ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Πανελλαδικές Εξετάσεις Επιστροφή    
Πανελλαδικές: Θέματα και απαντήσεις σε Μαθηματικά και Αρχαία Ελληνικά κατεύθυνσης
 

 

Αθήνα 29.5.2012, 15:32

Με τα μαθήματα των Μαθηματικών και των Αρχαίων Ελληνικών κατεύθυνσης (Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ) συνεχίσθηκαν χθες Δευτέρα 28 Μαΐου 2012 οι πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή στα ΑΕΙ. Λόγω της απεργίας των δημοσιογράφων, η Proslipsis δημοσιεύει τα θέματα και τις απαντήσεις με μια ημέρα καθυστέρηση.

Για τα θέματα, οι επιστημονικές επιτροπές του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Αττικής προέβησαν στο ακόλουθο σχολιασμό:

* Μαθηματικά:
- Τα θέματα, στο σύνολο τους, χαρακτηρίζονται απαιτητικά και κλιμακούμενης δυσκολίας. Οι αποδείξεις επιμέρους ερωτημάτων ήταν χρονοβόρες και πολλοί υποψήφιοι πιέστηκαν ως προς το χρόνο. Οι μαθητές που έχουν μελετήσει σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και ειδικά στις τρεις τάξεις του Λυκείου, μπορούσαν να αριστεύσουν. 

* Αρχαία Ελληνικά:
Α' ΜΕΡΟΣ
Τα θέματα του διδαγμένου κειμένου ήταν αναμενόμενα, διατυπωμένα με σαφήνεια. Οι μαθητές μπορούσαν να απαντήσουν με βάση τα σχόλια του σχολικού εγχειριδίου και των επισήμων σημειώσεων του Υπουργείου Παιδείας. Ωστόσο, οι απαντήσεις ήταν απαιτητικές ως προς έκτασή τους. Η λεξιλογική άσκηση ίσως προβλημάτισε τους μαθητές (π.χ. άρτιος, τελεσίδικος, δημαγωγός). Σε γενικές γραμμές ζητήθηκε από τους μαθητές να διευκρινίσουν βασικούς όρους της αριστοτελικής φιλοσοφίας.

Β' ΜΕΡΟΣ
Το θέμα του αδίδακτου κειμένου, αν και αντλήθηκε από έναν συγγραφέα οικείο στους μαθητές, είχε κάποιες δυσκολίες ως προς την απόδοση σε νεοελληνικό κείμενο (π.χ. διά παντός τήνἐλπίδατοῦ φόβου ὁμοίανταῖςσυμφοραῖςἔχουσιν). Οι γραμματικές παρατηρήσεις δε δημιούργησαν δυσκολία στους μαθητές. Οι συντακτικές παρατηρήσεις, όσον αφορά στον συντακτικό χαρακτηρισμό των λέξεων, ήταν ξεκάθαρες, χωρίς να επιδέχονται αμφισβήτηση στο χαρακτηρισμό τους. Ωστόσο, η απόδοση του υποθετικού λόγου στον πλάγιο λόγο, απαιτούσε την προσοχή των μαθητών, διότι χρειαζόταν αλλαγή συνδέσμου και έγκλισης στην υπόθεση.

Γ' ΜΕΡΟΣ
Συνολικότερα, η εξέταση του μαθήματος των αρχαίων της θεωρητικής κατεύθυνσης ήταν απαιτητική και απευθυνόταν σε προσεκτικούς και καλά διαβασμένους μαθητές.

* Στα συνημμένα αρχεία θα βρείτε τα σημερινά θέματα και τις απαντήσεις, που επιμελήθηκαν τα Φροντιστήρια Χασιακής.

 

 2 αρχεία διαθέσιμα για download 
Αρχαία Ελληνικά κατεύθυνσης (αρχείο pdf 683 kb)
Μαθηματικά κατεύθυνσης (αρχείο pdf 389 kb)

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved