|
|
|
ΕΕ: Μεγαλύτερη διαφάνεια στις εκλογές και πιο αυστηροί κανόνες στην πολιτική διαφήμιση |
|
Proslipsis.gr | Αθήνα 27.01.2023, 23:19
Η επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς (IMCO) ενέκρινε την περασμένη εβδομάδα νομοθετική πρόταση με την οποία ενισχύεται η διαφάνεια στην πολιτική διαφήμιση. Η πρόταση, η οποία περιλαμβάνει τροποποιήσεις επί της σχετικής πρότασης της Επιτροπής, προβλέπει ότι οι πάροχοι πολιτικών διαφημίσεων θα μπορούν να χρησιμοποιούν στις εκστρατείες που αναλαμβάνουν μόνο τα προσωπικά δεδομένα για τα οποία έχει σαφώς επιτραπεί η χρήση τους από τους πολίτες.
Η ρύθμιση αυτή αντιμετωπίζει τη «μικρο-στόχευση», όπου συνδυάζονται δημογραφικά στοιχεία και δεδομένα σχετικά με τις καταναλωτικές συνήθειες των πολιτών για την ταυτοποίηση συγκεκριμένων ανθρώπων.
Οι τροπολογίες που εγκρίθηκαν προβλέπουν επίσης τη δημιουργία διαδικτυακού μητρώου στο οποίο θα διατηρούνται οι πολιτικές διαφημίσεις και τα σχετικά με αυτές δεδομένα. Θα παρέχονται επίσης πληροφορίες για το αν μια διαφήμιση απαγορεύτηκε λόγω της παράβασης συγκεκριμένων κανόνων, καθώς και δεδομένα σχετικά με τις αλληλεπιδράσεις με τη διαφήμιση, τις ομάδες πολιτών στις οποίες σχεδιάστηκε να απευθυνθεί η εκάστοτε καμπάνια. Την εκτίμηση ότι οι εκλογές στην ΕΕ θα γίνονται με μεγαλύτερη διαφάνεια και θα είναι περισσότερο ανθεκτικές σε προσπάθειες χειραγώγησης, εξέφρασε ο εισηγητής Sandro Gozi (Renew, Γαλλία). Το κείμενο θα τεθεί υπόψιν της ολομέλειας στη σύνοδο που θα πραγματοποιηθεί στις 1-2 Φεβρουαρίου και θα ακολουθήσουν διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο.
|
|
|
|
|
|
|
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή,
κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη.
Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.
|