Αθήνα 8.5.2013, 18:43
Τον «Οδηγό για το Σχεδιασμό Περιγραμμάτων Θέσεων Εργασίας», ένα ερωτηματολόγιο που έχει να κάνει με τα χαρακτηριστικά της θέσης κάθε δημοσίου υπαλλήλου, έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Όπως αναφέρεται στο σχετικό σημείωμα του υπουργείου, από τις απαντήσεις των υπαλλήλων στα ερωτηματολόγια θα εξαρτηθεί η τοποθέτησή τους στα νέα οργανογράμματα υπουργείων, φορέων και γενικώς υπηρεσιών. Όσων, δηλαδή, τα προσόντα δεν συμφωνούν με τη θέση που κατέχουν θα μπάινουν σε καθεστώς κινητικότητας και θα τοποθετούνται σε θέση ανάλογη των προσόντων τους.
Στο σημείο τονίζεται ότι "τα περιγράμματα θέσεων εργασίας επιδρούν θετικά στη λειτουργία της στελέχωσης, διευκολύνουν την ουσιαστική εφαρμογή του συστήματος διοίκησης μέσω στόχων και συμβάλλουν στην ορθολογική οργάνωση και διαχείριση της κινητικότητας των δημοσίων υπαλλήλων. Ο προσανατολισμός των δημοσίων οργανώσεων σε μετρήσιμα αποτελέσματα συνδέεται άρρηκτα με το σχεδιασμό των θέσεων εργασίας. Ο παρών Οδηγός αποτελεί ένα ολοκληρωμένο κείμενο στο οποίο αποτυπώνεται η σημασία της κατάρτισης περιγραμμάτων θέσεων εργασίας, η σχετική μεθοδολογία και σειρά πρακτικών οδηγιών για τη δόμηση των περιγραμμάτων θέσεων εργασίας. Επίσης, συμπεριλαμβάνονται υποδείγματα με έντυπα και συναφές ερωτηματολόγιο το οποίο προσαρμόζεται στις ανάγκες κάθε φορέα προκειμένου να εξαχθεί η πρώτη πληροφορία για τη δημιουργία των περιγραμμάτων θέσεων εργασίας".
Ο Οδηγός έχει διαχρονικό χαρακτήρα, δηλαδή η χρήση του είναι δυνατή κάθε φορά που οι οργανώσεις της δημόσιας διοίκησης χρειάζεται να σχεδιάσουν από την αρχή ή να ανασχεδιάσουν περιγράμματα θέσεων εργασίας και τις διοικητικές τους δομές.
* Στο συνημμένο αρχείο θα βρείτε τον Οδηγό.
|