Proslipsis.gr | Αθήνα 27.02.2024, 05:52
Αύριο Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2024 οι ευρωβουλευτές πρόκειται να εγκρίνουν τη θέση τους σχετικά με την αναθεώρηση των κανόνων της ΕΕ για τις άδειες οδήγησης. Επιδιώκουν να βελτιώσουν την οδική ασφάλεια με τον εξορθολογισμό των απαιτήσεων για τους οδηγούς, την καθιέρωση ελέγχων ιατρικής καταλληλότητας και την αύξηση της ευαισθητοποίησης σχετικά με την ευπάθεια των χρηστών του οδικού δικτύου, όπως οι πεζοί και οι ποδηλάτες.
Η πρόταση για τις άδειες οδήγησης που θα τροποποιεί την ισχύουσα νομοθεσία της ΕΕ εμπνέεται από τις βέλτιστες πρακτικές που ισχύουν ήδη σε αρκετά κράτη μέλη. Με βασικό στόχο των νέων κανόνων την βελτίωση της οδικής ασφάλειας, με μέτρα θα περιλαμβάνουν:
- Δοκιμαστική περίοδο τουλάχιστον δύο ετών για αρχάριους οδηγούς μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της δοκιμασίας και κανόνας μηδενικής ανοχής στην οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος. Αυτό θεωρείται απαραίτητο καθώς, ακόμη και αν οι νέοι οδηγοί αντιπροσωπεύουν μόνο το 8% όλων των οδηγών αυτοκινήτων, 2 στις 5 θανατηφόρες συγκρούσεις αφορούν οδηγό ή αναβάτη ηλικίας κάτω των 30 ετών.
- Δυνατότητα στους νέους να δώσουν εξετάσεις και να αρχίσουν να οδηγούν με συνοδεία αυτοκινήτων και φορτηγών από την ηλικία των 17 ετών, για να αποκτήσουν εμπειρία οδήγησης.
- Προσαρμογή της εκπαίδευσης και των εξετάσεων των οδηγών για την καλύτερη προετοιμασία των οδηγών για την παρουσία ευάλωτων χρηστών στο δρόμο. Αυτό θα συμβάλει στη βελτίωση της ασφάλειας των πεζών, των ποδηλατών, καθώς και των χρηστών ηλεκτρονικών σκούτερ και ηλεκτρικών ποδηλάτων, καθώς η ΕΕ μεταβαίνει σε πιο βιώσιμη αστική κινητικότητα.
- Μια πιο στοχευμένη αξιολόγηση της ιατρικής καταλληλότητας, λαμβάνοντας υπόψη την πρόοδο στην ιατρική θεραπεία για ασθένειες όπως ο διαβήτης. Οι οδηγοί θα ενθαρρυνθούν επίσης να επικαιροποιήσουν τις οδηγικές τους δεξιότητες και γνώσεις για να συμβαδίζουν με τις τεχνολογικές εξελίξεις.
Για να απλουστευθεί η αναγνώριση των αδειών οδήγησης μεταξύ των κρατών μελών, η Επιτροπή προτείνει την καθιέρωση ψηφιακής άδειας οδήγησης, για πρώτη φορά στον κόσμο. Θα είναι πολύ πιο εύκολο να αντικατασταθεί, να ανανεωθεί ή να αντικατασταθεί μια άδεια οδήγησης, δεδομένου ότι όλες οι διαδικασίες θα είναι ηλεκτρονικές. Στο ίδιο πνεύμα, θα είναι επίσης ευκολότερο για τους πολίτες τρίτων χωρών με συγκρίσιμα πρότυπα οδικής ασφάλειας να αντικαταστήσουν την άδεια οδήγησής τους με άδεια οδήγησης της ΕΕ.
Οι επικαιροποιημένοι κανόνες δοκιμών θα λαμβάνουν υπόψη τη μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών. Θα αξιολογούν, για παράδειγμα, τις γνώσεις και τις δεξιότητες που συνδέονται με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και άλλες αυτοματοποιημένες τεχνολογίες. Οι αρχάριοι οδηγοί θα διδαχθούν επίσης πώς ο τρόπος οδήγησής τους έχει αντίκτυπο στις εκπομπές τους – το χρονοδιάγραμμα των αλλαγών ταχυτήτων, για παράδειγμα. Τέλος, η επιτρεπόμενη μάζα ενός οχήματος κατηγορίας «Β» θα προσαρμοστεί για οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα, δεδομένου ότι τα οχήματα μηδενικών εκπομπών που φέρουν συσσωρευτή μπορεί να είναι βαρύτερα.
|