνύει ότι το 10 είναι ένα τελείως αυθαίρετο όριο αν λάβουμε υπόψη ότι:
- Από χρόνο σε χρόνο και ανά μάθημα έχουμε ποσοστά υποψηφίων που γράφουν κάτω από 10 που κυμαίνονται από το 20 έως το 80%.
- Πολύ κοντά στο 10 βρίσκεται ο μέσος βαθμός των υποψηφίων. Αυτό σημαίνει ότι ο μέσος υποψήφιος είναι σχεδόν ακατάλληλος για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;
- Οι μέσοι βαθμοί ανά μάθημα παρουσιάζουν τεράστιες διακυμάνσεις που, σε κάποια μαθήματα, ξεπερνούν τις 5 μονάδες!(Πίνακας 1) Ποια μπορεί να είναι η σημασία του 10 σε τέτοιες συνθήκες.
- Σε κάθε επιστημονικό σύγγραμμα αναφέρεται ότι κριτήριο αντικειμενικότητας ενός τεστ είναι τα ίδια τα αποτελέσματά του. Όταν 70% των υποψηφίων γράφουν σε κάποιο μάθημα κάτω από τη βάση, εκείνος που πρέπει να «κοπεί» είναι το ίδιο το διαγώνισμα - ίσως και ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα- και πάντως όχι οι συμμετέχοντες σΆ αυτό.
- Καμιά μελέτη δε συνδέει τις επιδόσεις των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις με τις απαιτήσεις κάθε σχολής.
Τα αποτελέσματα από την εφαρμογή του μέτρου της βάσης Πέρα από αυτό καθεαυτό το αποτέλεσμα της συρρίκνωσης πολλών ΤΕΙ που σταδιακά θα καταργηθούν και του κοινωνικού προβλήματος που δημιουργείται από την εντυπωσιακή αύξηση του αριθμού των αποφοίτων Λυκείων που δεν κατάφεραν να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, υπάρχουν και αντιφάσεις που αποδεικνύουν ότι η εφαρμογή της πολιτικής μείωσης του αριθμού των εισαγομένων έγινε «στο πόδι»:
- Υποτιμούνται ΤΕΙ και τμήματα μεγάλης σημασίας για την ανάπτυξη, όπως εκείνα των Τουριστικών Επαγγελμάτων. - Εμποδίζονται στη φοίτηση μαθητές που δεν έχει αποδειχθεί η ακαταλληλότητά τους για συγκεκριμένες σχολές, ενώ εισάγονται άλλοι που αποδεδειγμένα έχουν επιδείξει πολύ χαμηλότερο επίπεδο. Αξίζει να αναλύσουμε το ζήτημα αυτό μέσω ενός χαρακτηριστικού παραδείγματος: Μπορεί να εισαχθεί στο ΤΕΙ Ιχθυοκομίας Μεσολογγίου υποψήφιος που σε όλα τα μαθήματα που σχετίζονται με το αντικείμενο της σχολής είτε δεν εξετάστηκε είτε έγραψε πολύ κάτω από τη βάση και να απορριφθεί άλλος που έχει πάνω από 10 σε όλα τα σχετικά με το συγκεκριμένο ΤΕΙ μαθήματα! (Πίνακας 2). - Βρίσκονται στη δυσάρεστη θέση να φοιτούν σε ένα ΤΕΙ που κινδυνεύει να κλείσει υποψήφιοι που, με βάση τις επιδόσεις τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, μπορούσαν να εισαχθούν σε πολλά ΑΕΙ! (Πίνακας 3).
Απαιτείται επειγόντως να δοθεί λύση στα προβλήματα που δημιούργησε η αντιπαιδαγωγική και αντιεπιστημονική καθιέρωση της βάσης και να βαδίσουμε πράγματι προς την κοινωνία της γνώσης και όχι προς την κοινωνία των φραγμών και του αποκλεισμού.
* Ο κ. Σ. Μαρίνης είναι Μαθηματικός - ερευνητής (τηλ.: επικοινωνίας 210-9350957 - 6936827732)
______________________________________
Π Ι Ν Α Κ Ε Σ
Πίνακας 1 Η διακύμανση των μέσων βαθμών ανά μάθημα* (Τι έγραψαν κατά μέσο όρο οι υποψήφιοι)
ΜΑΘΗΜΑ |
|
Μέγιστος |
Ελάχιστος |
Διαφορά |
Ν ΓΛΩΣΣΑ |
ΓΠ |
11,79 |
11,28 |
0,51 |
ΙΣΤΟΡΙΑ |
ΓΠ |
11,68 |
8,85 |
2,83 |
ΜΑΘ-ΣΤΑΤ |
ΓΠ |
12,52 |
8,46 |
4,06 |
ΦΥΣΙΚΗ |
ΓΠ |
13,68 |
9,58 |
4,09 |
ΒΙΟΛΟΓΙΑ |
ΓΠ |
12,81 |
7,75 |
5,06 |
ΑΡΧΑΙΑ |
ΘΡ |
10,20 |
7,59 |
2,61 |
ΛΑΤΙΝΙΚΑ |
ΘΡ |
12,10 |
8,57 |
3,53 |
Ν ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ |
ΘΡ |
11,24 |
7,93 |
3,30 |
ΙΣΤΟΡΙΑ |
ΘΡ |
11,42 |
7,80 |
3,62 |
ΒΙΟΛΟΓΙΑ |
ΘΤ |
15,30 |
7,52 |
7,79 |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ |
ΘΤ |
12,39 |
8,32 |
4,07 |
ΦΥΣΙΚΗ |
ΘΤ |
14,26 |
11,38 |
2,88 |
ΧΗΜΕΙΑ |
ΘΤ |
15,30 |
11,54 |
3,76 |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ |
Τ1 |
15,01 |
11,73 |
3,28 |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ |
Τ1 |
10,31 |
6,17 |
4,14 |
ΦΥΣΙΚΗ |
Τ1 |
12,00 |
9,04 |
2,96 |
ΧΗΜΕΙΑ - ΒΙΟΧ |
Τ1 |
14,72 |
9,28 |
5,44 |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ |
Τ2 |
7,60 |
4,95 |
2,65 |
ΦΥΣΙΚΗ |
Τ2 |
10,04 |
7,23 |
2,82 |
ΑΟΔ |
Τ2 |
12,02 |
9,18 |
2,84 |
ΑΝΑΠΤ. ΕΦΑΡΜ. |
Τ2 |
12,20 |
6,49 |
5,71 |
ΟΙΚΟΝ ΘΕΩΡ. |
ΕΠ |
12,11 |
9,49 |
2,62 | Παρατηρώντας τη διακύμανση των μέσων βαθμών στα Μαθηματικά και τη Φυσική Θετικής Κατεύθυνσης βλέπουμε αρχικά μια παράλληλη πορεία με τη Φυσική να έχει σαφώς υψηλότερες τιμές, το 2004 οι τιμές συμπίπτουν, το 2005 τα Μαθηματικά ξεπερνούν τη Φυσική, ενώ το 2006 η Φυσική ξαναπαίρνει προβάδισμα, αλλά με πολύ μικρή διαφορά.Αλλάζουν άραγε τόσο πολύ οι ικανότητες των μαθητών στα δύο αυτά μαθήματα χρόνο με χρόνο;Τι μπορεί να αντιπροσωπεύει το 10 στη Βιολογία Κατεύθυνσης όπου ο μέσος βαθμός φτάνει να μεταβάλλεται κατά σχεδόν 8 μονάδες;
* Με βάση τους Πίνακες που δίνει στη δημοσιότητα το ΥΠΕΠΘ. Μη έχοντας πρόσβαση στα αναλυτικά στοιχεία υπάρχει πιθανότητα στατιστικού λάθος που όμως δε μεταβάλλει ριζικά τα αποτελέσματα.
Πίνακας 2 Αποτυχών και Επιτυχών στο ΤΕΙ Ιχθυοκομίας Μεσολογγίου (φανταστικά πρόσωπα)
Αποτυχών υποψήφιος
Τεχνολογικής Κατεύθυνσης |
Υποψήφιος Θεωρητικής Κατεύθυνσης
Επιτυχών στο ΤΕΙ Ιχθυοκομίας Μεσολογγίου |
Μάθημα |
Γραπτός
Βαθμός |
Μάθημα |
Γραπτός
Βαθμός |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (ΚΑΤ) |
11,00 |
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ (ΚΑΤ) |
10,00 |
ΦΥΣΙΚΗ (ΚΑΤ) |
9,00 |
ΙΣΤΟΡΙΑ (ΚΑΤ) |
10,00 |
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ |
7,00 |
Ν. ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ (ΚΑΤ) |
10,00 |
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓ.& ΔΙΟΙΚ. ΕΠ. |
7,00 |
ΛΑΤΙΝΙΚΑ (ΚΑΤ) |
11,00 |
ΝΕΟΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ |
10,00 |
ΝΕΟΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ (ΓΠ) |
11,00 |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (ΓΠ) |
- |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ |
05,00 |
ΒΙΟΛΟΓΙΑ (ΓΠ) |
12,00 |
|
- |
ΓΕΝΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ ΠΡΟΣΒ. |
9,73 |
ΓΕΝΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ ΠΡΟΣΒ. |
10,1 |
ΜΟΡΙΑ |
9624 |
ΜΟΡΙΑ |
9,48 |
Πίνακας 3 Πρώτοι σε σχολές που κινδυνεύουν να κλείσουν
Σχολή - Τμήμα |
Βαθμός πρώτου |
Τεχνολογιών Αντιρρύπανσης ∆υτ. Μακεδονίας |
15104 |
Εµπορίας & Ποιοτ. Ελέγχου Αγρ. Προϊόντων ∆υτ. Μακεδ. |
15037 |
Ζωικής Παραγωγής ∆υτ. Μακεδονίας |
13927 |
∆ιεθνούς Εµπορίου ∆υτ. Μακεδονίας |
13784 |
Οικολογίας & Περιβάλλοντος Ιόνιων Νήσων |
13452 |
Ανακαίνισης & Αποκατάστασης Κτιρίων Λαρς |
13407 |
∆ηµόσιων Σχέσεων & Επικοινωνίας Ιόνιων Νήσων |
13084 |
Τουριστικών Επιχειρήσεων Λάρισας |
13075 |
Ιχθυοκοµίας - Αλιείας Ηπείρου |
13045 |
Ζωικής Παραγωγής Λάρισας |
12672 |
Φυτικής Παραγωγής Κρήτης |
12589 |
∆ιοίκησης Επιχειρήσεων Ιόνιων Νήσων |
12500 |
Σχεδιασµού & Παραγ. Ενδυµάτων Θεσ/νίκης |
12289 |
Χρηµατοοικονοµικής & Ελεγκτικής Ηπείρου |
12154 |
Για τις βάσεις της Πληροφορικής και της Φιλολογίας Σε σχέση με την πτώση των βάσεων των σχολών Πληροφορικής και την άνοδο των Φιλολογικών τμημάτων, παρουσιάζουμε τα σχετικά ευρήματα της επεξεργασίας και ανάλυσης των αποτελεσμάτων. Η ανάλυση συνεχίζεται και σύντομα θα δημοσιοποιήσουμε εκτενή στοιχεία. Στον παρακάτω πίνακα βλέπουμε τις Σχολές των II,IV Επιστημονικών Πεδίων των οποίων οι βάσεις τις κατέταξαν στις θέσεις 4 έως 10 (έχουμε «διορθώσει» τις βάσεις των σχολών με ειδικό μάθημα, ώστε το άριστα να είναι σε όλες τα 20.000 μόρια).
Πίνακας 4
Σχολή |
Πόλη |
Βάση 2006 |
Βάση 2005 |
Σειρά 2006 |
Σειρά 2005 |
Μεταβολή
σειράς |
Ικάρων- Μηχανικοί (ΣΜΑ) Γεν. Σειρά |
Αθ |
18879 |
19110 |
1 |
1 |
0 |
Ναυτικών ∆οκίµων (ΣΝ∆)- Μηχανικοί Γεν. Σειρά |
Αθ |
18623 |
18567 |
2 |
2 |
0 |
Ευελπίδων (ΣΣΕ)- Σώµατα Γεν. Σειρά |
Αθ |
18027 |
18073 |
3 |
3 |
0 |
Ναυτικών ∆οκίµων (ΣΝ∆)- Μάχιµοι Γεν. Σειρά |
Αθ |
17750 |
17804 |
4 |
5 |
1 |
Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών |
Αθ |
17621 |
17889 |
5 |
4 |
-1 |
Πληροφορικής Οικονοµικού Παν. Αθς |
Αθ |
16944 |
17157 |
6 |
7 |
1 |
Εφαρµοσµένης Πληροφορικής Μακεδονίας |
Θεσ |
16941 |
17238 |
7 |
6 |
-1 |
Πληροφορικής |
Θεσ |
16818 |
17050 |
8 |
8 |
0 |
Ευελπίδων (ΣΣΕ)- Όπλα Γεν. Σειρά |
Αθ |
16506 |
16718 |
9 |
10 |
1 |
Πληροφορικής |
Πει |
16484 |
16779 |
10 |
9 |
-1 |
Εφαρµοσµένων Μαθηµ. & Φυσ. Επιστηµών ΕΜΠ |
Αθ |
16404 |
16615 |
11 |
11 |
0 |
Μηχανικών Πληρ/κής & Τηλ/νιών ∆υτ. Μακεδονίας |
Κοζ |
16350 |
15980 |
12 |
15 |
3 |
Ικάρων (ΣΙ)- Ιπτάµενοι Γεν. Σειρά |
Αθ |
16113 |
15632 |
13 |
18 |
5 |
Πληροφορικής |
Ιωα |
16094 |
16585 |
14 |
12 |
-2 |
Επιστήµης & Τεχνολογίας Τροφίµων Γεωπ. Παν. Αθς |
Αθ |
15807 |
15936 |
15 |
16 |
1 |
Επιστήµης Υπολογιστών Κρήτης |
Ηρα |
15583 |
16114 |
16 |
13 |
-3 |
Πληροφορικής Ιονίου |
Κερ |
15530 |
16047 |
17 |
14 |
-3 |
Γεωπονικής Βιοτεχνολογίας Γεωπονικού Παν. Αθς |
Αθ |
15453 |
15397 |
18 |
19 |
1 |
Πληροφορικής µε Εφαρµ. στη Βιοϊατρική Στερ. Ελλάδας |
Λαµ |
15223 |
15318 |
19 |
21 |
2 |
Επιστήµης & Τεχνολογίας Υπολογιστών Πελοποννήσου |
Τρι |
15121 |
15796 |
20 |
17 |
-3 |
Μηχανικών Πληροφοριακών & Επικοινωνιακών Συστ. Αιγαίου |
Σαµ |
15083 |
15375 |
21 |
20 |
-1 |
|
|
|
|
|
|
|
Από τον πίνακα προκύπτει ότι μία θέση έχασε η σχολή Πληροφορικής & Επικοινωνιών από την Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, ενώ στις θέσεις μέχρι την όγδοη έχουμε εσωτερικές ανακατατάξεις μεταξύ των διάφορων τμημάτων πληροφορικής. Μία θέση επίσης έχασε η σχολή Πληροφορικής του Πανεπιστήμίου Πειραιά από τη Σχολή Ευελπίδων, από μία θέση έχασαν η σχολή Επιστήμης & Τεχνολογίας Υπολογιστών Πελοποννήσου και η σχολή Μηχανικών Πληροφοριακών & Επικοινωνιακών Συστ. Αιγαίου από τη Γεωπονική, ενώ άλλες σχολές Πληροφορικής κέρδισαν ή έχασαν θέσεις στο διάστημα 12ης έως 17ης. Συνεπώς στην πραγματικότητα έχουμε μικρές ανακατατάξεις κυρίως υπέρ των Στρατιωτικών Σχολών, γεγονός που αποδίδεται στη συνεχή αύξηση της αναζήτησης εργασιακής σταθερότητας.
Η πτώση των βάσεων επομένως είναι περισσότερο αποτέλεσμα των επιδόσεων παρά των προτιμήσεων των υποψηφίων.
Ανάλογα στοιχεία για τις Φιλολογικές σχολές αποδεικνύουν ότι εδώ η άνοδος των βάσεων οφείλεται σε ένα βαθμό σε στροφή στις προτιμήσεις των υποψηφίων, αλλά επίσης στην προσέγγιση των μέσων βαθμολογιών προς τις υψηλότερες. Ιδού ο σχετικός πίνακας. Ανατροπή σε βάρος των Νομικών π.χ. σχολών δεν υπήρξε. Υπήρξε όμως σε σχέση με τμήματα όπως Πολιτικών Επιστημών και ΜΜΕ.
Πίνακας 5
Σχολή (Επ. Πεδίο Ι) |
Πόλη |
Βάση 2006 |
Βάση 2005 |
Σειρά 2006 |
Σειρά 2005 |
Μεταβολή
σειράς |
Φιλολογίας |
Αθ |
16214 |
15210 |
9 |
8 |
-1 |
Φιλολογίας |
Θεσ |
15887 |
14864 |
10 |
10 |
0 |
Ψυχολογίας Κρήτης |
Ρεθ |
15669 |
14722 |
11 |
11 |
0 |
Φιλολογίας |
Πα |
15305 |
14454 |
12 |
12 |
0 |
Φιλολογίας |
Ιωα |
14467 |
13418 |
16 |
21 |
5 |
Ιστορίας & Αρχαιολογίας |
Αθ |
14443 |
13504 |
17 |
20 |
3 |
Φιλολογίας Πελοποννήσου |
Καλ |
14418 |
13114 |
18 |
27 |
9 |
Φιλολογίας Κρήτης |
Ρεθ |
14262 |
13089 |
21 |
28 |
7 |
Ιστορίας & Αρχαιολογίας |
Θεσ |
14119 |
13203 |
22 |
24 |
2 |
Ελληνικής Φιλολογίας Θράκης |
Κοµ |
13923 |
12888 |
25 |
30 |
5 |
|