ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Πολιτισμός Επιστροφή    
Εργαστήρια θεατρικής παιδείας από το Ίδρυμα Μιχάλη Κακογιάννη
 


Αθήνα 14.1.2012, 18:42

Με στόχο την ενίσχυση της θεατρικής παιδείας στην εκπαίδευση, το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης φιλοξενεί για δεύτερη χρονιά τον κύκλο εργαστηρίων για το αρχαίο δράμα Αθήνα, στις 21 Ιανουαρίου - 7 Απριλίου 2012, με τίτλο "Στους καθρέφτες της Ελένης" (του Ευριπίδη).

Ο κύκλος περιλαμβάνει 4ωρης, 6ωρης και 8ωρης διάρκειας βιωματικά εργαστήρια σκηνοθεσίας, υποκριτικής, σκηνογραφίας, ενδυματολογίας, κινησιολογίας, μουσικής διδασκαλίας του Χορού και κατασκευής προσωπείου. Διδάσκουν οι: Αντιγόνη Γύρα, χορογράφος, καλλιτεχνική διευθύντρια της ομάδας Κινητήρας Χοροθέαμα, Άννα Μαχαιριανάκη, σκηνογράφος-ενδυματολόγος, εκπαιδευτικός, Άρης Μιχόπουλος, ηθοποιός-σκηνοθέτης, Θοδωρής Οικονομίδης, ηθοποιός, Χριστίνα Παπαγεωργίου, αρχιτέκτων, σκηνογράφος, γλύπτρια, Φίλιππος Τσαλαχούρης, συνθέτης – καθηγητής της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών.

Τα εργαστήρια απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς της α’ βάθμιας και β’ βάθμιας εκπαίδευσης, σε θεατρολόγους, σε φοιτητές Παιδαγωγικών Τμημάτων, σε σπουδαστές δραματικών σχολών και σε εμψυχωτές νεανικών ομάδων.

Σκοπός των εργαστηρίων είναι οι συμμετέχοντες, μέσα από τη συνάντησή τους με καλλιτέχνες, να προσεγγίσουν βιωματικά την παραστασιακή πλευρά του αρχαίου δράματος. Δίνουν τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να εξοικειωθούν με την έννοια της σκηνοθετικής ερμηνείας και με θεατρικές τεχνικές, να γνωρίσουν την κατασκευή και χρήση του προσωπείου, να ασκηθούν στην κίνηση και τη μουσική διδασκαλία του Χορού και να κατανοήσουν το ρόλο και τη λειτουργία της σκηνογραφίας, στο πλαίσιο της σύγχρονης προσέγγισης του αρχαίου δράματος.

Από τις θεωρητικές επισημάνσεις και τις βασικές αρχές, η διδασκαλία θα περάσει σε συγκεκριμένες τεχνικές και θα ολοκληρωθεί με την πρακτική εφαρμογή σε αποσπάσματα από την Ελένη του Ευριπίδη.

Οι συμμετέχοντες, έχοντας εμπλουτίσει τα διδακτικά τους εργαλεία, θα εργαστούν με τους μαθητές ή τους φοιτητές τους πάνω στο αρχαίο δράμα με βάση σύγχρονες καλλιτεχνικές πρακτικές, συνδέοντας την τυπική ή και τη διά βίου εκπαίδευση με τα μηνύματα του αρχαίου δράματος στη σύγχρονη πραγματικότητα.

Πληροφορίες για το πρόγραμμα, τις αιτήσεις και τον τρόπο καταβολής των διδάκτρων στην ιστοσελίδα του Ιδρύματος και στην κ. Ν. Μερκούρη, merkouri.agd@gmail.com, τηλ.: 6973307094.

* Ακολουθούν περιγραφή των εργαστηρίων και σύντομα βιογραφικά των εισηγητών. Στο συνημμένο αρχείο θα βρείτε την αίτηση.

 

Περιγραφή των εργαστηρίων

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΙΝΗΣΗΣ
Η μικρή Ελένη κάθεται και κλαίει
Αντιγόνη Γύρα, χορογράφος, καλλιτεχνική διευθύντρια της ομάδας Κινητήρας Χοροθέαμα και του Κινητήρας Studio artistic residency centre
Διάρκεια: 6 ώρες
Ένα βιωματικό σεμινάριο κίνησης με στόχο την εξερεύνηση της Ωραίας Ελένης μέσα στο σώμα μας. Καθένας από εμάς κρύβει μια Ωραία Ελένη μέσα του, άντρας ή γυναίκα. Σε ποιo σημείο του σώματός μας βρίσκεται αυτή κρυμμένη; Ποια είναι τα ωραία μας σημεία, ποια είναι τα πιο εκτεθειμένα, ποια τα πιο ευάλωτα; Πώς η ατομική κίνηση μετατρέπεται σε ομαδική;
Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει ελαφρύ ζέσταμα με βάση τη σκελετική αντίληψη, την αίσθηση του βάρους και της ροής. Το δεύτερο μέρος βασίζεται σε αυτοσχεδιασμό πάνω στο θέμα, ατομικό, ομαδικό και σε ζευγάρια. Στο τρίτο και τελευταίο μέρος, σε μικρές υπο-ομάδες δημιουργούμε κάτι μικρό με τη μορφή κοινού χορικού, το οποίο παρουσιάζουμε μέσα στην ευρύτερη ομάδα.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε όλους και δεν απαιτεί "προϋπηρεσία" στην κίνηση, μόνο καλή διάθεση και συγκέντρωση. Ελαφρά ρούχα γύμνασης (φόρμες) και ξυπόλητοι ή με αθλητικές κάλτσες.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
Συνολική διάρκεια: 6 ώρες
1) Τα  ταξίδια της Ελένης
Χριστίνα Παπαγεωργίου, αρχιτέκτων, σκηνογράφος, γλύπτρια
Το εργαστήριο αυτό θα επικεντρωθεί στους τρόπους με τους οποίους προσλαμβάνει ο σύγχρονος θεατής το αρχαίο παρελθόν μέσα από την καθημερινή επαφή του με τον τόπο στον οποίο εκτυλίσεται ο μύθος. Επίσης, το εργαστήριο θα παρέχει στους συμμετέχοντες και κατασκευαστικό μέρος. Καλό θα ήταν να έχουν μαζί τους ανάλογο υλικό για γρήγορες σημειώσεις (γραφική ύλη/μολύβι ή στυλο και χαρτί/μπλοκ ή φύλλα Α4)
Στο πρώτο μέρος του εργαστηρίου θα γίνει προβολή οπτικού υλικού από τις απεικονίσεις της Ελένης στα αρχαία ευρήματα, καθώς και στους τόπους της ελληνικής επικράτειας με τους οποίους συνδέθηκε (Αττική, Σπάρτη, Άργος), μέσα από φωτογραφίες.
Στόχος αυτής της παρουσίασης είναι να ανοίξει μια γόνιμη συζήτηση με ερωτήσεις και σχόλια πάνω στον τρόπο με τον οποίο προσλαμβάνουμε καθημερινά το αρχαίο παρελθόν και τις συνδέσεις ή τις αντιθέσεις που δημιουργούνται.
Κατόπιν, θα προχωρήσουμε στην παρουσίαση του τρόπου με τον οποίο ο μυθολογικός χώρος παρουσιάζεται στο έργο και τις μεθόδους με τις οποίες ο σκηνογράφος προσεγγίζει το έργο προκειμένου να μετατρέψει την λεκτική περιγραφή σε εικόνα.  Το τμήμα του κειμένου που θα επικεντρωθούμε θα είναι  ο Πρόλογος (στ. 1 – 191). Θα αναλύσουμε διεξοδικά τους αφηγηματικούς χώρους που παρουσιάζονται, καθώς και τα ερωτήματα που προκύπτουν.
Κύριος άξονας αυτού του εργαστηρίου θα είναι πάντα η πρόσληψη της αρχαίας κληρονομιάς μέσα στο σύγχρονο περιβάλλον. Δε θα σταθούμε όμως σε μια αυστηρά ιστορικότροπη ή συμβολιστική αναφορά. Σε αυτό το πλαίσιο, θα παρουσιαστεί φωτογραφικό υλικό από παραστάσεις αρχαίου δράματος που πραγματεύονται αυτήν ακριβώς την σχέση.
Στη συνέχεια, με βάση το κείμενο, οι συμμετέχοντες θα προσπαθήσουν να αναγνωρίσουν και να προτείνουν δυνητικούς χώρους που προκύπτουν από τις περιγραφές στον Πρόλογο της Ελένης του Ευριπίδη. Για το σκοπό αυτό θα χρησιμοποιήσουν αποκλειστικά το ίδιο το κείμενο και τις περιγραφές που παρουσιάζει ο συγγραφέας.
Οι συμμετέχοντες θα κληθούν να δημιουργήσουν το χωρικό και χρονικό οργανόγραμμα της κάθε εικόνας στη σκηνή που επεξεργάζονται, προκειμένου να το χρησιμοποιήσουν ως βάση για τη σκηνογραφική επεξεργασία όλου του έργου. Όσοι από τους συμμετέχοντες ενδιαφέρονται θα κατασκευάσουν μια γρήγορη οπτική μακέτα από υλικό διαθέσιμο για αυτό το σκοπό.
Το εργαστήριο ολοκληρώνεται με συζήτηση και σχολιασμό πάνω στις προτεινόμενες μακέτες και τα οργανογράμματα.
2)  Ελένη του Ευριπίδη: Όψη και όψεις της Ελένης
Άννα Μαχαιριανάκη, σκηνογράφος-ενδυματολόγος, εκπαιδευτικός
Θα ξεκινήσουμε το εργαστήριο με προβολή φωτογραφιών από παραστάσεις αρχαίου δράματος. Έργα που αναλύονται είναι:
Ευριπίδη  Ιφιγένεια εν Ταύροις
Αριστοφάνη Νεφέλες
Αριστοφάνη Θεσμοφοριάζουσες
Αριστοφάνη Όρνιθες
Λουκιανού Εταιρικοί Διάλογοι
Θα υπάρχει χρόνος για ερωτήσεις, διευκρινίσεις και σχολιασμό πάνω στην προηγούμενη παρουσίαση.
Θα προχωρήσουμε στην ανάλυση του τρόπου με τον οποίο ο σκηνογράφος-ενδυματολόγος προσεγγίζει το έργο και καταλήγει στη συγκεκριμένη σκηνογραφική-ενδυματολογική άποψη.
Επίσης θα δοθούν σκηνογραφικά-ενδυματολογικά «εργαλεία» έτσι ώστε να γίνει κατανοητή η σκηνοθετική προσέγγιση ενός θεατρικού κειμένου και, κατά συνέπεια, και η σκηνογραφική-ενδυματολογική πρόταση που θα την πλαισιώσει. Για παράδειγμα, αν ανεβαίνει το κείμενο με την κλασική ή τη συμβολική άποψη, με ποιους τρόπους μπορούμε να το αποδώσουμε σκηνογραφικά-ενδυματολογικά; Πώς αποδίδεται σε επίπεδο συμβολισμού, σε επίπεδο διαχρονικότητας ή σε μία μικτή άποψη;
Θα ακολουθήσουν ασκήσεις φαντασίας. Δηλαδή, με αφορμή ένα αντικείμενο, το οποίο οι συμμετέχοντες θα ψηλαφήσουν –δε θα το δουν-  και θα το αναγνωρίσουν (ή θα νομίζουν ότι το έχουν αναγνωρίσει…), θα δημιουργήσουν ένα μύθο γύρω από το αντικείμενο αυτό. Την ιστορία τους θα την παρουσιάσουν αυτοσχεδιαστικά στους υπόλοιπους.
Θα περάσουμε σε ασκήσεις αντίληψης του θεατρικού χώρου, του όγκου, της φόρμας. Για παράδειγμα, δίνονται στους συμμετέχοντες βασικές οδηγίες για το χώρο στον οποίο θα κινηθούν, π.χ. μια ανατολίτικη αγορά. Ο πρώτος θα πρέπει να καθορίσει το είδος του πάγκου και των εμπορευμάτων του. Ο δεύτερος καλείται να στήσει το δεύτερο πάγκο, σε συνέχεια του πρώτου, αυτοσχεδιάζοντας κ.ο.κ. Μέσα από την κίνηση και τον αυτοσχεδιασμό ο κάθε «πωλητής» καθορίζει τι έχει μπροστά του. Ζητούμενο είναι να είναι καθαρά αποτυπωμένη η φόρμα για το θεατή και για τη σημασία που έχει το σώμα στο θεατρικό χώρο.
Με τον ίδιο τρόπο παίρνουμε άλλα σκηνογραφικά στοιχεία, όπως το χρώμα, την αρμονία, την ισορροπία κ.α., και αντιλαμβανόμαστε το ρόλο τους στη θεατρική αισθητική.
Έπειτα, ασχολούμαστε με την αισθητική της Ελένης και μέσα από προσωπικές προτάσεις καταθέτουμε τη δική μας άποψη για την Ελένη και εκτελούμε, με τη βοήθεια υλικών και των προτύπων φόρμας που θα δοθούν, τη μακέτα του κοστουμιού του ρόλου της Ελένης.
Το εργαστήριο θα ολοκληρωθεί με προβολή φωτογραφιών από παραστάσεις για παιδιά και εφήβους. Οι συμμετέχοντες θα μπορέσουν να επισημάνουν και να σχολιάσουν τη σκηνογραφική-ενδυματολογική άποψη σε καθεμία από τις παραπάνω παραστάσεις.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ
Τραγικός χορός και μουσική - μουσική και τραγικός χορός
Φίλιππος Τσαλαχούρης, συνθέτης - καθηγητής της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών
Διάρκεια: 4 ώρες
Σύντομη αναδρομή στην ιστορία και την εξέλιξη της μουσικής αντιμετώπισης του χορού και των χορικών: αναφορά και ανάλυση τρόπων και τεχνικών, αισθητική και δραματουργική ερμηνεία μέσω της μουσικής. Τέλος, με βάση τα χορικά της Ελένης του Ευριπίδη, θα αναζητηθεί ένας τρόπος μελέτης και αναζήτησης του τρόπου της μουσικής τους εκφοράς.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ
Σκηνοθετικές προσεγγίσεις στον Ευριπίδη: Τα πολλαπλά πρόσωπα της «Ελένης» και η σκηνική τους ανάδειξη
Άρης Μιχόπουλος,  σκηνοθέτης – ηθοποιός
Διάρκεια: 8 ώρες
Στο εργαστήριο διδάσκονται τεχνικές σκηνοθεσίας και υποκριτική. Μελετώνται πρωτογενείς θεατρικοί κώδικες και παρουσιάζονται εκδοχές, συχνά ανατρεπτικές, για μία παράσταση της «Ελένης». Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες προσεγγίζουν βιωματικά τη μεθόδευση, την προετοιμασία και την σκηνική πραγμάτωση της τραγωδίας. Μεταπλάθονται οι ίδιοι σε δημιουργούς, ηθοποιούς και σκηνοθέτες συντομευμένων Επεισοδίων, παραγωγούς εικόνων και  ερμηνευτές των ιδεών του ποιητικού έργου.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΜΑΣΚΑΣ
Οικονομίδης Θεόδωρος, ηθοποιός
Διάρκεια: 4 ώρες
Με την παρακάτω εργασία βρίσκουμε ένα μικρό μονοπάτι για να κάνουμε τα πρώτα μας βήματα μέσα στον κόσμο της μάσκας, που αποτελεί σημαντικό και αναπόσπαστο μέρος της τέχνης του θεάτρου.
Κατασκευή: Η πρώτη δουλειά πάνω στην μελέτη με την ουδέτερη μάσκα είναι η κατασκευή της. Με απλά υλικά κατασκευάζουμε τα εκμαγεία των προσώπων των συμμετεχόντων στο μάθημα. Η πρώτη αυτή μάσκα είναι το βασικό μας κλειδί για να ανοίξουμε την πόρτα αυτού του μαγικού κόσμου.
Καθρέφτης: Από τη στιγμή που έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της μάσκας και έχουμε εξοικειωθεί μαζί της σαν αντικείμενο, περνάμε στον καθρέφτη. Παρατηρούμε το είδωλό μας φορώντας τη λευκή μάσκα και προσπαθούμε μέσα από ασκήσεις συγκέντρωσης να βρούμε τη συνοχή μεταξύ του κεφαλιού και του υπόλοιπου σώματός μας. Ακολουθούν ομαδικές ασκήσεις συντονισμού στον καθρέφτη για να μπορέσουμε να αποκτήσουμε έλεγχο με ακρίβεια στις κινήσεις μας με τη μάσκα.
Η μάσκα στα χέρια: Το επόμενο στάδιο της δουλειάς είναι να βρούμε τις εκφραστικές ικανότητες της μάσκας σε σχέση με την γωνία στρέψης της. Αυτό γίνεται περνώντας τη μάσκα στα χέρια, τη θέτουμε απέναντί μας (τη βλέπουμε σαν θεατές)  και στρέφοντάς την σε διάφορες κατευθύνσεις παρατηρούμε της αλλαγές έκφρασης. Αυτή είναι μια πολύ χρήσιμη δουλειά για να αντιληφθούμε τη δυναμική της μάσκας σε σχέση με την κίνηση στρέψης της και τον φωτισμό.
Στη σκηνή: Έχοντας την εμπειρία των προηγούμενων εργασιών περνάμε στο επόμενο στάδιο της εκπαίδευσης που είναι το ανέβασμα της μάσκας στη σκηνή. Εκεί ,με αυτοσχεδιασμούς αρχικά και με κομμάτια έργων αργότερα (αρχαιοελληνική τραγωδία), από τα οποία δανειζόμαστε μόνο τις δράσεις και όχι το κείμενο) δουλεύουμε πάνω στην κίνηση της μάσκας σε σχέση με αυτό που θέλει να αναπαράγει σαν συναίσθημα και σαν δράση, χρησιμοποιώντας το σώμα μας και ήχους (όχι κείμενο!).
Αυτή η εργασία αποτελεί τον βασικό κορμό της εκπαίδευσης και είναι αυτή που θα μας οδηγήσει και στη δημιουργία χαρακτήρων με τη μάσκα που είναι το αμέσως επόμενο βήμα.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ
Οικονομίδης Θεόδωρος, ηθοποιός
Διάρκεια: 8 ώρες
Βασικός στόχος του σεμιναρίου είναι η προσπάθεια κατανόησης της έννοιας του ρυθμού στη θεατρική σκηνή.
Πρώτο μέρος: Αναζήτηση του ρυθμού σε τρία στάδια:
1. Ρυθμός και σώμα
 Ξεκινάμε με την εκμάθηση ακροβατικών και ζογκλερικών κόλπων. Εξασκώντας την παρατηρητικότητα την ταχύτητα και τα αντανακλαστικά ετοιμάζουμε το σώμα μας για να ασχοληθούμε παραγωγικά με το θέμα του ρυθμού σαν εργαλείο του ηθοποιού.
Επίσης οι ακροβασίες και τα ζογκλερικά βοηθάνε τον ηθοποιό να βρίσκεται πάντα σε καλή φυσική κατάσταση και σίγουρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο σωματικό ζέσταμα πριν την πρόβα ή την παράσταση.
2. Ρυθμός και αυτί
Συνεχίζουμε την αναζήτηση του ρυθμού με το αυτί. Εδώ με τη χρήση ελαφρών κρουστών ή με οποιουδήποτε μουσικού οργάνου διαθέτει στο δυναμικό της η ομάδα, δημιουργούμε μικρές ρυθμικές φόρμες. Εξασκούμαστε στο να μπαίνουμε και να βγαίνουμε απ' αυτές με άνεση, κερδίζοντας έτσι το όπλο της συγκέντρωσης και την ικανότητα εμπλουτισμού ή διόρθωσης μιας έρρυθμης σκηνική  δράσης.
Επίσης η συμμετοχή σε ομαδικές μουσικές δράσεις βοηθάει τον ηθοποιό να καλλιεργήσει  την αίσθηση του μέτρου και αναπτύξει το πνεύμα συνεργασίας και αλληλοϋποστήριξης με τους συναδέλφους, στοιχεία πολύ χρήσιμα πάνω στη θεατρική σκηνή.
3. Ρυθμός και φωνή
Με τον ίδιο τρόπο, όπως με το σώμα και το αυτί, συνεχίζουμε την αναζήτηση του ρυθμού με τη φωνή. Η δουλειά αυτή γίνεται σε τρία στάδια:
• Αρχικά όλη η ομάδα μαζί τραγουδάει (παραδοσιακά και κλασσικά κομμάτια)
• στη συνέχεια χωριζόμαστε σε ζευγάρια και ασχολούμαστε με τη στιχομυθία (κείμενα από αρχαία ελληνική τραγωδία).
• στο τελευταίο στάδιο έχουμε την αναζήτηση του ρυθμού μέσα σε ένα μονόλογο. Ατομική εργασία.
Δεύτερο μέρος: Βάζουμε σε εφαρμογή όλα τα παραπάνω μέσα δουλεύοντας κλασσικά και σύγχρονα θεατρικά κείμενα και ψάχνοντας μέσα τους το ρυθμό που θα τα αναδείξει σε ενδιαφέρουσες θεατρικές δράσεις.

 

Σύντομα βιογραφικά

Η Αντιγόνη Γύρα είναι αριστούχος απόφοιτος του LABAN CENTRE LONDON απ΄ όπου απέσπασε το Βραβείο Χορογραφίας Αποφοίτων το 1993. Με την ομάδα της «Κινητήρας χοροθέαμα» έχει χορογραφήσει πλειάδα έργων έως σήμερα κι έχει οργανώσει σεμινάρια και εκπαιδευτικές διαλέξεις για θέματα χορού και θεάτρου. Το 1995 κέρδισε το Β’ Βραβείο Νέων Χορογράφων «Ραλλού Μάνου» με το έργο Τα παραμύθια που Μεγάλωσες, Μεγάλωσαν. Το 1997 το έργο της Πόρτες και Σύννεφα εκπροσώπησε την Ελλάδα στην Μπιενάλε Νέων Δημιουργών του Τορίνο και σε άλλα φεστιβάλ της Ελλάδας και της Ιταλίας. Το 2002 το σόλο της Ξεκόλλα με την Ιωάννα Καμπυλαυκά προκρίθηκε στο Διαγωνισμό Χορογραφίας του Ανόβερο. Το 2004 δημιούργησε τα έργα 1896 και Λυσιστράτη, χοροθέατρα δρόμου, κατόπιν παραγγελίας του Αθήνα 2004. Το 2006 το έργο της Lysistrata’s Cry και το 2008 το έργο της ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡαόρατη επιλέχθηκαν και παρουσιάστηκαν αντίστοιχα στην 2η και 3η Πλατφόρμα Χορού, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Με το έργο ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡαόρατη εκπροσώπησε την Ελλάδα στο 8th International Fringe Festival στην Ταϊλάνδη. Τον Φεβρουάριο του 2010 παρουσίασε το σόλο Gone στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος CITY TO CITY CABARET στη Σόφια και την Αθήνα. Στο θέατρο έχει συνεργαστεί με πολλά σχήματα και σκηνοθέτες μεταξύ των οποίων το Θέατρο Τέχνης (Γ. Λαζάνης ), ΘΟΚ (Χ. Σιοπαχάς), Εθνικό Θέατρο (Γ. Θεοδοσιάδης, Ε. Θεοδώρου), Ομάδα Θέαμα, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Καλαματας (Γ. Κακλέας), Θέατρο Πόρτα (Α. Καλογρίδης), Θέατρο Μουσούρη, Θέατρο Σημείο ,Θέατρο του Νέου Κόσμου (Δ. Αράπογλου), Ομάδα Ίσον Ένα (Ι.Ρεμεδιάκη), Ομάδα ΟΨΕΙΣ (Α. Τομπούλη) κλπ. Έχει διδάξει κίνηση στις δραματικές σχολές Βεάκη, Φωτιάδη και Θεοδοσιάδη και χορό-χορογραφία στην Κ.Σ.Ο.Τ. και στο Κέντρο Ντάνκαν. Το 2009 έγινε περιοδεία στην επαρχία του έργου της Η πλεκτάνη με την υποστήριξη του ΥΠΠΟ και του Ε.ΚΕ.ΘΕ.Χ. Από τον Δεκέμβριο του 2008 είναι καλλιτεχνική διευθύντρια, μαζί με τη Βίκυ Αδάμου, του πρώτου residency centre για παραστατικές τέχνες στην Ελλάδα, του Kινητήρας studio (www.kinitiras.com , www.kinitirastudio.com).

Η Άννα Μαχαιριανάκη γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε σκηνογραφία-ενδυματολογία στη Σχολή Βακαλό και Πολιτικές Επιστήμες στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Από το 1980 έχει εργαστεί ως σκηνογράφος και ενδυματολόγος σε περισσότερες από 140 θεατρικές παραστάσεις (αρχαίο δράμα, όπερα, Σαίξπηρ, Δε Βέγα, Γκολντόνι, Μολιέρος, Τσέχωφ, Μπέκετ, Ουίλιαμς, Σάφερ, Άλμπι, Σερέρα, Πίντερ, Λαϊνά κ.α.). Έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο, την Εθνική Λυρική Σκηνή, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το Teatro Lyrico “Ventidio Basso’ di Ascoli στην Ιταλία, το Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου, πολλά ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., το Θέατρο Τέχνης και πολλούς θιάσους. Στην τηλεόραση έχει εργαστεί ως σκηνογράφος-ενδυματολόγος σε σειρές εποχής. Έχει συνεργαστεί με τη Ζουζού Νικολούδη, την Έρση Πίττα, τη Μαριλένα Καρέττα, τη Βάσια Αγγελίδου κ.α. Από το 1980 μέχρι σήμερα έχει συνεργαστεί σε περισσότερες από 100 παραστάσεις (ενδεικτικά: Το Ψόφιο Παγώνι, σκην. Κοραή Δαμάτη (Έβδομο Θέατρο-1980), Ιφιγένεια στην Ταυρίδα, σκην. Κοραή Δαμάτη (1982), Η δολοφονία του Μαρά, σκην. Κοραή Δαμάτη (Εθνικό Θέατρο-1988-9), Η πραγματικότητα είναι πάντα εδώ, σε σκην. Μ. Κουγιουμτζή (Θέατρο Τέχνης-1989-1990), Νεφέλες, σκην. Κ. Δαμάτη (Επίδαυρος-1994), Τρωάδες-χορόδραμα, σκην. Ζ. Νικολούδη (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών-1998), Μαέστρο Κομπραβούρα, σκην. Χ. Χριστοφή (Εθνική Λυρική Σκηνή-2000), Πώς να ληστέψετε μια Τράπεζα, σκην. Γ. Κακλέα (ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης-2002-2003), Η τρελή του Σαγιώ, σκην. Κοραή Δαμάτη (Εθνικό Θέατρο-2003), Εκκλησιάζουσες, σκην. Ν. Νικολάου, Όρνιθες, σκην. Γ. Καλατζόπουλου, Εγώ ο Πινόκιο, σκην.  Χ. Χριστοφή (Ηρώδειο, Πολιτιστική Ολυμπιάδα-2004), Η ποίηση είναι γυναίκα, σκην. Α. Σωτρίνη (Πάτρα Πολιτιστική Πρωτεύουσα-2006), Όπερα «Αντιγόνη», σκην. Lee Breuer (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών – 2011). Έχει ασχοληθεί ιδιαιτέρως με το Παιδικό Θέατρο. Έχει σκηνογραφήσει περισσότερες από 20 παραστάσεις για παιδιά. Ενδεικτικά: Το όνειρο του σκιάχτρου, σκην. Κοραή Δαμάτη (ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου-1989), Σταχτοπούτα Αντζελίνα, σκην. Κ. Ρουγγέρη (Εθνικό Θέατρο-1992), Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας, σκην. Γ. Καλατζόπουλου (Θεατρική Διαδρομή – 2000), Η χώρα του πουλιών, διασκευή για παιδιά από τις «Όρνιθες» του Αριστοφάνη, σκην. Γ. Καλατζόπουλου (Ηρώδειο-2003-2004), Ο ταύρος που έπαιζε πίπιζα, σκην. Π. Σερεφίδης (Θέατρο Ακάδημος – 2009-2010). Έχει φιλοτεχνήσει τα κοστούμια για σήριαλ όπως τα Γιούγκερμαν (2007-2008), Τελευταία Παράσταση (2006-2007), Η σιωπή των Αγγέλων-Γεώργιος Βιζυηνός (2000) κ.α. Είναι μέλος του Εικαστικού Επιμελητηρίου (Έφορος) και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου. Δίδαξε στη Θεατρική Σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου το μάθημα της σκηνογραφίας-ενδυματολογίας (1980-2001).  Διδάσκει σε ευρωπαϊκά προγράμματα Πολιτισμού.  Επιμορφώνει δασκάλους και καθηγητές μέσω του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και του Ε.Κ.Π.Α. Δημιουργεί τμήμα Θεατρικής Κατασκευής για ενήλικες και παιδιά στο Δήμο Χαϊδαρίου. Παράλληλα με το Θέατρο, ακολουθεί και την ερευνητική της πορεία στο χώρο του λαϊκού πολιτισμού, αρχικά με συμμετοχή στην γνώση της υφαντικής κοντά σε παλιές υφάντριες της Αθήνας. Συμμετέχει σε ομαδικές και ατομικές εκθέσεις σκηνογραφίας και ενδυματολογίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Εθνική Πινακοθήκη). Της έχουν απονεμηθεί βραβεία ενδυματολογίας για τις δουλειές της στο θέατρο και την τηλεόραση (2000, 2003, 2004). Διδάσκει σκηνογραφία-ενδυματολογία σε Ανώτερες Σχολές Δραματικής Τέχνης (http://annamachairianaki.110mb.com/index.php).

Ο Άρης Μιχόπουλος αποφοίτησε με άριστα από την Δραματική Σχολή του Γρηγόρη Βαφιά. Σπούδασε σκηνοθεσία και διεύθυνση θεάτρου στο VIII Πανεπιστήμιο της Βενσέν  (Γαλλία). Παρακολούθησε τη θεατρική πράξη στη Γαλλία, στη Γερμανία, στον Καναδά,, καθώς και σεμινάρια με περιεχόμενο θεωρίας, πράξης και διεύθυνσης θεάτρου. Ως ηθοποιός συνεργάστηκε με τους θιάσους Αμφιθέατρο, Δεσμοί, Θεατρική Συντεχνία κ.ά., ερμηνεύοντας ρόλους στα έργα Άλκηστις (Ηρακλής), Φοίνισσες (Ετεοκλής), Ιππόλυτος (Θησέας), Ιφιγένεια εν Αυλίδι (Πρεσβύτης), Ερωτόκριτος (Ποιητής, Βασιλέας των Βλάχων), Δωδέκατη Νύχτα (Αντρέας), Κατσούρμπος (Σοφολογιώτατος), Ο Τυχοδιώκτης (Καραβοκύρης), Ψηλά από την γέφυρα (Εντυ Καρπόνε) κ.ά. Συμμετείχε σε κινηματογραφικές ταινίες, τηλεοπτικές σειρές και σε ραδιοφωνικά θεατρικά. Σκηνοθέτησε τα έργα Κομμάτια και θρύψαλα, Εσωτερικές ειδήσεις, Εκκλησιάζουσες, Ιππόλυτος (αρχαίο θέατρο Επιδαύρου), Ελένη (θέατρο Λυκαβηττού και οδοιπορικό σε αρχαία θέατρα), Βάκχες, Φοίνισσες, Ταμπούρλα μέσα στη νύχτα, Αχαρνής, Οι βλαβερές συνέπειες του καπνού - Μία αίτηση σε γάμο - Η Αρκούδα, Ο ήχος του όπλου, Ένα καπέλο γεμάτο βροχή, Ο Μίδας έχει αυτιά γαϊδάρου, Όρνιθες, Μια κιβωτός για το τζιτζίκι και την παρέα του, Αντιγόνη, Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ. Παράλληλα αναπτύσσει ποικίλες πολιτιστικές δραστηριότητες. Ασχολείται με το θέατρο στην εκπαίδευση από το 2000. Από το 2009 σκηνοθετεί την «Ελένη» του Ευριπίδη στο « Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης» σε παραστάσεις για τη Μέση Εκπαίδευση.

Ο Θεόδωρος Οικονομίδης γεννήθηκε το 1972 στη Θάσο. Αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή του Κ Θ Β Ε το 1997 και έχει συνεργαστεί με τους θιάσους του Εθνικού Θεάτρου, του ΚΘΒΕ και  των Νέων Μορφών. Το 2003 ίδρυσε την Εταιρεία Θεάτρου Χώρος. Από το 2003 ασχολείται με τη διδασκαλία νέων ηθοποιών, ενώ από τον Σεπτέμβριο του 2009 διδάσκει αυτοσχεδιασμό στη σχολή του Θεάτρου των Αλλαγών. Επίσης ασχολούμαι με την έρευνα πάνω σε νέους τρόπους διδασκαλίας στο θέατρο με επίκεντρο τη χρήση μάσκας και κούκλας χρησιμοποιώντας τη βοήθεια πολεμικών τεχνών και ιδιαιτέρων δεξιοτήτων. Το 2010 σκηνοθέτησε την πρώτη δική του παραγωγή Καταλόγια. Έχει συμμετάσχει σε  πολλά Διεθνή Φεστιβάλ και στις παραστάσεις: Σκοτεινό Σπίτι σκην. Χρήστου Λύγκα, παραγωγή Εταιρεία Θεάτρου Πρώτες Υλες (2011), Μαζί ποτέ σκην. Χρύσα Καψούλη, παραγωγή Diblance.(2010), recycle σκην. Σ. Κακάλας, παραγωγή Εθνικό Θέατρο.(2010), Ερωφίλη Γ.Χορτάτση, σκην. Σ.Κακάλας, παραγωγή Εταιρεία Θεάτρου Χώρος (t), Η ανάσταση του Λαζάρου σκην. Σ. Κακάλας, παραγωγή Εταιρεία Θεάτρου Χώρος (2009), Λιωμένο βούτυρο σκην. Σ. Κακάλας, παραγωγή Εθνικό Θέατρο (2008), Απόκοπος, σκην. Σ. Κακάλας, παραγωγή Εταιρεία Θεάτρου Χώρος (2007), και εις το τέλος κωμωδία σκην. Σ. Κακάλας, συμπαραγωγή Εταιρεία Θεάτρου Χώρος και Δήμος Τρικάλων (2006), Γκόλφω 2.3 beta Σ. Περεσιάδη, σκην. Σ. Κακάλας, παραγωγή Εταιρεία Θεάτρου Χώρος (2006), «Γκόλφω reloaded» Σ. Περεσιάδη, σκην. Σ. Κακάλας, παραγωγή Εταιρεία Θεάτρου Χώρος.(2005), gωlfo , Σ. Περεσιάδη, σκην. Σ. Κακάλας, παραγωγή ΚΘΒΕ (2004), Η τύχη της Μαρούλας Δ. Κορομηλά, σκην. Α. Βουτσινάς, παραγωγή ΚΘΒΕ.(2005), Η μοιρασιά του διαβόλου Φ. Μελκιό, σκην. Π. Σεβαστίκογλου, παραγωγή ΚΘΒΕ (2003), Βάτραχοι Αριστοφάνη, σκην. Σ. Χατζάκης, παραγωγή ΚΘΒΕ (2003), Αντιγόνη Α. Αλεξάνδρου, σκην. Β. Αρδίτης, παραγωγή ΚΘΒΕ (2002),  Ηρακλής Ευριπίδη, σκην. Α. Serban, παραγωγή ΚΘΒΕ (2002), Ο Παπουτσωμένος γάτος, Boss Ruey, σκην. Χ. Βαλαβανίδης, παραγ. ΚΘΒΕ (2001), Εκάβη-Κύκλωπας Ευριπίδη, σκην. Δ. Χρονόπουλος Γ. Ρήγας, παραγωγή ΚΘΒΕ.(2001), Αλλοπαρμένοι Τ. Μίντλετον, σκην. Ν, Χουρμουζιάδης, παραγωγή ΚΘΒΕ.(2001), Του νεκρού αδερφού σκην. Σ. Χατζάκη, παραγωγή ΚΘΒΕ.(2000), Τα λουλούδια στην κυρία Α. Δήμου, σκην. Μ Μπεκρή, παραγωγή Νέες Μορφές (2000), Καρακορούμ Α. Στάικου, σκην. Γ. Παρασκευόπουλος, παραγωγή Νέες Μορφές (1999).

Η Χριστίνα Παπαγεωργίου γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Αρχιτεκτονική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης και Γλυπτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση, προχώρησε σε μεταπτυχιακές σπουδές στο θέατρο στο King’s College και στην Royal Academy of Dramatic Arts στο Λονδίνο. Έχει επιμεληθεί τα σκηνικά και τα κοστούμια σε πολυάριθμες παραστάσεις και έχει συνεργαστεί με το Θέατρο Τέχνης, το Θέατρο του Νέου Κόσμου, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, τη θεατρική λέσχη Βόλου, την ομάδα χορού Sinequanon, τη θεατρική ομάδα Thiassos στο Λονδίνο, το θέατρο Gardzenicze στην Πολωνία  και πολλά άλλα θεατρικά σχήματα.
Ως σκηνογράφος-ενδυματολόγος έχει συμμετάσχει στα φεστιβάλ του Εδιμβούργου, της Τεχεράνης, της Οξφόρδης (φεστιβάλ αρχαίου δράματος), του Καΐρου, καθώς επίσης και στις Διεθνείς Συναντήσεις Αρχαίου Δράματος, που διοργανώνει το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών.
Από το 2009 μέχρι και το 2011 εργάστηκε στην Πρεσβεία της Πολωνίας ως ειδικός εμπειρογνώμονας σε θέματα τέχνης, πολιτισμού και μέσων μαζικής ενημέρωσης. Ήταν υπεύθυνη για τις εκδηλώσεις του Έτους Grotowski 2009 που πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα, για την πολιτιστική συνεργασία της Πολωνίας και της Ελλάδας στο πλαίσιο του φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου 2009-2011, για τον εορτασμό του διεθνούς έτους Chopin 2010, καθώς και για την επετειακή εκδήλωση των 70 χρόνων από την έναρξη του Β’ παγκοσμίου πολέμου στην Πολωνία το 2009. Έχει συμμετάσχει σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις ενώ έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές και μουσεία στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Εκπονεί διδακτορική διατριβή στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου και έχει συμμετάσχει σε διεθνή συνέδρια τέχνης και φιλοσοφίας της τέχνης.  Έχει πλούσια διδακτική εμπειρία σε θέματα χώρου τέχνης και θεάτρου και ειδικότερα έχει διδάξει σκηνογραφία, ιστορία θεάτρου και ιστορία αρχιτεκτονικής θεάτρου σε Ανώτερες Σχολές Δραματικής Τέχνης.

Ο Φίλιππος Τσαλαχούρης το 1969. Σπούδασε φλάουτο και ανώτερα θεωρητικά στο Εθνικό Ωδείο με υποτροφία. Τα πτυχία του συνοδεύονται από διακρίσεις και βραβεία.
Ανάμεσα στα εβδομήντα και πλέον έργα του ξεχωρίζουν τέσσερεις Συμφωνίες, μονόπρακτες όπερες, το Κοντσερτίνο για βιόλα, το Κοντσερτίνο για κοντραμπάσο, το Κοντσέρτο για πιάνο, η ελεγεία «Σμύρνη, η πόλη που ταξίδευε στον ουρανό» για βιολί και ορχήστρα, οι τρεις Λειτουργίες, η Σονάτα για βιολί & πιάνο, τα τέσσερα Κουαρτέτα εγχόρδων, οι 24 Ελληνικοί Χοροί για το Μουσείο Μπενάκη κ.ά. Έργα του παρουσιάστηκαν στην Ελλάδα, τη Ρωσία, την Ισπανία, τη Βουλγαρία, την Ουγγαρία, την Αγγλία, τη Γαλλία, τη Ρουμανία, την Ουρουγουάη, την Ιταλία, την Τουρκία, την Κίνα, την Ουκρανία και τη Γερμανία από συγκροτήματα όπως η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, η Χορωδία δωματίου της Ραδιοφωνίας της Μόσχας, η Χορωδία της Ακαδημίας Λιστ, η Συμφωνική ορχήστρα του Πάζαρτζικ, Φιλαρμονική «Μιχαήλ Ζόρα» του Bacau, οι Σολίστες της Πράγας, η Ορχήστρα των Χρωμάτων, το Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο, το γυναικείο φωνητικό σύνολο Opus Femina, η συμφωνική Ορχήστρα του Πανεπιστημίου Dokuz της Σμύρνης, η Κλασική Ορχήστρα του Κιέβου  κ.α. Έχει συνεργαστεί με τα σημαντικότερους θεατρικούς οργανισμούς της Ελλάδας συνθέτοντας τη μουσική για περισσότερα από σαράντα έργα. Βασικός μουσικός συνεργάτης του Θεάτρου Τέχνης «Κάρολος Κουν», από το 1991 μέχρι το 2005.  Διδάσκει στο Ωδείο Αθηνών και το Ωδείο Kodaly. Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών. Έχει βραβευτεί από την Ακαδημία Αθηνών για το σύνολο του έργου του το 2008.

H Νατάσα Μερκούρη είναι απόφοιτη του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του ΕΚΠΑ, με ειδίκευση στην Κλασική Φιλολογία,. Έχει συμμετάσχει ως εισηγήτρια σε συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό με θέμα το αρχαίο δράμα και την πρόσληψή του. Εργασίες της έχουν δημοσιευτεί σε ελληνικά και ξένα επιστημονικά περιοδικά. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και βιωματικά εργαστήρια για το αρχαίο δράμα. Στα ενδιαφέροντά της περιλαμβάνονται επίσης το θέατρο στην εκπαίδευση, η Θεωρία της Λογοτεχνίας, οι Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση. Από το 2000 έως το 2010 ήταν τακτικό μέλος του επιστημονικού σωματείου «Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση». Διετέλεσε Γενική Γραμματέας του ΔΣ και μέλος της συντακτικής επιτροπής του επιστημονικού περιοδικού Εκπαίδευση και Θέατρο (2004-2006). Συμμετείχε στην οργάνωση και παραγωγή των επιμορφωτικών δράσεων του σωματείου και είχε το συντονισμό του διεθνούς συμποσίου «Αρχαίο δράμα: σύγχρονες προσεγγίσεις και εκπαίδευση» (Αθήνα, 2010). Από το Σεπτέμβριο του 2010 έχει τη μόνιμη στήλη «Η Παιδεία στον κόσμο» στο περιοδικό Νέα Παιδεία. Είναι μέλος της διεθνούς επιτροπής του 8ου Παγκόσμιου Συνεδρίου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Αρθρογραφεί για τη το ένθετο «Παιδεία και κοινωνία» της εφημερίδας Αυγή. Από το 1996 εργάζεται ως φιλόλογος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπου υλοποιεί πολιτιστικά προγράμματα θεατρικής παιδείας με τους μαθητές της.

* Στο συνημμένο αρχείο θα βρείτε την αίτηση.

 

 1 αρχεία διαθέσιμα για download 
Η αίτηση (αρχείο doc 146 kb)

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved