Αθήνα 26.10.2011, 19:13
Σε πλήρη λειτουργία είναι τον τελευταίο ενάμιση χρόνο η τηλεφωνική γραμμή καταγγελιών 15512 του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας του υπουργείου Εργασίας.
Το χρονικό διάστημα από 20 Απριλίου 2010 έως 21 Οκτωβρίου 2011 η γραμμή δέχθηκε 1.379 τηλεφωνικές καταγγελίες επώνυμων ή ανώνυμων σχετικά με παραβάσεις εργατικής νομοθεσίας και αδήλωτης εργασίας.
Σύμφωνα με τον Ειδικό Γραμματέα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας Μιχάλη Χάλαρη, μεγάλο ποσοστό των καταγγελιών αφορά περιπτώσεις μη καταβολής δεδουλευμένων, υπερωριακής απασχόλησης χωρίς τις αντίστοιχες αποδοχές, και ανασφάλιστης εργασίας. Ωστόσο, στην τηλεφωνική γραμμή μπορούν να υποβάλλονται και καταγγελίες για παραβάσεις διατάξεων που αφορούν την ασφάλεια και υγεία των εργαζομένων.
Όλες οι καταγγελίες διαβιβάζονται στις αρμόδιες περιφερειακές υπηρεσίες του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας ή στην Υπηρεσία Ειδικών Επιθεωρητών Εργασίας, ελέγχονται, και σε περιπτώσεις που διαπιστώνονται παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας, επιβάλλονται από τους Επιθεωρητές οι προβλεπόμενες διοικητικές και ποινικές κυρώσεις.
Στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» έχει ενταχθεί το έργο «Ανάπτυξη και εγκατάσταση του ΟΠΣ ΣΕΠΕ», όπου μέρος των εφαρμογών του σχετίζεται με τη μετεξέλιξη της τηλεφωνικής γραμμής 15512 σε Αυτοτελές Γραφείο Ενημέρωσης, Υποδοχής, Αξιολόγησης και Διαχείρισης Καταγγελιών, βάσει του Ν.3996/2011, με βασικό έργο την ενημέρωση εργαζομένων και εργοδοτών για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, την υποδοχή και αξιολόγηση των καταγγελιών, και την διαβίβαση τους στις αρμόδιες περιφερειακές Υπηρεσίες ή στην Ειδική Ομάδα Ετοιμότητας και Άμεσης Επέμβασης που πρόκειται να συσταθεί, εφοδιασμένο με όλα τα σύγχρονα μέσα και αξιοποιώντας τις ΤΠΕ.
Η τηλεφωνική γραμμή καταγγελιών 15512 στο Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας λειτουργεί καθημερινά από τις 9πμ έως τις 9μμ.
|